Condițiile în care portul Constanţa ar putea fi extins către Europa

18 sep 2018 / 14:41

Reprezentanţi ai structurilor de management din circa 30 de porturi europene participă marţi, la Constanţa, la lucrările Comitetului Executiv al European Sea Ports Organization (ESPO), primul eveniment de acest gen organizat în ţara noastră.

Printre problemele abordate se numără provocările din transportul maritim, precum şi noutăţile legislative la nivel european, potrivit directorului Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi. 

Evenimentul reprezintă, totodată, o ocazie pentru delegaţii ESPO de a cunoaşte portul Constanţa şi potenţialul său, dar şi de a discuta despre problemele specifice acestei zone. 

"Este un prilej de a discuta problemele tuturor porturilor maritime din Europa, dar, normal, cu aplecare spre portul Constanţa. Este un alt mod de a mări cunoaşterea portului Constanţa de către colegii noştri din Uniunea Europeană, de a vedea exact ce se întâmplă la graniţa de est a Europei şi a cunoaşte importanţa portului Constanţa atât pentru Europa, cât şi pentru România", a declarat reprezentantul CNAPM Constanţa, înaintea deschiderii lucrărilor Comitetului Executiv al ESPO. 

Potrivit acestuia, portul Constanţa trebuie să devină principala poartă de intrare a mărfurilor din Orient către Europa. 

"De fiecare dată am spus că portul Constanţa trebuie să devină principala poartă de intrare a mărfurilor din Orient către Europa sau din Europa către Orient. Ne ducem spre acest lucru, încercăm să oferim servicii din ce în ce mai bune, dar nu putem face acest lucru fără a fi cunoscuţi, fără ca partenerii noştri din UE să înţeleagă exact ce se întâmplă în portul Constanţa. De asta ne-am bucurat foarte mult de vizita tehnică făcută ieri, când au observat exact potenţialul portului Constanţa, fiind efectiv impresionaţi de acest lucru. (...) Oaspeţii au avut o reacţie foarte bună, văzând modul în care este dezvoltat portul Constanţa şi diversitatea mărfurilor care tranzitează portul Constanţa. De asemenea, văzând ecluzele canalului Dunăre - Marea Neagră au conştientizat şi dorim, ne aşteptăm la sprijinul lor pentru promovarea Dunării pentru a folosi la capacitate fluviul Dunărea", a mai spus Tivilichi. 

Secretarul de stat în aparatul propriu de lucru al vicepremierului Viorel Ştefan, Lucian Pătraşcu, a menţionat că portul Constanţa, port regional strategic, oferă o multitudine de facilităţi comerţului şi are capacitatea de a fi extins către Europa. 

"Cu siguranţă portul Constanţa are capacitatea de a fi extins către Europa, cu condiţia unei dezvoltări a conexiunilor cu transportul feroviar, cât şi cu cel rutier, dar şi de a îmbunătăţi condiţiile de navigaţie pe Dunăre. (...) Portul maritim a devenit o unitate economică extrem de complexă, a cărei funcţionare este adeseori mult mai amplă decât procesul de producţie din marile complexe industriale. Serviciile de transport maritim sunt cruciale pentru economia europeană şi pentru societăţile comerciale. Porturile joacă un rol extrem de important în dezvoltarea industrială prin conectarea diverselor coridoare şi a diverselor moduri de transport", a spus Pătraşcu. 

El a adăugat că pentru circa 74% din mărfurile care intră sau pleacă din Europa, precum şi pentru 37% din schimburile de mărfuri efectuate în Europa, se utilizează transportul maritim. 

Secretarul general al ESPO, Isabelle Ryckbost, a menţionat că pentru ca portul Constanţa să-şi poată dezvolta legăturile cu centrul Europei, fluviul Dunărea este un element foarte important. 

"Portul Constanţa este un port mare, un port multifuncţional, cu mult potenţial pentru categoriile de mărfuri şi industriile cărora se adresează. Vom discuta despre (...) un proiect care susţine investiţiile în porturile europene, porturile importante care pot deveni, de asemenea, porturi importante ca dezvoltare energetică. Portul Constanţa reprezintă o poartă de intrare, de asemenea trebuie să-şi dezvolte legăturile cu centrul Europei. În acest context, Dunărea este un element foarte important, dezvoltarea acesteia poate asigura o şi mai bună conectivitate şi atractivitate pentru portul Constanţa", a afirmat Ryckbost. 

CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanta, gazdă a evenimentului, este membru cu drepturi depline al ESPO din anul 2007. AGERPRES

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8079
Diferența 0.0055
Zi precendentă 4.8024
USD
Azi 4.4355
Diferența -0.0040
Zi precendentă 4.4395
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 25-02-2020
EUR flag1 EUR = 4.8079 RON
USD flag1 USD = 4.4355 RON
GBP flag1 GBP = 5.7552 RON
CHF flag1 CHF = 4.5355 RON
AUD flag1 AUD = 2.9273 RON
DKK flag1 DKK = 0.6435 RON
CAD flag1 CAD = 3.3345 RON
HUF flag1 HUF = 0.0142 RON
JPY flag1 JPY = 0.0402 RON
NOK flag1 NOK = 0.4737 RON
SEK flag1 SEK = 0.4553 RON
XAU flag1 XAU = 236.0469 RON
Monede Crypto
1 BTC = 41482.35RON
1 ETH = 1105.10RON
1 LTC = 313.72RON
1 XRP = 1.13RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.36% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.96%
6 luni: 3.10%
12 luni: 3.18%
EURIBOR:
3 luni: -0.4140 %
6 luni: -0.3570 %
12 luni: -0.2840 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 9779.14 -0.71%
BET-BK 1891.42 -0.85%
BET-FI 49969.59 -1.33%
BET-NG 724.37 -0.78%
BET-TR 15651.94 -0.71%
BET-XT 900.77 -0.81%
BET-XT-TR 1451.53 -0.81%
BETPlus 1463.47 -0.69%
RTL 20378.56 -0.73%

Opinii

Costurile și consecințele ar fi serioase

Costul unei pandemii de coronavirus. O cifră impresionantă

Perspectiva sumbră că epidemia de...

Sunt trei elemente care pot genera o criză globală

Nouriel Roubini, despre noua criză economică: ”Violență și haos”

Unul dintre cei mai reputați experți...

Un avertisment serios

Adrian Câciu: Urmează o criză economică? Posibil!

Nu efectele directe ale virusului sunt...

Comunicate de presa

Mastercard își inaugurează primul Centru European de Rezistență Cibernetică

Centrul va aduna la un loc parteneri și...

 (ANCOM) a efectuat anul trecut aproape 4.000 de controale pe piaţa serviciilor poştale şi a comunicaţiilor electronice

Amenzi de milioane de lei pentru serviciile poştale şi comunicaţiile electronice

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi...

Ileana Ștefan

Grupul GRAMPET. Ileana Ștefan preia funcția de Chief Human Resources Officer

Grupul GRAMPET își consolidează echipa...

Odessa
Odessa
Kiev
Kiev
Plajă
Plajă
Seul
Seul
Singapore
Singapore
Zagreb
Zagreb

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
business.n-nxt.27