Penurie globală în transporturi. Cum ar putea fi afectate buzunarele românilor

Ciprian Dumitrache |
Data actualizării: | Data publicării:

Cele mai mari companii de transport maritim din lume se plâng că nu au suficiente nave pentru a satisface cererea de transport de marfă. Cererea de noi nave este mult mai mare decât capacitatea șantierelor navale.

Potrivit Clarksons, cel mai mare broker de transport maritim de containere, din 2007 până astăzi, numărul șantierelor navale din lume a scăzut cu două treimi, până la 115 de șantiere.

Transportatorii, care încearcă să facă față creșterii cererii pe fondul redresării economice după COVID-19, au comandat în acest an nave capabile să transporte 3,2 milioane de containere. Acesta reprezintă un record în istoria statisticilor, dar nu este suficient pentru a satisface nevoile transportatorilor, spune Financial Times.

Volumul comenzilor noi reprezintă aproximativ 20% din tonajul tuturor navelor care sunt în exploatare, în timp ce în 2019 această cifră era de doar 10%. Totuși, cifrele sunt departe de valorile înregistrate în 2007, atunci când ponderea noilor comenzi pentru navele portuare ajunsese la 60%.

Lipsa unei capacități suplimentare de transport va duce, într-un final, la creșterea costurilor de transport, dar ar putea face ca lanțurile de aprovizionare să fie vulnerabile în fața unor perturbări cum au fost cele generate de oprirea activităților din porturile chineze, care au afectat comerțul mondial în acest an.

Citește și: Scădere ISTORICĂ a consumului de energie. Cel mai mic nivel din ultimii 76 de ani - RAPORT

 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0634
Diferența 0.0002
Zi precendentă 5.0632
USD
Azi 4.2848
Diferența -0.0256
Zi precendentă 4.3104
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0634 RON
USD flag1 USD = 4.2848 RON
GBP flag1 GBP = 5.8462 RON
CHF flag1 CHF = 5.4177 RON
AUD flag1 AUD = 2.8579 RON
DKK flag1 DKK = 0.6783 RON
CAD flag1 CAD = 3.1128 RON
HUF flag1 HUF = 0.0130 RON
JPY flag1 JPY = 0.0292 RON
NOK flag1 NOK = 0.4361 RON
SEK flag1 SEK = 0.4632 RON
XAU flag1 XAU = 509.4008 RON
Monede Crypto
1 BTC = 500255.71RON
1 ETH = 19331.65RON
1 LTC = 496.14RON
1 XRP = 13.09RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET20695.36-0.47%
BET-BK4009.49-0.42%
BET-EF1119.54-0.51%
BET-FI73936.170.10%
BET-NG1503.87-0.56%
BET-TR48026.78-0.47%
BET-TRN46435.35-0.47%
BET-XT1775.55-0.43%
BET-XT-TR4034.22-0.43%
BET-XT-TRN3910.53-0.43%
BETAeRO951.29-0.40%
BETPlus3031.99-0.44%
RTL46302.16-0.52%

Opinii

Portul Constanța / Foto: kepass / Pixabay
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook

Negrescu: TVA-ul ne „sângerează” bugetul, taxarea inversă e soluția

Adrian Negrescu: Extinderea taxării inverse, o...

Cristian Popa, BNR

Cele trei sectoarele unde România nu găsește oameni. Avertisment din partea BNR

BNR: România are un deficit de forță de muncă...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel