Se reia circulația trenurilor pe podul de la Grădiștea

DCBusiness Team |
Data publicării:

Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA anunță redeschiderea circulației pe noul pod feroviar din localitatea Grădiștea, începând de sâmbătă, 1 iunie 2024. Serviciul public de transport feroviar de călători pe ruta București Nord - Progresu - Giurgiu și retur va fi asigurat cu 14 curse zilnice, se spune într-un comunicat transmis redacției.

Operatorul național va pune în circulație 7 perechi de trenuri (automotoare Siemens Desiro) pe ruta directă București - Grădiștea - Giurgiu și retur. O călătorie va dura aproximativ 40 de minute între Gara de Nord și Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu aproximativ 80 de minute. Prin restabilirea conexiunii feroviare directe între București Nord și Giurgiu, durata călătoriei între Capitală și sudul țării se va reduce la circa 2 ore, cu 12 opriri în stațiile de pe traseu.

Modernizarea căii ferate între stațiile Vidra și Comana, un segment de 12,02 km, a fost inclusă în LOTUL I al programului de modernizare a liniei București - Giurgiu. Lucrările au inclus reconstrucția podului peste râul Argeș între Vidra și Comana, înlocuirea completă a suprastructurii căii, construirea a 16 lucrări de artă, 99 de subtraversări și două obiective civile noi, Hm Comana și PO Grădiștea, conform standardelor europene.

Valoarea totală a contractului pentru LOTUL I a fost de 627,42 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile. Noul pod Grădiștea, o structură metalică tip grindă cu zăbrele de 1,36 km lungime, a fost reconstruit peste râul Argeș la o înălțime de aproximativ 15 metri. Podul este al doilea feroviar complet sudat din România și primul pe care s-a utilizat sistemul slab track, un sistem de cale ferată nebalastată montat direct pe o placă din beton armat prefabriat.

CFR SA continuă investițiile pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pe relația București - Giurgiu Nord Frontieră cu LOTUL 2, care include modernizarea liniei de cale ferată între București Progresu și Giurgiu Nord Frontieră, electrificarea totală, un nou viaduct în zona Daia, dublarea liniei între Daia și Frățești și implementarea sistemului ERTMS. Valoarea estimată a investiției este de 2,25 miliarde de lei, licitația pentru acest proiect fiind deja lansată, cu termen de depunere a ofertelor pe data de 1 iulie 2024.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.977
Diferența 0.0007
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.6403
Diferența 0.0047
Zi precendentă 4.6356
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 21-06-2024
EUR flag1 EUR = 4.9770 RON
USD flag1 USD = 4.6403 RON
GBP flag1 GBP = 5.8945 RON
CHF flag1 CHF = 5.2132 RON
AUD flag1 AUD = 3.0945 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3835 RON
HUF flag1 HUF = 0.0125 RON
JPY flag1 JPY = 0.0293 RON
NOK flag1 NOK = 0.4405 RON
SEK flag1 SEK = 0.4439 RON
XAU flag1 XAU = 348.3486 RON
Monede Crypto
1 BTC = 301287.86RON
1 ETH = 16351.12RON
1 LTC = 345.47RON
1 XRP = 2.27RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.02%
6 luni: 6.04%
12 luni: 6.05%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 18042.59 0.54%
BET-BK 3369.36 0.86%
BET-FI 59167.26 0.14%
BET-NG 1278.58 0.31%
BET-TR 39292.33 0.52%
BET-TRN 38231.10 0.52%
BET-XT 1539.44 0.59%
BET-XT-TR 3299.86 0.57%
BET-XT-TRN 3217.27 0.57%
BETAeRO 1076.09 -0.31%
BETPlus 2673.38 0.52%
RTL 39628.22 0.54%

Opinii

Uniunea Europeană / FOTO:

Analiză: România, nicio şansă la un eventual Campionat European al învingerii inflaţiei

România este ţara UE cu cea mai mare rată a...

Analistul economic Adrian Negrescu

De ce România are cea mai mare inflație din UE. Adrian Negrescu: Explicația este simplă

Conform datelor Eurostat, cele mai scăzute...

Adrian Negrescu / Grafică : DCBusiness

Adrian Negrescu: Alba-neagra cu taxele trimite piața imobiliară în criză - Analiză

Cele mai recente date transmise de către...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel