Urmărește dezbaterea live

Lovitură pentru Tesla. Se cere în instanță ”dezmembrarea” monopolului și ”dreptul de a repara”

Oana Pavelescu / 15 Martie 2023, 21:25
Linie de asamblare dintr-o uzină Tesla / Foto: Steve Jurvetson / Flickr
Linie de asamblare dintr-o uzină Tesla / Foto: Steve Jurvetson / Flickr

Compania Tesla este într-un moment delicat iar cursul lucrurilor au ajuns într-un punct care lui Elon Musk îi displace profund.

Tesla a fost dată în judecată în cadrul a două acțiuni colective antitrust, în care compania este acuzată că a limitat în mod ilegal posibilitatea de întreținere, reparații și piesele de schimb pentru vehiculele sale electrice, forțând proprietarii să plătească mai mult și să aștepte mai mult timp pentru servicii de reparații furnizate numai de service-urile proprii.

Acțiunile în justiție, depuse marți și miercuri la tribunalul federal din San Francisco, susțin că Tesla a conceput vehiculele sale electrice, garanțiile și politicile de reparații pentru a descuraja proprietarii să apeleze la ateliere independente care nu sunt controlate de Tesla.

"Tesla trebuie să își deschidă ecosistemul și să permită concurența pentru service-ul vehiculelor Tesla și vânzarea de piese", a declarat avocatul reclamanților Matthew Ruan de la Freed Kanner London & Millen, care a depus una dintre acțiunile colective propuse.

Fiecare plângere a fost depusă în numele unui rezident al Californiei și niciunul dintre procese nu a specificat valoarea despăgubirilor. Ruan a declarat că potențialul grup include sute de mii de proprietari Tesla, astfel încât daunele ar putea totaliza sute de milioane de dolari.

Tesla, cel mai valoros producător auto din lume, a înregistrat venituri de 24,32 miliarde de dolari în al patrulea trimestru. Compania a livrat 405.278 de vehicule în acest trimestru.

Tesla se alătură altor mari producători de autovehicule care se confruntă cu litigii antitrust privind "dreptul de a repara" din cauza unui presupus comportament de excludere.

Un grup de cazuri împotriva Harley-Davidson Motor Co Group LLC (HOG.N) au fost recent consolidate în instanța federală din Wisconsin, iar Deere & Co (DE.N), cel mai mare producător de echipamente agricole din lume, se apără împotriva acuzațiilor în instanța districtuală federală din Chicago. Ambele companii au negat acuzațiile.

În 2021, Comisia Federală pentru Comerț din SUA a emis o declarație de politică în care a afirmat că agenția va face o prioritate din abordarea restricțiilor impuse de producători privind reparațiile și piesele de schimb.

Potrivit noilor procese, presupusele restricții impuse de Tesla în ceea ce privește service-ul și reparațiile au provocat "timpi de așteptare exorbitanți" pentru șoferii care, în caz contrar, ar fi mers la un atelier de reparații independent.

Acțiunile în justiție cer ca monopolul Tesla privind serviciile de reparații și piesele să fie "dezmembrat" și să i se ordone companiei să pună manualele de reparații și instrumentele de diagnosticare "la dispoziția persoanelor fizice și a atelierelor de reparații independente la un cost rezonabil".

Tesla va reduce cu 50% costurile de asamblare ale viitoarelor generaţii de maşini

Inginerii Tesla au anunţat că vor reduce cu 50% costurile de asamblare la viitoarele generaţii de maşini, dar directorul general Elon Musk nu a dezvăluit când va debuta mault aşteptatul model electric la un preţ accesibil, transmite Reuters.

Analiştii se aşteptau ca miercuri Musk să dea detalii despre noile vehicule ce vor fi lansate şi ce modele vor fi oferite. Directorii companiei au precizat că pe o platformă Tesla va fi construit mai mult de un vehicul în fabricile în fabricile standardizate, dar Musk nu a precizat la ce modele se gândeşte.

Directorul financiar al Tesla, Zach Kirkhorn, şi alţi oficiali au scos în evidenţă angajamentul lor de a reduce costurile de producţie.

Kirkhorn a estimat că Tesla trebuie să investească de şase ori mai mult decât a făcut-o până acum pentru a-şi îndeplini obiectivul de a majora pe termen lung producţia la 20 milioane de vehicule pe an până în 2030, o creştere de zece ori faţă de actuala capacitate. Investiţiile s-ar putea ridica la 175 miliarde de dolari, a declarat Kirkhorn. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9479
Diferența -0.0002
Zi precendentă 4.9481
USD
Azi 4.5594
Diferența -0.0146
Zi precendentă 4.574
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 30-03-2023
EUR flag1 EUR = 4.9479 RON
USD flag1 USD = 4.5594 RON
GBP flag1 GBP = 5.6287 RON
CHF flag1 CHF = 4.9695 RON
AUD flag1 AUD = 3.0433 RON
DKK flag1 DKK = 0.6641 RON
CAD flag1 CAD = 3.3539 RON
HUF flag1 HUF = 0.0130 RON
JPY flag1 JPY = 0.0346 RON
NOK flag1 NOK = 0.4385 RON
SEK flag1 SEK = 0.4384 RON
XAU flag1 XAU = 288.2927 RON
Monede Crypto
1 BTC = 130401.26RON
1 ETH = 8211.21RON
1 LTC = 410.94RON
1 XRP = 2.42RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.71% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.84%
6 luni: 7.18%
12 luni: 7.54%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12078.87 0.21%
BET-BK 2280.03 0.30%
BET-FI 49914.46 0.42%
BET-NG 905.66 0.07%
BET-TR 23497.60 0.21%
BET-TRN 23379.99 0.21%
BET-XT 1049.07 0.19%
BET-XT-TR 2028.28 0.19%
BET-XT-TRN 2018.80 0.19%
BETAeRO 881.74 0.05%
BETPlus 1804.97 0.21%
RTL 26910.29 0.84%

Opinii

Mircea Coșea
Care sunt marile pericole ale acestui an

Oamenii de afaceri prognozează o stagnare a economiei româneşti în 2023

Economia românească va stagna în acest an, în...

De fapt, nu facem decât să alegem răul cel mai mic

Ce-i așteaptă pe români. Mircea Coșea: Schimbări în bugetul familiei

Profesorul de economie Mircea Coșea a vorbit...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2023 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0