Impactul OUG 114 în construcții. Costuri pentru angajatori și risc de șomaj

17 ian 2019 / 13:13
OUG 114/2018 crește costurile companiilor din construcții
OUG 114/2018 crește costurile companiilor din construcții

Companiile din industria construcțiilor vor avea costuri suplimentare de până la 28% în urma adoptării OUG 114 privind noile măsuri fiscale, se arată într-un studiu al companiei de consultanță în afaceri Cromwell Evan Global. Pentru angajați Ordonanța aduce beneficii fiscale, însă rămâne de văzut dacă firmele din construcții vor putea păstra același număr de salariați.

Potrivit evaluărilor Cromwell Evan Global, companiile din construcții care au un număr cuprins între 50 și 800 de angajați, iar ponderea celor plătiți cu salariul minim brut pe economie este de 40%, vor avea o creștere a costurilor estimată la 5-7%. În cazul în care ponderea angajaților cu salariul minim este de 60%, creșterea costurilor este de 12-15%. Pentru o pondere de 80%, majorarea cheltuielilor poate ajunge la 24-28%.

”Ordonanța 114 aduce beneficii fiscale angajaților, însă în ce măsură vor putea susține angajatorii același număr de locuri de muncă pe care îl puteau suține până la 31 decembrie 2018? Este măsura cu adevărat benefică economiei într-o industrie  în care practica a arătat că profitabilitatea scoietăților este cuprinsă între 5-10% din cifra de afaceri?”, susține Oana Motoi, Managing Partner Cromwell Evan Global .

Citește și:

Cromwell Evan Global ia cu asalt segmentul de consultanţă fiscală

Taxele plătibile statului, aferente contractelor de muncă ce urmează sa intre sub incidența noii prevederi legislative se vor diminua cu un procentaj cuprins între 35 și 50%. Însă aceste taxe sunt cu preponderență datorate de angajat, și nu de angajator.

Potrivit statisticilor INS, la 1 ianuarie 2018, Romania avea aproximativ 700.000 de muncitori care activează în industria construcțiilor, fie sub formă de contract individual de muncă, fie ca liber profesioniști. Dacă, teoretic, 300.000 dintre aceștia ar putea beneficia la data de 1 ianuarie 2019 de scutirile de la plata impozitului pe venitul din salarii de 10% si restul beneficiilor aplicabile la contribuțiile medicale (scutire integrala de la plata contribuției) si sociale (diminuarea acesteia de la 25% la 21.25%) și ar fi plătiți în baza unui contract individual de muncă cu salariul de bază minim brut pe economie, atunci se va diminua suma încasată la bugetul de stat cu un procent de 22% (approx. 55.092.000 lei) aferent unui număr de 300.000 de contracte de munca.

Măsură pentru românii din străinătate

Scopul enunțat al modificării legislative a fost acela de a atrage în țară românii plecați la muncă în străinătate. Spre exemplu, dacă până în luna iunie 2019, încă 300.000 oameni vor decide să să întoarcă înapoi în România, impactul economic pentru primele șase luni ale anului, pentru eșantionul de 300.000 oameni menționați mai sus, la care s-ar adăuga încă 300.000, ar duce la creșterea sumelor ce urmează a fi încasate la bugetul de stat cu un procent de 56% (approx. 139.191.000 lei) aferent unui număr de 600.000 de contracte de muncă.

”În cel mai bun scenariu, doar companiile cu un număr de angajați cuprins între 50 și 800, unde ponderea celor care primesc salariul de bază minim brut pe economie este de 40% ar putea susține creșterea de costuri generată de noile modificări legislative, însă cu profit zero. Practic, fără o creștere a veniturilor, pentru a supraviețui aceste companii se vor vedea în situația de a își restructura integral modelul de business (diminuare de costuri concomitent cu creșterea preturilor/tarifelor)”, se arată în studiul Cromwell Evan Global.

În situația favorabilă în care să presupunem ca noul cadru legislativ va da rezultatele scontate și va atrage parte din forța de muncă plecată în străinătate, veniturile la bugetul de stat ar putea crește prin acumularea de noi taxe și impozite, însă societățile comerciale se vor afla tot în situația de a își reorganiza integral modelul de business.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.7601
Diferența -0.0024
Ieri 4.7625
USD
Azi 4.2755
Diferența 0.0117
Ieri 4.2638
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 24-05-2019
EUR flag1 EUR = 4.7601 RON
USD flag1 USD = 4.2755 RON
GBP flag1 GBP = 5.4034 RON
CHF flag1 CHF = 4.2363 RON
AUD flag1 AUD = 2.9372 RON
DKK flag1 DKK = 0.6374 RON
CAD flag1 CAD = 3.1740 RON
HUF flag1 HUF = 0.0146 RON
JPY flag1 JPY = 0.0388 RON
NOK flag1 NOK = 0.4877 RON
SEK flag1 SEK = 0.4430 RON
XAU flag1 XAU = 175.4130 RON
Monede Crypto
1 BTC = 34103.48RON
1 ETH = 1074.60RON
1 LTC = 409.98RON
1 XRP = 1.65RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.36% p.a.
ROBOR:
3 luni: 3.28%
6 luni: 3.39%
12 luni: 3.54%
EURIBOR:
3 luni: -0.3100%
6 luni: -0.2300%
12 luni: -0.1120%
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 8121.37 0.14%
BET-BK 1555.16 0.05%
BET-FI 35593.15 -0.38%
BET-NG 704.25 -0.08%
BET-TR 12288.96 0.14%
BET-XT 736.47 0.07%
BET-XT-TR 1127.41 0.07%
BETPlus 1215.22 0.20%
RTL 16890.70 0.17%

Opinii

S-au cheltuit deja zeci de milioane de lei

Bani pentru podul peste Dunăre. "Mingea este în curtea Comisiei Europene"

Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, a a...

Banii au fost transferați

Restituirea taxei auto. Fondul de Mediu are banii necesari

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat că...

Premierul României spune că se fac investiții

Comunicate de presa

Ghidul vinurilor alese

Se lansează ghidul al vinurilor alese

După o serie de evenimente RO-Wine de succes...

Lidl
Vezuviu, Napoli, Italia
Vezuviu, Napoli, Italia
Napoli, Italia
Napoli, Italia
Napoli, Italia
Napoli, Italia
Napoli, Italia
Napoli, Italia
Napoli, Italia
Napoli, Italia
Pompei, Italia
Pompei, Italia
Napoli, Vezuviu, Italia
Napoli, Vezuviu, Italia
Napoli, Italia
Napoli, Italia
Napoli, Italia
Napoli, Italia
Pompei, Italia
Pompei, Italia

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
business.n-nxt.81