Deficitul de cipuri lovește din nou industria auto
Potrivit agenției DPA, uzinele Bosch din Ansbach și Salzgitter se confruntă cu perturbări majore ale producției, din cauza lipsei de componente electronice esențiale pentru sistemele de control ale vehiculelor.
„Facem toate eforturile pentru a onora comenzile clienților noștri și pentru a evita restricțiile de producție”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei. „Totuși, în prezent înregistrăm probleme de aprovizionare cu semiconductori, care ne obligă să ajustăm temporar activitatea.”
Bosch activează programul „Kurzarbeit” – soluția Germaniei pentru evitarea concedierilor
Pentru a evita disponibilizările, compania a apelat la programul guvernamental german „Kurzarbeit”, prin care statul acoperă o parte din salariile angajaților în perioadele cu activitate redusă.
La uzina din Salzgitter, măsura va afecta între 300 și 400 de salariați dintr-un total de 1.300, iar la Ansbach, până la 650 de angajați din cei 2.500 ar putea fi incluși în programul de lucru redus.
Decizia finală privind durata și amploarea aplicării programului va depinde de evoluția aprovizionării cu cipuri în următoarele săptămâni.
Criza semiconductorilor, amplificată de restricțiile impuse Chinei
Problemele din lanțul de aprovizionare au fost declanșate de decizia de înghețare a exporturilor de componente electronice produse în uzinele chineze ale companiei Nexperia, unul dintre principalii furnizori ai Bosch.
Restricțiile au întrerupt livrările de semiconductori simpli, dar indispensabili pentru unitățile de control electronic ale vehiculelor, ceea ce a creat blocaje la nivelul întregii industrii auto europene.
„Echipele noastre de experți sunt în contact permanent cu Nexperia, cu clienții afectați și cu alți furnizori, pentru a limita impactul. Situația rămâne una complicată pentru toate părțile implicate”, a precizat reprezentantul Bosch.
Compania încearcă să reducă efectele blocajului apelând la surse alternative de aprovizionare, dar criza globală a cipurilor continuă să pună presiune asupra industriei.
Probleme și la uzina Bosch din Portugalia
Dificultățile nu se limitează la Germania. Potrivit DPA, uzina Bosch din Braga (Portugalia), una dintre cele mai mari unități ale grupului din Europa, funcționează de câteva săptămâni în regim redus.
Aproximativ 2.500 din cei 3.500 de angajați lucrează în program scurt, din aceleași motive legate de deficitul de cipuri.
Un nou semnal de avertizare pentru industria auto europeană
Situația Bosch reamintește fragilitatea lanțurilor de aprovizionare globale, mai ales într-o industrie aflată în plină tranziție către vehiculul electric, unde cererea de semiconductori este în continuă creștere.
Compania germană, care furnizează componente pentru constructori precum Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Stellantis și Renault, este unul dintre cei mai mari angajatori din industria europeană auto.
Pe fondul tensiunilor comerciale dintre Uniunea Europeană, SUA și China, criza cipurilor riscă să devină o problemă structurală pentru sectorul auto, afectând livrările, costurile de producție și planurile de electrificare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.


1 BTC = 448426.26RON
1 ETH = 14619.21RON
1 LTC = 373.64RON
1 XRP = 9.79RON 





