Principalele revendicări ale FSNPPC, pentru angajaţii MAI/familia ocupaţională Apărare, Ordine Publică şi Securitate Naţională:
- asigurarea, prin lege, a predictibilităţii în salarizare, în carieră şi în pensionare;
- salarizare atractivă şi motivantă în Sistemul de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională, având în vedere deficitul de personal accentuat, cauzat inclusiv de impredictibilitatea pe termen mediu şi lung a reglementărilor financiare, de riscurile, interdicţiile şi incompatibilităţile economice/profesionale stabilite prin legi speciale şi statute, de contextul politico-militar al ultimilor ani, de lipsa de interes din ultimii ani a tinerilor pentru o carieră în profesiile de poliţist şi militar etc.;
- majorarea, la procentul permis de Legea-cadru 153/2017, a sporului de suprasolicitare neuropsihică acordat în prezent beneficiarilor din MAI, prin raportare la volumul, complexitatea şi riscurile profesionale ale muncii de poliţie şi la incompatibilităţile / interdicţiile poliţiştilor judiciarişti, care sunt asimilaţi din acest punct de vedere cu magistraţii;
- actualizarea faptică a normei de hrană (scriptic, este actualizată la 50 lei/zi, dar în plată se achită doar 34 lei/zi, suma fiind plafonată, în ultimii 9 ani, prin celebrele OUG ,,trenuleţ", emise la final de an), prin raportare la valoarea actuală a indicilor preţurilor produselor de consum / utilităţilor şi la datele statistice furnizate oficial de către INS;
- actualizarea compensaţiei pentru chirie la valorile actuale ale pieţei de profil, dat fiind faptul că aceasta este blocată de 16 ani la suma din dec. 2009;
- un nou Statut al poliţistului, dată fiind perimarea actualei legi, în vigoare - în cea mai mare parte - de peste 23 de ani;
- reglementarea prin lege a Ghidului carierei poliţistului, pentru a asigura predictibilitate în profesie, accederea corectă în funcţii, stabilitate pe post, obţinerea gradelor profesionale la termene rezonabile şi în condiţii obiective etc. (toate acestea vor avea un efect pozitiv asupra managementului resurselor umane, dat fiind faptul că, în ultimii ani, profesia de poliţist/militar nu mai prezintă un interes major din partea tinerilor, care se orientează spre alte zone de activitate;
- modernizarea sediilor poliţieneşti care nu oferă condiţii corespunzătoare de lucru (insalubre, aflate în paragină, neracordate la utilităţi etc.) şi nu se încadrează în normele legale de sănătate şi securitate în muncă;
- asigurarea la timp şi în totalitate a fondurilor material-financiare pentru mentenenţa autospecialelor de serviciu, inclusiv poliţe CASCO pentru cele care sunt prevăzute cu acest tip de asigurare;
- echipamente adecvate pentru protecţia fizică a poliţiştilor operativi;
- asigurarea permanentă a gratuităţii pentru servicii medicale şi medicamente, conform legii, atât pentru angajaţi, cât şi pentru pensionarii militari;
- plata permanenţei la domiciliu, pentru intervenţii neprevăzute, în scopul asigurării non-stop a serviciului poliţienesc, conform Directivei UE 88/2003 privind permanenţa în serviciul angajatorului;
- reglementarea situaţiei economico-financiare a personalului contractual din MAI şi din întreg SAOPSN, categorie bugetară dezavantajată din punct de vedere salarial şi al încadrării în grupe/condiţii de muncă, fapt care conduce la dificultăţi în ocuparea posturilor în cauză şi, implicit, la deficienţe în buna funcţionare a unor activităţi logistice şi de suport operaţional al unităţilor poliţieneşti/militare;
- urgentarea aplicării noii legi a salarizării bugetarilor, unde se prevede şi o majorare de 20% pentru personalul contractual din familia ocupaţională Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională;
- abrogarea măsurii recente luate de Guvern, privind neiindexarea tuturor salariilor, în 2025 şi 2026, având în vedere indicele crescător al inflaţiei, costurile tot mai mari ale facturilor/utilităţilor de bază, creşterea cu 8,8% a costului coşului minim lunar, în septembrie 2025, faţă de sept. 2024 etc.;
- eliminarea inechităţilor din sistemul pensiilor militare de stat şi actualizarea/indexarea acestora, conform standardelor UE/NATO, prin raportare procentuală la valorile coeficienţilor de grad şi funcţie, aflaţi în plată pentru cadrele militare / poliţiştii în activitate, dat fiind faptul că rezerviştii fac parte din cele trei categorii de Forţe Armate ale României, aşa cum stipulează Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare şi Legea nr. 446/2006 privind pregătirea populaţiei pentru apărare.
Birou Executiv - FSNPPC
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.


1 BTC = 503556.74RON
1 ETH = 18300.45RON
1 LTC = 446.01RON
1 XRP = 11.69RON 





