Ce riscă șoferii care intră pe drumuri închise din cauza condițiilor meteo

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Drum înzăpezit
Drum înzăpezit

O nouă prevedere care apare într-o ordonanță pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, publicată în Monitorul Oficial, îi vizează pe șoferii care nu respectă anumite restricții.

Șoferii care încalcă restricțiile de circulație pe drumurile închise temporar din cauza condițiilor meteo nefavorabile, surpărilor ori căderilor de arbori, vor fi obligați să suporte cheltuielile autorităților cu intervențiile. De asemenea, aceștia vor plăti și pagubele produse în caz de accident.

Mai precis, șoferii care ignoră restricțiile temporare pe anumite sectoare de drum și rămân blocați, sau produc accidente, vor fi nevoiți să plătească din propriul buzunar cheltuielile echipelor de intervenție trimise să îi asiste. 

La articolul 45, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alin. (6.1), cu următorul cuprins:

"(6.1) În cazul circulăției pe sectoare de drum restricționate din punctul de vedere al maselor sau dimensiunilor ori care sunt închise temporar circulației publice, cu autovehicule care nu au dreptul legal de a circula pe acestea, din care rezultă accidente rutiere sau imposibilitatea continuării deplasării, fiind necesară intervenția administratorului drumului pentru înlăturarea efectelor accidentelor sau scoaterea vehiculelor de pe aceste sectoare de drum, administratorul drumului:

a) va fi notificat de poliția rutieră sau Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, care a intervenit la față locului, cu privire la daunele rezultate, consemnate în procesul-verbal de constatare, dacă este cazul, și/sau societatea de asigurări emitentă a poliței de asigurare RCA sau CASCO, care instrumentează dosarul de dauna;

b) întocmește și transmite contravenientului și/sau societății de asigurări, după caz, în termen de maximum 30 de zile de la dată notificării prevăzute la lit. a), un deviz cu contravaloarea reparațiilor și/sau a daunelor produse, contravenientul/ societatea de asigurări, după caz, având obligația să o achite în termen de 15 zile de la dată primirii procesului-verbal;

c) întocmește și transmite contravenientului și/sau societății de asigurări, după caz, în termen de maximum 30 de zile de la dată notificării prevăzute la lit. a), un deviz cu contravaloarea intervenției, contravenientul/societatea de asigurări, după caz, având obligația să o achite în termen de 15 zile de la dată primirii procesului-verbal.”

Ordonanță Guvernului face referire și la responsabilitatea administratorului drumului de a semnala că există pericol de căderi de arbori pe partea carosabilă a drumurilor publice. 

Mai mult, la articolul 38, alineatul (1.1) se modifică și va avea următorul cuprins:

”În zonele în care administratorul drumului constată pericol de căderi de arbori pe partea carosabilă a drumurilor publice, care pot afecta siguranță participanților la trafic, în vederea protejării participanților la trafic, precum și a preîntâmpinării închiderii drumurilor, administratorul drumului înștiințează ocolul silvic și unitatea administrativ-teritorială în vederea identificării proprietarului sau administratorului terenului pe care se află arborii în cauza. În termen de 15 zile de la obținerea datelor de identificare ale proprietarului terenului, administratorul drumului notifica, după caz, ocolul silvic, unitatea administrativ-teritorială, respectiv proprietarul care deține sau are în administrare terenul respectiv. În situația în care proprietarul terenului nu este identificat, administratorul drumului înștiințează garda forestieră competență teritorial care, în termen de 15 zile de la înștiințare, dispune ocolului silvic nominalizat punerea în valoare a arborilor care creează stare de pericol și valorificarea acestora în condițiile legii"

La articolul 38, după alineatul (11) se introduc zece noi alineate, alin. (12)—(111), cu următorul cuprins:

"(1.2) În termen de 15 zile de la primirea notificării de către proprietarul sau administratorul terenului, acesta are obligația să solicite ocolului silvic/ocolului silvic nominalizat să asigure marcarea arborilor care prezintă pericol de cădere.

(1.3) Identificarea arborilor care prezintă pericol de cădere se face de către echipe comune formate din reprezentanți din cadrul ocolului silvic/ocolului silvic nominalizat, din cadrul administratorului drumului și, după caz, proprietarul terenului. Odată cu identificarea, delegatul ocolului silvic efectuează și marcarea/punerea în valoare a acestor arbori.

(1.4) Recoltarea arborilor care prezintă pericol de cădere se realizează în cel mult 60 de zile de la dată notificării.Demersurile pentru întreruperea circulăției rutiere în vederea recoltării arborilor care prezintă pericol de cădere se efectuează de către administratorul drumului.

(1.5) Prin derogare de la prevederile art. 62 și 63 din Legeanr. 46/2008 — Codul silvic, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în zonele în care administratorul drumului constată arbori căzuți/părți de arbori pe partea carosabilă, care afectează siguranță participanților la trafic, administratorul drumului degajează partea carosabilă, fiind autorizat să execute lucrările necesare de secționare, curățare de crăci și/sau toaletare a arborilor care creează stare de pericol, precum și strângerea și transportul materialelor lemnoase rezultate, fără marcarea prealabilă a arborilor. Administratorul drumului notifica în termen de 24 de ore ocolul silvic/ocolul silvic nominalizat cu privire la situația creată, iar ocolul silvic are obligația de a asigura îndeplinirea prevederilor legale privind evaluarea și exploatarea masei lemnoase, circulația și comercializarea materialelor lemnoase, pentru materialul lemnos rezultat.

(1.6) Prin derogare de la prevederile art. 62 și 63 din Legea nr. 46/2008 — Codul silvic, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în scopul prevenirii accidentelor rutiere, administratorul drumului poate execută curățarea de crăci și toaletarea arborilor care afectează siguranță participanților la trafic, cu notificarea ocolului silvic/gărzii forestiere, fără a fi necesară vreo autorizare sau aprobare în acest sens, dacă aceștia se află în limita zonei de siguranță în plan orizontal și în plan vertical, până la înălțimea de cel puțîn 4,50 metri, ori în cazul în care se reduce vizibilitatea mijloacelor de semnalizare rutieră.

(1.7) Prin derogare de la prevederile art. 60 din Legea nr. 46/2008 — Codul silvic, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru degajarea imediată a părții carosabile și asigurarea condițiilor de siguranță a circulăției pentru participanții la trafic, materialele lemnoase rezultate că urmare a acțiunilor prevăzute la alin. (15) și (16) se transporta de către administratorul drumului la un depozit aflat în proximitate, indicat de ocolul silvic. Transportul se efectuează fără a fi necesară vreo autorizare sau licențiere în acest sens.

(1.8) Materialele lemnoase rezultate din masă lemnoasă care face obiectul acțiunilor prevăzute la alin. (15) și (16) se încadrează în categoria de produse extraordinare, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. e) din Legea nr. 171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice, cu modificările și completările ulterioare.

(1.9) În cazul în care proprietarul terenului forestier proprietate privată, pe care se execută acțiunile prevăzute la alin. (1.5) și (1.6), nu își exprimă acordul pentru preluarea materialelor lemnoase, în termen de maximum 30 de zile de la notificare, acestea se valorifica de către ocolul silvic care asigura administrarea/serviciile silvice sau de ocolul silvic nominalizat, iar sumele rezultate se consemnează într-un cont și se eliberează ulterior, la cererea proprietarului, după deducerea cheltuielilor de valorificare.

(1.10) Cheltuielile de marcare, tăiere, extragere și transport, după caz, rezultate din acțiunile prevăzute la alin. (11) se suportă de către proprietarul sau administratorul terenului de pe care provin materialele lemnoase, iar cheltuielile angajate pentru degajarea părții carosabile rezultate în urmă acțiunilor prevăzute la alin. (1.5) și (1.6), inclusiv transportul la depozitul indicat de ocolul silvic, se suportă de către administratorul drumului. 

(1.11) Sunt interzise plantațiile de orice fel în limita zonei de siguranță a drumurilor publice, cu excepția celor înființate și/sau îngrijite de către administratorul drumului.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9751
Diferența -0.0005
Zi precendentă 4.9756
USD
Azi 4.5879
Diferența 0.0107
Zi precendentă 4.5772
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 18-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9751 RON
USD flag1 USD = 4.5879 RON
GBP flag1 GBP = 5.8059 RON
CHF flag1 CHF = 5.0460 RON
AUD flag1 AUD = 3.0532 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3641 RON
HUF flag1 HUF = 0.0128 RON
JPY flag1 JPY = 0.0294 RON
NOK flag1 NOK = 0.4276 RON
SEK flag1 SEK = 0.4268 RON
XAU flag1 XAU = 351.6538 RON
Monede Crypto
1 BTC = 307019.79RON
1 ETH = 14258.23RON
1 LTC = 386.44RON
1 XRP = 2.40RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17362.79 1.00%
BET-BK 3200.10 1.60%
BET-FI 59256.97 0.72%
BET-NG 1238.88 1.07%
BET-TR 36708.39 0.99%
BET-TRN 35805.45 0.99%
BET-XT 1476.03 1.07%
BET-XT-TR 3080.53 1.06%
BET-XT-TRN 3010.18 1.06%
BETAeRO 1051.33 1.62%
BETPlus 2564.36 1.00%
RTL 38110.32 1.02%

Opinii

Prof. Mircea Coșea

Mircea Coșea: BNR a ajuns un alergător singur de cursă lungă

Banca Națională a României a transmis luni, 13...

Parc industrial / FOTO: Freepik

Șanse bune pentru România. Parcurile industriale, o miză de 10 miliarde de euro

România are toate șansele să devină un...

Bogdan Chirieac

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel