Marii transportatori navali cer mai multă siguranță pe măsură ce tensiunile din Orientul Mijlociu cresc

DCBusiness Team |
Data publicării:
Vas marfă / sursa foto: Freepik.com / tawatchai07
Vas marfă / sursa foto: Freepik.com / tawatchai07

Navigatorii care operează în Marea Roșie se confruntă cu un pericol în creștere, pe măsură ce atacurile se intensifică în Orientul Mijlociu.

Organizația Națiunilor Unite trebuie să facă mai mult pentru a proteja lanțurile de aprovizionare, au declarat reprezentanții acestei industrii într-o scrisoare publicată vineri, conform Reuters.

Tensiunile au crescut vertiginos în Orientul Mijlociu de la începutul atacurilor israeliene din Gaza, în octombrie, Israelul confruntându-se în mod repetat cu șicanări de la grupuri aliate cu Iranul în Liban, Siria, Irak și Yemen.

Într-o scrisoare trimisă joi, secretarului general al ONU, Antonio Guterres, alături de cele mai importante asociații ale industriei de transport maritim din lume au declarat că sechestrarea de către Iran, la 13 aprilie, a cargo-ului MSC Aries la 50 de mile marine în largul coastelor Emiratelor Arabe Unite "a evidențiat încă o dată situația intolerabilă în care transportul maritim a devenit o țintă".

"Navigatori nevinovați au fost uciși și sunt ținuți ostatici", se arată în scrisoare.

"Lumea ar fi indignată dacă patru avioane de linie ar fi capturate și ținute ostatice cu oameni nevinovați la bord. Din păcate, nu pare să existe același răspuns sau aceeași preocupare pentru navele și membrii echipajului lor."

Scrisoarea reprezentanților industriei maritime a declarat că "navigatorii și sectorul maritim sunt neutre și nu trebuie să fie politizate".

"Având în vedere gravele amenințările și evoluție lor din zonă, vă solicităm o prezență militară coordonată, misiuni și patrule sporite în regiune, pentru a ne proteja navigatorii împotriva oricărei alte posibile agresiuni", se adaugă în scrisoare.

Atacurile recente asupra navelor comerciale din Marea Roșie și din Golful Aden, comise de militanții Houthi din Yemen, aliate cu Iranul, au afectat, de asemenea, lanțul global de transport maritim.

În ultimii ani, Iranul a confiscat și alte nave în apele internaționale, sporind riscurile pentru transportul maritim comercial din zonă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0707
Diferența -0.0026
Zi precendentă 5.0733
USD
Azi 4.3397
Diferența 0.0100
Zi precendentă 4.3297
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0707 RON
USD flag1 USD = 4.3397 RON
GBP flag1 GBP = 5.8604 RON
CHF flag1 CHF = 5.4290 RON
AUD flag1 AUD = 2.8660 RON
DKK flag1 DKK = 0.6792 RON
CAD flag1 CAD = 3.1258 RON
HUF flag1 HUF = 0.0129 RON
JPY flag1 JPY = 0.0293 RON
NOK flag1 NOK = 0.4371 RON
SEK flag1 SEK = 0.4631 RON
XAU flag1 XAU = 505.2770 RON
Monede Crypto
1 BTC = 499721.92RON
1 ETH = 19336.23RON
1 LTC = 503.45RON
1 XRP = 13.13RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET20651.990.11%
BET-BK4000.86-0.05%
BET-EF1121.160.14%
BET-FI73782.12-0.10%
BET-NG1504.180.11%
BET-TR47924.310.11%
BET-TRN46336.450.11%
BET-XT1771.440.07%
BET-XT-TR4024.750.07%
BET-XT-TRN3901.360.07%
BETAeRO952.48-0.55%
BETPlus3026.220.12%
RTL46197.240.14%

Opinii

Portul Constanța / Foto: kepass / Pixabay
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook

Negrescu: TVA-ul ne „sângerează” bugetul, taxarea inversă e soluția

Adrian Negrescu: Extinderea taxării inverse, o...

Cristian Popa, BNR

Cele trei sectoarele unde România nu găsește oameni. Avertisment din partea BNR

BNR: România are un deficit de forță de muncă...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel