Condițiile în care portul Constanţa ar putea fi extins către Europa

18 sep 2018 / 14:41

Reprezentanţi ai structurilor de management din circa 30 de porturi europene participă marţi, la Constanţa, la lucrările Comitetului Executiv al European Sea Ports Organization (ESPO), primul eveniment de acest gen organizat în ţara noastră.

Printre problemele abordate se numără provocările din transportul maritim, precum şi noutăţile legislative la nivel european, potrivit directorului Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi. 

Evenimentul reprezintă, totodată, o ocazie pentru delegaţii ESPO de a cunoaşte portul Constanţa şi potenţialul său, dar şi de a discuta despre problemele specifice acestei zone. 

"Este un prilej de a discuta problemele tuturor porturilor maritime din Europa, dar, normal, cu aplecare spre portul Constanţa. Este un alt mod de a mări cunoaşterea portului Constanţa de către colegii noştri din Uniunea Europeană, de a vedea exact ce se întâmplă la graniţa de est a Europei şi a cunoaşte importanţa portului Constanţa atât pentru Europa, cât şi pentru România", a declarat reprezentantul CNAPM Constanţa, înaintea deschiderii lucrărilor Comitetului Executiv al ESPO. 

Potrivit acestuia, portul Constanţa trebuie să devină principala poartă de intrare a mărfurilor din Orient către Europa. 

"De fiecare dată am spus că portul Constanţa trebuie să devină principala poartă de intrare a mărfurilor din Orient către Europa sau din Europa către Orient. Ne ducem spre acest lucru, încercăm să oferim servicii din ce în ce mai bune, dar nu putem face acest lucru fără a fi cunoscuţi, fără ca partenerii noştri din UE să înţeleagă exact ce se întâmplă în portul Constanţa. De asta ne-am bucurat foarte mult de vizita tehnică făcută ieri, când au observat exact potenţialul portului Constanţa, fiind efectiv impresionaţi de acest lucru. (...) Oaspeţii au avut o reacţie foarte bună, văzând modul în care este dezvoltat portul Constanţa şi diversitatea mărfurilor care tranzitează portul Constanţa. De asemenea, văzând ecluzele canalului Dunăre - Marea Neagră au conştientizat şi dorim, ne aşteptăm la sprijinul lor pentru promovarea Dunării pentru a folosi la capacitate fluviul Dunărea", a mai spus Tivilichi. 

Secretarul de stat în aparatul propriu de lucru al vicepremierului Viorel Ştefan, Lucian Pătraşcu, a menţionat că portul Constanţa, port regional strategic, oferă o multitudine de facilităţi comerţului şi are capacitatea de a fi extins către Europa. 

"Cu siguranţă portul Constanţa are capacitatea de a fi extins către Europa, cu condiţia unei dezvoltări a conexiunilor cu transportul feroviar, cât şi cu cel rutier, dar şi de a îmbunătăţi condiţiile de navigaţie pe Dunăre. (...) Portul maritim a devenit o unitate economică extrem de complexă, a cărei funcţionare este adeseori mult mai amplă decât procesul de producţie din marile complexe industriale. Serviciile de transport maritim sunt cruciale pentru economia europeană şi pentru societăţile comerciale. Porturile joacă un rol extrem de important în dezvoltarea industrială prin conectarea diverselor coridoare şi a diverselor moduri de transport", a spus Pătraşcu. 

El a adăugat că pentru circa 74% din mărfurile care intră sau pleacă din Europa, precum şi pentru 37% din schimburile de mărfuri efectuate în Europa, se utilizează transportul maritim. 

Secretarul general al ESPO, Isabelle Ryckbost, a menţionat că pentru ca portul Constanţa să-şi poată dezvolta legăturile cu centrul Europei, fluviul Dunărea este un element foarte important. 

"Portul Constanţa este un port mare, un port multifuncţional, cu mult potenţial pentru categoriile de mărfuri şi industriile cărora se adresează. Vom discuta despre (...) un proiect care susţine investiţiile în porturile europene, porturile importante care pot deveni, de asemenea, porturi importante ca dezvoltare energetică. Portul Constanţa reprezintă o poartă de intrare, de asemenea trebuie să-şi dezvolte legăturile cu centrul Europei. În acest context, Dunărea este un element foarte important, dezvoltarea acesteia poate asigura o şi mai bună conectivitate şi atractivitate pentru portul Constanţa", a afirmat Ryckbost. 

CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanta, gazdă a evenimentului, este membru cu drepturi depline al ESPO din anul 2007. AGERPRES

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.732
Diferența 0.0003
Zi precendentă 4.7317
USD
Azi 4.195
Diferența -0.0082
Zi precendentă 4.2032
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 16-07-2019
EUR flag1 EUR = 4.7320 RON
USD flag1 USD = 4.1950 RON
GBP flag1 GBP = 5.2698 RON
CHF flag1 CHF = 4.2702 RON
AUD flag1 AUD = 2.9511 RON
DKK flag1 DKK = 0.6338 RON
CAD flag1 CAD = 3.2205 RON
HUF flag1 HUF = 0.0145 RON
JPY flag1 JPY = 0.0389 RON
NOK flag1 NOK = 0.4918 RON
SEK flag1 SEK = 0.4480 RON
XAU flag1 XAU = 191.0198 RON
Monede Crypto
1 BTC = 45239.09RON
1 ETH = 959.48RON
1 LTC = 375.96RON
1 XRP = 1.32RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.63% p.a.
ROBOR:
3 luni: 3.15%
6 luni: 3.31%
12 luni: 3.48%
EURIBOR:
3 luni: -0.3100%
6 luni: -0.2300%
12 luni: -0.1120%
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 9145.28 0.59%
BET-BK 1717.54 0.32%
BET-FI 40284.26 0.83%
BET-NG 741.90 0.58%
BET-TR 14638.37 0.59%
BET-XT 827.86 0.65%
BET-XT-TR 1332.97 0.64%
BETPlus 1365.68 0.60%
RTL 19083.15 0.66%

Opinii

Ministrul Răzvan Cuc a fost în vizită pe șantier

Autostrada Sudului şi podul peste Dunăre. Ce spune ministrul Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a...

Se pregătesc niște schimbări
Experții europeni au revizuit previziunile lor

Comisia Europeană crede că economia României merge bine

Comisia Europeană a revizuit în...

Cascada Havasu, Grand Canyon, Arizona
Cascada Havasu, Grand Canyon, Arizona
Ban Gioc, granița dintre China și Vietnam
Ban Gioc, granița dintre China și Vietnam
Cascada Veliki Slap, Croația
Cascada Veliki Slap, Croația
Cascadaa Niagara
Cascadaa Niagara
Cascada Dettifoss, Islanda
Cascada Dettifoss, Islanda
Cascada Iguazu, granița dintre Brazilia și Argentina
Cascada Iguazu, granița dintre Brazilia și Argentina
Cascada Jag, India
Cascada Jag, India
Cascada Mardalsfossen, Norvegia
Cascada Mardalsfossen, Norvegia
Cascada Skógafoss, Islanda
Cascada Skógafoss, Islanda
Cascada Sutherland, Noua Zeelandă
Cascada Sutherland, Noua Zeelandă
Cascada Victoria, Zimbabwe
Cascada Victoria, Zimbabwe

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
business.n-nxt.24