Europenii au întârziat în domeniul bateriilor destinate automobilelor electrice?

23 noi 2018 / 22:10

Grupul energetic francez Total SA va investi semnificativ în producerea de baterii pentru vehiculele electrice numai dacă vor fi condiţii de concurenţă echitabile cu producătorii chinezi şi cei din Asia, a afirmat vineri directorul general Patrick Pouyanne.

Producătorul de baterii Saft, o subsidiară a Total, anunţase în mai că ar putea investi peste 200 de milioane de euro (233 de milioane de dolari) într-o alianţă europeană pentru baterii de ultimă generaţie. Alianţa ar urma să investească în cercetare, dezvoltare şi producerea de baterii de ultimă generaţie care să concureze cu produsele similare ale rivalilor din Asia şi SUA.

Alianţa dintre Saft, Siemens, Solvay şi Manz avea ca obiectiv să înceapă producţia de serie a bateriilor litiu-ion din 2020 dar Patrick şi-a exprimat îngrijorarea că firmele europene vor fi dezavantajate faţă de rivalii asiatici.

"Nu vom demara în cadrul grupului şi a diviziei Saft operaţiuni de miliarde de euro dacă în final nu putem avea parte de condiţii concurenţiale echitabile între noi şi alte companii", a declarat Pouyanne la o conferinţă desfăşurată la Paris, adăugând că unii producători din China beneficiază de ajutor de stat.

Crearea unui consorțiu

"Astăzi, dacă vrei să furnizezi un vehicul electric cu baterie în China, el trebui construit în China de un producător chinez. Aceasta este o problemă şi acum discutăm cu guvernele europene cum ne putem proteja", a afirmat şeful Total.

Declaraţia sa vine după ce joi Franţa a cerut producătorilor europeni de baterii şi companiilor auto crearea unui consorţiu care să poată îndeplini cererea în creştere pentru vehiculele electrice şi să concureze cu rivalii din Asia. "Trebuie să existe (un consorţiu) la nivel european deoarece numai piaţa franceză nu va fi suficientă", a afirmat pentru Reuters ministrul Energiei, François de Rugy.

Întrebat dacă există potenţial pentru semnarea unui acord între producătorii de baterii şi companiile auto, cum ar fi grupul energetic francez Total prin subsidiara sa - Saft - care produce baterii, de Rugy a răspuns: "Sperăm să vedem unele progrese la începutul anului viitor". "Sprijinim crearea unui sector european pentru bateriile destinate automobilelor electrice. Colaborăm cu cei din industrie, în special cu cei din Franţa, pentru a dezvolta acest sector", a adăugat ministrul Energiei.

Un miliard de euro

Ministerul Economiei din Germania a anunţat săptămâna trecută că a pus deoparte aproximativ un miliard de euro (1,12 miliarde de dolari) pentru a sprijini producţia de baterii destinate automobilelor electrice în ce mai mare economie europeană, obiectivul fiind ca 30% din această producţie să vină din Germania şi Europa până în 2030.

Ministrul Economiei, Peter Altmaier, a declarat că Germania vrea să colaboreze cu alte state europene în domeniul producţiei de baterii şi au fost deja contacte cu autorităţile din Franţa, Polonia şi Austria pe acest subiect.

Autorităţile de la Berlin vor astfel să reducă dependenţa producătorilor auto germani de furnizorii asiatici de baterii şi să protejeze locurile de muncă din industria auto internă, în pericol din cauza tranziţiei de la motoarele cu combustie internă la automobilele electrice. Garanţia că firmele locale vor fi implicate în lanţul de aprovizionare pentru vehiculele electrice este importantă pentru Germania, ţară a cărei economie a devenit dependentă de succesul industriei auto.

Rivalii asiatici

Însă planurile europenilor în domeniul bateriilor destinate automobilelor electrice ar putea să vină prea târziu, avertizează analiştii. Companiile asiatice, care sunt deja lideri în acest sector, au început să îşi majoreze producţia şi unii experţi avertizează că există riscul unei oferte excedentare de baterii care să afecteze apariţia unor noi jucători europeni capabili să producă un număr semnificativ de baterii.

Unii analişti susţin că Europa este mult în urma rivalilor asiatici când vine vorba de baterii destinate automobilelor electrice, cel puţin când vine vorba de actuala tehnologie. De exemplu, firma de consultanţă Boston Consulting Group (BCG) a estimat că în 2021 capacităţile globale pentru producţia de celule de baterii vor depăşi cererea cu aproximativ 40%.

Grupul sud-coreean LG Chem furnizează deja unor constructori auto germani baterii destinate automobilelor electrice, baterii care sunt produse la o uzină din Polonia în timp ce rivalii Samsung SDI Co şi SK Innovation intenţionează să îşi construiască uzine de baterii în Ungaria.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.7432
Diferența 0.0017
Zi precendentă 4.7415
USD
Azi 4.2921
Diferența 0.0075
Zi precendentă 4.2846
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 21-09-2019
EUR flag1 EUR = 4.7432 RON
USD flag1 USD = 4.2921 RON
GBP flag1 GBP = 5.3799 RON
CHF flag1 CHF = 4.3319 RON
AUD flag1 AUD = 2.9158 RON
DKK flag1 DKK = 0.6352 RON
CAD flag1 CAD = 3.2356 RON
HUF flag1 HUF = 0.0143 RON
JPY flag1 JPY = 0.0397 RON
NOK flag1 NOK = 0.4773 RON
SEK flag1 SEK = 0.4432 RON
XAU flag1 XAU = 207.5291 RON
Monede Crypto
1 BTC = 43391.80RON
1 ETH = 933.62RON
1 LTC = 319.38RON
1 XRP = 1.25RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.63% p.a.
ROBOR:
3 luni: 3.06%
6 luni: 3.14%
12 luni: 3.24%
EURIBOR:
3 luni: -0.3100%
6 luni: -0.2300%
12 luni: -0.1120%
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 9441.69 0.89%
BET-BK 1774.30 0.82%
BET-FI 42537.52 1.37%
BET-NG 767.80 1.48%
BET-TR 15110.35 0.89%
BET-XT 856.99 0.98%
BET-XT-TR 1379.69 0.99%
BETPlus 1409.74 0.85%
RTL 19690.92 1.10%

Opinii

Gospodinele sunt disperate

Criză fără precedent în Turcia! Au dispărut total din magazine

Turcia se confruntă cu o criză fără...

Nu a fost stabilită încă data

Dăncilă: Vom merge în Parlament pentru remaniere

Guvernul va merge în Parlament pentru...

O declarație chemată să limpezească lucrurile

Eugen Teodorovici declară: Nu am datorii la stat

Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a...

Comunicate de presa

 Mohammed al VI-lea al Marocului și Prințesa
ANRM

ANRM a avut o creştere a încasărilor de 203%

Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale...

Efectivele de bovine

Efectivele de bovine au scăzut considerabil față de anul trecut

Efectivele de bovine existente la data de 1...

Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria
Salzburg, Austria

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
business.n-nxt.24