Topul tranzacţiilor efectuate de clienţii Revolut din România. Unde au mers banii

DCBusiness Team |
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com

Clienţii Revolut din piaţa locală au realizat 203 milioane de tranzacţii către comercianţi, în 2022.

Clienţii Revolut din piaţa locală au realizat, în 2022, un număr record de 203 milioane de tranzacţii către comercianţi cu aplicaţia financiară, pe fondul creşterii bazei de clienţi cu 67% în România, arată un studiu publicat, luni, de Revolut.

Cele mai multe tranzacţii au fost pentru a plăti cumpărăturile realizate în supermarketuri pentru alimente şi produse de larg consum/uz casnic, urmate de cheltuielile cu transportul şi cele din restaurante, cafenele, baruri.

Toate categoriile de cheltuieli au fost pe un trend ascendent, atât ca sumă totală, cât şi ca număr de tranzacţii, dar în topul creşterilor după numărul de tranzacţii, în 2022 faţă de 2021, s-au aflat următoarele categorii de bugete: divertisment (+37%), cumpărături/shopping (+34%) şi restaurante (+33%).

Suma medie a cheltuielilor realizate cu Revolut, pe parcursul anului 2022, de un utilizator mediu al super-aplicaţiei financiare a fost de 2.181 de euro, iar valoarea medie a unei tranzacţii a fost 18,3 euro.

Studiul se bazează pe date anonimizate, analizate în formă agregată, de analiştii aplicaţiei, pentru perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2022, şi ia în calcul exclusiv tranzacţiile realizate de utilizatorii înregistraţi în România.

"Mai bine de o treime din cheltuieli, pentru alimente şi produse de larg consum. Din datele agregate de super-aplicaţia financiară se poate vedea că, anul trecut, clienţii Revolut din România au cheltuit cel mai mult la shopping (18% din suma totală a plăţilor către comercianţi), procent inferior, totuşi, celui înregistrat în 2021 de aceeaşi categorie de cheltuieli, care a reprezentat o cincime (20%) din suma totală a plăţilor către comercianţi", arată studiul.

Următoarele categorii de cheltuieli după ponderea deţinută în volumul total al plăţilor au fost divertismentul (18%) şi supermarketurile şi magazinele alimentare (14%).

Potrivit cercetării, un utilizator mediu din România a apelat cel mai des la Revolut pentru a plăti cumpărăturile obişnuite de alimente şi produse de larg consum (39 de tranzacţii pe an).

Bugetul anual de cheltuieli al unui client mediu Revolut a arătat astfel: divertisment - 749 de euro/an, turism - 530 de euro/an, shopping - 500 euro/an, alimente şi produse de larg consum - 375 euro/an, restaurante, baruri, cafenele - 338 euro/an, transport - 298 euro/an şi utilităţi - 246 euro/an. Cel mai mic buget de cheltuieli a mers către sănătate - în medie 191 de euro/an/client.

În ceea ce priveşte repartizarea cheltuielilor pe categorii de comercianţi, românii au lăsat cei mai mulţi bani în magazinele alimentare şi în supermarketuri şi tot acolo au efectuat şi cele mai multe tranzacţii pe parcursul anului.

Valoarea medie a unei plăţi realizate către aceşti comercianţi a fost de 10 euro/client/tranzacţie. De asemenea, un client român a plătit, în medie, 40 de euro/tranzacţie pentru achiziţiile din magazinele de articole vestimentare, 19 euro/tranzacţie în benzinării, 16 euro/tranzacţie în restaurante, baruri, cafenele, 15 euro/tranzacţie pentru servicii de telecomunicaţii, 14 euro/tranzacţie în farmacii, 10 euro/tranzacţie în fast-food-uri.

"Faptul că Revolut este una dintre băncile digitale preferate de români transpare şi din numărul important al plăţilor făcute pentru achiziţii de servicii şi produse diverse. Acestea sunt legate atât de nevoile cotidiene ale consumatorilor, dar şi de un stil de viaţă care a redevenit activ, cu mai multă mobilitate. De la plata călătoriei cu mijloacele de transport în comun, la taxa de studii către facultăţi din străinătate sau achiziţia de bunuri de folosinţă îndelungată, datele analizate de Revolut arată că super-aplicaţia îşi dovedeşte utilitatea şi versatilitatea ca instrument de plată sigur, rapid, uşor de utilizat", susţin autorii studiului.

Românii au mai folosit Revolut ca să achite servicii de taximetrie şi car-sharing (12 milioane de tranzacţii), bilete pentru servicii de transport în comun (autobuz, metrou, ferry, 9,4 milioane de tranzacţii), servicii de livrare mâncare (5,3 milioane tranzacţii), produse de panificaţie şi brutărie (3,2 milioane tranzacţii), telecomunicaţii (3 milioane de tranzacţii), produse digitale de divertisment - cărţi, muzică, filme, conţinuturi media (2,4 milioane de tranzacţii).

O altă tendinţă importantă este aceea că românii apelează la Revolut atât pentru achiziţii online sau pe platforme de e-commerce, cât şi pentru achiziţiile offline. Astfel, în top 10 după sumele plătite de către utilizatorii români de Revolut către diverşi comercianţi se află, pe primul loc, la fel ca în anii trecuţi, eMag, urmat de Carrefour, Tazz, Dedeman, Bolt, Digi RCS-RDS, Uber, Vodafone, Engie, Enel Energie.

În topul comercianţilor după numărul de tranzacţii realizate cu Revolut, pe primul loc se află Bolt (peste 3,3 milioane tranzacţii), urmat de Uber (3,3 milioane tranzacţii), Apple (3,1 milioane tranzacţii), Carrefour (3 milioane tranzacţii), Tazz (1,6 milioane tranzacţii), compania de transport local Cluj-Napoca (1,1 milioane tranzacţii), eMag (1,1 milioane tranzacţii), Google (1 milion tranzacţii), McDonalds (960.000 tranzacţii).

Revolut este prima super-aplicaţie financiară care ajută utilizatorii din toată lumea să îşi folosească la maximum fondurile de care dispun. În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar.

În prezent, peste 25 milioane de clienţi din lume, din care mai mult de 2,5 milioane din România, folosesc serviciile Revolut pentru a realiza peste 150 de milioane de tranzacţii pe lună. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9763
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9761
USD
Azi 4.6386
Diferența -0.0181
Zi precendentă 4.6567
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 25-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9763 RON
USD flag1 USD = 4.6386 RON
GBP flag1 GBP = 5.8067 RON
CHF flag1 CHF = 5.0843 RON
AUD flag1 AUD = 3.0283 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3920 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0298 RON
NOK flag1 NOK = 0.4234 RON
SEK flag1 SEK = 0.4274 RON
XAU flag1 XAU = 346.8933 RON
Monede Crypto
1 BTC = 299914.43RON
1 ETH = 14627.87RON
1 LTC = 390.25RON
1 XRP = 2.45RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16971.24 0.14%
BET-BK 3120.46 0.07%
BET-FI 60049.67 -0.72%
BET-NG 1214.79 0.19%
BET-TR 35213.26 0.14%
BET-TRN 34401.64 0.14%
BET-XT 1445.69 0.10%
BET-XT-TR 2965.92 0.10%
BET-XT-TRN 2902.41 0.10%
BETAeRO 1059.84 0.16%
BETPlus 2506.82 0.14%
RTL 37270.19 0.11%

Comunicate de presa

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor...

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...


Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel