Rovinieta, mai scumpă în funcție de vechimea mașinii

Roviniete mai scumpe în funcție de vechimea mașinii
Roviniete mai scumpe în funcție de vechimea mașinii

Șoferii vor fi obligați să plătească roviniete mai scumpe care includ taxe pentru poluare în funcție de vechimea mașinii. 

Transportatorii de mărfuri ori de persoane care conduc vehicule ce depășesc 3,5 tone vor plăti taxă pentru fiecare kilometru de șosea parcurs. Așa arată proiectul asumat de PNRR prin care Uniunea Europeană finanțează șantierele de autostradă din țară. Sistemul de taxare unic la nivelul Uniunii trebuie introdus până la jumătatea anului viitor. Șoferii români sunt reticenți atunci când vine vorba de o nouă taxă în condițiile în care drumurile din țară sunt și așa proaste.

Peste patru milioane de mașini din țară au peste 10 ani vechime, arată cele mai recente date ale parcului auto. Astfel, România se clasează pe locul doi în topul țărilor cu cele mai vechi mașini din Uniunea Europeană.

Pe cei 16.000 de km de drumuri naționale si autostrăzi administrate de CNAIR directiva europeană propune ca șoferii să plătească taxe de poluare în funcție de noxele emanate. Camioanele și autocarele care depășesc 3,5 tone vor plăti taxa pe kilometru de șosea parcurs, iar banii vor fi folosiți pentru reabilitarea drumurilor.

„Serviciul de tarifare electronică ar trebui să pună la dispoziția acestora echipamente de bord personalizate și o asigurare a funcționalității acestuia, punerea la dispoziție a unor mijloace acceptate pentru efectuarea plății tarifului sau acceptarea unui alt mijloc de plată folosit de acesta, încasarea tarifului, virarea către entitatea care îl percepe, gestionarea relațiilor contractuale în ceea ce privește utilizatorul, securitatea și confidențialitatea în ceea ce privește funcționarea sistemului de tarifare rutieră și nu în ultimul rând protecția datelor cu caracter personal”, explică Lucian Calmuș, reprezentant CNAIR.

Pentru a proteja cu adevărat mediul ar trebui impusă o taxă anuală fixă tuturor șoferilor indiferent de sectorul de drum pe care merg, atrag atenția activiștii de mediu.

„În funcție de norma de poluare, de fapt de cantitatea de emisii pe care o are autoturismul, să spunem că emite 150 de g pe km, să plătim cu 1 leu gramul pe an, adică 150 de lei pe an. Toți cei care circulăm emitem în atmosferă, ca atare trebuie să plătim toți, indiferent de locul în care ne aflăm”, este de părere Dan Trifu, activist de mediu.

Astfel de sisteme de taxare europene sunt deja implementate în țări precum Bulgaria, Ungaria și Austria, iar taxele sunt proporționale cu venitul mediu pe cap de locuitor, spun reprezentanții proiectului, potrivit Digi24.

Programul Rabla. Veşti bune: Prima de casare ar putea fi majorată. Anunţul premierului Ciucă

Premierul Nicolae Ciucă a dat asigurări joi, după o vizită la Uzinele Dacia de la Mioveni, că prin Programul "Rabla" se va sprijini în continuare achiziţia de autovehicule electrice şi hibride.

El a precizat că se ia în calcul atât o creştere a sumei totale alocate programului, cât şi o majorare a primelor de casare, în raport cu rata inflaţiei.

"În programul de guvernare am menţinut şi anul acesta Programul 'Rabla' şi vom continua (...). Chiar a fost o discuţie în acest sens şi trebuie să avem în vedere atât creşterea valorii financiare a programului, cât şi suma de compensare, având în vedere rata de inflaţie. Deci acesta este modul în care vom continua să sprijinim şi să-i încurajăm pe români să folosească astfel de modele. Iată şi preţul la combustibil ne determină să ne îndreptăm atenţia către o astfel de opţiune", a afirmat Nicolae Ciucă.

Totodată, şeful Guvernului a subliniat că România şi-a propus construirea a 30.000 de staţii de încărcare pentru autovehiculele electrice, iar peste jumătate din acestea vor fi realizate până la sfârşitul anului 2026 prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9186
Diferența 0.0060
Zi precendentă 4.9126
USD
Azi 4.6835
Diferența 0.0031
Zi precendentă 4.6804
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 08-12-2022
EUR flag1 EUR = 4.9186 RON
USD flag1 USD = 4.6835 RON
GBP flag1 GBP = 5.7021 RON
CHF flag1 CHF = 4.9766 RON
AUD flag1 AUD = 3.1265 RON
DKK flag1 DKK = 0.6613 RON
CAD flag1 CAD = 3.4210 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0341 RON
NOK flag1 NOK = 0.4656 RON
SEK flag1 SEK = 0.4500 RON
XAU flag1 XAU = 267.0437 RON
Monede Crypto
1 BTC = 78781.20RON
1 ETH = 5773.54RON
1 LTC = 352.71RON
1 XRP = 1.82RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 4.06% p.a.
ROBOR:
3 luni: 7.72%
6 luni: 7.93%
12 luni: 8.20%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12228.85 -0.63%
BET-BK 2266.42 -0.27%
BET-FI 51152.92 0.87%
BET-NG 899.93 -0.65%
BET-TR 23785.40 -0.63%
BET-TRN 23666.67 -0.63%
BET-XT 1065.63 -0.53%
BET-XT-TR 2059.56 -0.53%
BET-XT-TRN 2049.98 -0.53%
BETAeRO 831.44 0.03%
BETPlus 1825.78 -0.57%
RTL 27474.64 -0.75%

Opinii

Mircea Coșea
Adrian Negrescu / Foto: arhiva personală

Adrian Negrescu: Vremuri tulburi pe piața petrolului. Începe iar specula

Un lung lanț de circumstanțe care urmează să...

Adrian Negrescu, îngrijorat de evoluția petrolului

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt50
YesMy - smt4.1.0