"În urma preluării filmului de către o televiziune în cadrul jurnalelor de ştiri, imaginile au fost postate pe contul de Youtube al respectivei instituţii mass-media. Este procedura standard pentru o televiziune să încarce propriile ştiri cu drepturi de autor. Din această cauză, în urma unei verificări automate realizate de Youtube, procedura standard în cazul tuturor video-urilor uploadate pe platformă, au fost identificate aceleaşi imagini în surse diferite. Automat, sistemul informatic a blocat, din eroare, materialul video-ul sursă şi a menţinut accesibil clipul care a preluat imagini de la sursă. În urma unei notificări trimise către paltforma video şi către televiziunea care a încărcat ştirea care prelua imagini din clipul de promovare, întreaga situaţie a fost deblocată. Ministerul Turismului deţine toate drepturile de autor pentru clipul de promovare a României, nicio altă entitate nu are niciun drept de autor asupra imaginilor din film!", se arată în comunicatul citat.
Citește și: România are un nou clip de promovare. Vor veni mai mulți turiști? VIDEO
În acelaşi context, Ministerul Turismului face un apel către toţi reprezentanţii mass-media şi către toate persoanele care au difuzat informaţia eronată, potrivit căreia instituţia nu ar deţine drepturile de autor ale clipului, să verifice informaţiile înainte de a le face publice, principiu valabil pentru orice informaţie de interes public.
În replică, postul de televiziune Pro TV a precizat, într-un comunicat de presă: "Confirmăm pe această cale că drepturile de autor ale videoclipului aparţin integral Ministerului Turismului, iar eroarea întâmpinată a rezultat dintr-o procedură automată a YouTube privind protejarea drepturilor de autor. Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate'.
Ministerul Turismului a lansat, recent, noul clip de promovare a României ca destinaţie pentru 365 de zile de vacanţă pe an, care cuprinde imagini reprezentative pentru toate formele de turism din ţară.