Italia, mega proiect de infrastructură: Va lega Sicilia de peninsulă cu un pod în valoare de 12 miliarde de euro

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Pod
Pod

Guvernul Italiei a anunțat luni că va aloca 12 miliarde de euro pentru construirea unui pod gigant care să conecteze Sicilia cu peninsula, reluând un proiect propus în urmă cu zece ani.

Podul se află de atunci în faza de proiectare, dar compania responsabilă cu supraveghea proiectului a fost închisă în 2013 ca parte a efortului de reducere a cheltuielilor pe măsură ce Italia lupta să controleze datoria publică în creștere, în contextul unei lungi recesiuni economice.

Ministrul Economiei, Giancarlo Giorgetti, a declarat că cele 12 miliarde de euro vor fi investite pe parcursul mai multor ani, cu primele trei tranșe plătite până în 2026, conform Reuters.

Podul care va conecta Sicilia cu regiunea Calabria va avea o lungime de aproximativ 5 km și va include o porțiune centrală de 3,3 km - depășind cu ușurință porțiunea centrală actuală de 2,02 km a podului Canakkale din Turcia, devenind astfel unul dintre cele mai lungi poduri suspendate din lume.

Luna trecută, un consorțiu condus de grupul italian Webuild a declarat că a prezentat o versiune revizuită a proiectului, actualizată conform celor mai recente dezvoltări tehnologice și reglementări tehnice.

 

Unii sunt sceptici cu privire la rezistența podului

 

Acest subiect este extrem de controversat în Italia, atrăgând critici puternice din partea celor care pun la îndoială relevanța construirii podului într-o zonă activă seismic și a celor care susțin că ar fi o risipă de bani dăunătoare peisajului și ecosistemului.

Pe de altă parte, proiectul beneficiază și de susținerea celor care cred că o conexiune rapidă de cale ferată și drumuri ar încuraja economia subdezvoltată din sudul Italiei.

Susținătorii proiectului spun că ar permite navelor de marfă din Canalul Suez să descarce în Sicilia, de unde trenurile ar transporta mărfurile spre nord, reducând necesitatea călătoriilor costisitoare peste Marea Mediterană.

În prezent, mașinile, camioanele și trenurile trebuie să traverseze strâmtoarea care desparte portul Messina și "tocul" Italiei cu feribotul, o călătorie care durează aproximativ 20 de minute de la plecare la acostare.

"Vreau să inaugurez șantierul în vara anului 2024", a declarat ministrul Infrastructurii, Matteo Salvini, liderul partidului de coaliție, care a făcut din pod o prioritate majoră în agenda guvernului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9763
Diferența -0.0002
Zi precendentă 4.9765
USD
Azi 4.6109
Diferența -0.0047
Zi precendentă 4.6156
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 15-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9763 RON
USD flag1 USD = 4.6109 RON
GBP flag1 GBP = 5.7827 RON
CHF flag1 CHF = 5.0812 RON
AUD flag1 AUD = 3.0485 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3726 RON
HUF flag1 HUF = 0.0129 RON
JPY flag1 JPY = 0.0295 RON
NOK flag1 NOK = 0.4264 RON
SEK flag1 SEK = 0.4245 RON
XAU flag1 XAU = 347.7572 RON
Monede Crypto
1 BTC = 283912.16RON
1 ETH = 13288.98RON
1 LTC = 363.15RON
1 XRP = 2.30RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17290.47 -0.15%
BET-BK 3172.07 0.13%
BET-FI 60268.13 0.35%
BET-NG 1223.46 -0.85%
BET-TR 36274.77 0.96%
BET-TRN 35405.72 0.87%
BET-XT 1468.82 -0.10%
BET-XT-TR 3041.60 0.84%
BET-XT-TRN 2974.13 0.76%
BETAeRO 1035.04 0.26%
BETPlus 2551.19 -0.15%
RTL 37945.90 -0.21%

Opinii

Prof. Mircea Coșea

Mircea Coșea: BNR a ajuns un alergător singur de cursă lungă

Banca Națională a României a transmis luni, 13...

Parc industrial / FOTO: Freepik

Șanse bune pentru România. Parcurile industriale, o miză de 10 miliarde de euro

România are toate șansele să devină un...

Bogdan Chirieac

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt1
YesMy - smt4.3.1
pixel