Se reia circulația trenurilor pe podul de la Grădiștea

DCBusiness Team |
Data publicării:

Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA anunță redeschiderea circulației pe noul pod feroviar din localitatea Grădiștea, începând de sâmbătă, 1 iunie 2024. Serviciul public de transport feroviar de călători pe ruta București Nord - Progresu - Giurgiu și retur va fi asigurat cu 14 curse zilnice, se spune într-un comunicat transmis redacției.

Operatorul național va pune în circulație 7 perechi de trenuri (automotoare Siemens Desiro) pe ruta directă București - Grădiștea - Giurgiu și retur. O călătorie va dura aproximativ 40 de minute între Gara de Nord și Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu aproximativ 80 de minute. Prin restabilirea conexiunii feroviare directe între București Nord și Giurgiu, durata călătoriei între Capitală și sudul țării se va reduce la circa 2 ore, cu 12 opriri în stațiile de pe traseu.

Modernizarea căii ferate între stațiile Vidra și Comana, un segment de 12,02 km, a fost inclusă în LOTUL I al programului de modernizare a liniei București - Giurgiu. Lucrările au inclus reconstrucția podului peste râul Argeș între Vidra și Comana, înlocuirea completă a suprastructurii căii, construirea a 16 lucrări de artă, 99 de subtraversări și două obiective civile noi, Hm Comana și PO Grădiștea, conform standardelor europene.

Valoarea totală a contractului pentru LOTUL I a fost de 627,42 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile. Noul pod Grădiștea, o structură metalică tip grindă cu zăbrele de 1,36 km lungime, a fost reconstruit peste râul Argeș la o înălțime de aproximativ 15 metri. Podul este al doilea feroviar complet sudat din România și primul pe care s-a utilizat sistemul slab track, un sistem de cale ferată nebalastată montat direct pe o placă din beton armat prefabriat.

CFR SA continuă investițiile pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pe relația București - Giurgiu Nord Frontieră cu LOTUL 2, care include modernizarea liniei de cale ferată între București Progresu și Giurgiu Nord Frontieră, electrificarea totală, un nou viaduct în zona Daia, dublarea liniei între Daia și Frățești și implementarea sistemului ERTMS. Valoarea estimată a investiției este de 2,25 miliarde de lei, licitația pentru acest proiect fiind deja lansată, cu termen de depunere a ofertelor pe data de 1 iulie 2024.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.97
Diferența 0.0010
Zi precendentă 4.969
USD
Azi 4.5781
Diferența -0.0004
Zi precendentă 4.5785
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-07-2024
EUR flag1 EUR = 4.9700 RON
USD flag1 USD = 4.5781 RON
GBP flag1 GBP = 5.8914 RON
CHF flag1 CHF = 5.1865 RON
AUD flag1 AUD = 3.0027 RON
DKK flag1 DKK = 0.6660 RON
CAD flag1 CAD = 3.3139 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0297 RON
NOK flag1 NOK = 0.4154 RON
SEK flag1 SEK = 0.4235 RON
XAU flag1 XAU = 349.3503 RON
Monede Crypto
1 BTC = 310213.89RON
1 ETH = 14887.84RON
1 LTC = 326.97RON
1 XRP = 2.74RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.86% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.80%
6 luni: 5.85%
12 luni: 5.90%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET18562.570.62%
BET-BK3451.260.29%
BET-EF1000.000.00%
BET-FI60522.910.44%
BET-NG1324.700.60%
BET-TR40567.250.64%
BET-TRN39460.390.64%
BET-XT1582.580.60%
BET-XT-TR3406.050.63%
BET-XT-TRN3319.700.63%
BETAeRO1041.04-0.45%
BETPlus2742.330.56%
RTL40817.270.65%

Opinii

Preț halucinant ca să îți pui prosopul pe plajă

200 de lei ca să stai cu prosopul pe plajă. Românul, mai tare ca francezul de la Saint Tropez

Litoralul românesc continuă să ne surprindă...

Tren deraiat / Foto: Replica Online

Călătoriile cu trenul au devenit sport extrem în România

Căile Ferate din România se mai țin în doar...

Cosmin Marinescu

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel