Ciocolată, foie gras: În Franța, sezonul de Crăciun a pornit cu stângul

Simona Haiduc |
Data publicării:
Se pare că francezii nu și-au stabilit definitiv bugetul de cumpărături
Se pare că francezii nu și-au stabilit definitiv bugetul de cumpărături

Nu, anul acesta francezii nu s-au năpustit să cumpere ciocolată și foie gras, două produse vedetă ale vânzărilor de Crăciun din Hexagon. Dar este abia începutul!

Inflația persistentă îi va obliga pe francezi să renunțe la bucuriile de Crăciun? Cu doar o lună înainte de sărbători, vânzările produselor vedetă ale Crăciunului rămân extrem de timide. Potrivit ultimelor cifre ale cabinetului de specialitate IRI, în săptămâna 7-13 noiembrie, vânzările de ciocolată și de foie gras în supermarketuri au scăzut drastic față de aceeași perioadă a anului trecut: -21% pentru primul produs și -23,5% pentru al doilea.

"Prezența categoriilor festive în top 5" al celor mai în declin categorii de produse - alături de conservele tartinabile, pizza congelată și accesoriile de parafarmacie - "atestă un sezon de Crăciun 2022 care, deși nu putem judeca performanța sa globală în acest stadiu, pare să înceapă mai lent și, prin urmare, mai târziu decât anul trecut", consideră firma de specialitate în ultimul său barometru săptămânal. În plus, s-a înregistrat o scădere semnificativă inclusiv pe segmentul vânzărilor băuturii emblematice a sezonului festiv: șampania (-13%).

Jucăriile nu merg bine

Într-un interviu acordat marți postului Franceinfo, președintele Système U, Dominique Schelcher, a confirmat că ciocolata, "produsul de plăcere" al sărbătorilor, nu s-a mai bucurat de atenția trandițională, cu vânzări considerabil mai mici anul acesta comparativ cu 2021. Șeful lanțului de magazine U a declarat că vânzările au scăzut cu 8% în supermarketuri față de 2021, iar la Système U cu 5%. În mod similar, "campania de Crăciun pentru jucării nu merge bine", a spus el, cu o scădere a achizițiilor de 20% în supermarketuri și de 10% la Système U.

Totuși, Dominique Schelcher nu este panicată. ”Suntem la început, lumea tatonează terenul, face o trecere în revistă a prețurilor, le compară înainte de a se decide ce anume să cumpere. Un lucru pare însă cert: bugetele alocate pentru cadouri nu se vor situa, anul acesta, la nivelul celor din anii trecuți”, a spus el. Ca să nu mai vorbim de inflația prețurilor la alimente și energie, care apasă pe portofelele francezilor și îi forțează să facă alegeri. Chiar dacă mai este o lună până la Crăciun, "dar când sezonul demarează prost, este adesea un semn rău", crede Dominique Schelcher. "Este evident că nu vom face vânzări mari, dar nici nu se poate vorbi despre o catastrofă”, a adăugat el.

În ciuda acestor scăderi observate, șeful Système U "mizează oricum pe un moment festiv, pentru că, într-un context complicat, oamenii au nevoie să se distreze". Un sondaj CSA Research pentru Cofidis, publicat luni, arată că bugetul mediu alocat de francezi pentru cheltuielile de Crăciun este în creștere în acest an: 568 de euro, adică cu 35 de euro mai mult decât în 2021. Ca dovadă, scăderea medie a vânzărilor de foie gras nu afectează în mod egal toate mărcile. Picard, de exemplu, anunță că deja se observă o creștere a numărului de clienți. Retailerul de produse congelate este optimist în ceea ce privește sezonul de sărbători. "Nu am observat niciodată că, în vremuri de criză, clienții sacrifică Crăciunul", a declarat recent Cathy Collart, directorul general al Picard, pentru Le Figaro.

Citește și Veşti proaste înainte de sărbători. Dragoş Frumosu: Mesele de Crăciun 2022 şi Revelion 2023 vor fi, în totalitate, cu 50% mai scumpe decât anul trecut

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0889
Diferența 0.0052
Zi precendentă 5.0837
USD
Azi 4.3349
Diferența 0.0091
Zi precendentă 4.3258
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0889 RON
USD flag1 USD = 4.3349 RON
GBP flag1 GBP = 5.8302 RON
CHF flag1 CHF = 5.4403 RON
AUD flag1 AUD = 2.8636 RON
DKK flag1 DKK = 0.6816 RON
CAD flag1 CAD = 3.1042 RON
HUF flag1 HUF = 0.0131 RON
JPY flag1 JPY = 0.0294 RON
NOK flag1 NOK = 0.4350 RON
SEK flag1 SEK = 0.4622 RON
XAU flag1 XAU = 538.1818 RON
Monede Crypto
1 BTC = 532115.22RON
1 ETH = 19514.94RON
1 LTC = 515.94RON
1 XRP = 13.11RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET21536.810.05%
BET-BK4178.830.23%
BET-EF1167.850.17%
BET-FI76424.541.36%
BET-NG1576.540.13%
BET-TR49989.230.05%
BET-TRN48331.830.05%
BET-XT1849.830.18%
BET-XT-TR4203.780.18%
BET-XT-TRN4074.830.18%
BETAeRO985.711.14%
BETPlus3146.800.04%
RTL48211.570.07%

Opinii

Ungurii vor fi întrebați ce părere au

Analiști: dezechilibrele macro și politica fiscală impredictibilă mențin incertitudinea

Încrederea analiștilor în economia României...

Portul Constanța / Foto: kepass / Pixabay
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook

Negrescu: TVA-ul ne „sângerează” bugetul, taxarea inversă e soluția

Adrian Negrescu: Extinderea taxării inverse, o...

Comunicate de presa

Lemne de foc / Foto: Freepik

Romsilva lansează magazin online pentru achiziția de lemn de foc

Romsilva pune la dispoziția populației, în...

Românii din generația Z își construiesc averea cu aur și fonduri monetare

Tinerii români schimbă regulile jocului în...

Conferința ASPES

Mihai Daraban: Mediul de afaceri nu ar trebui provocat de decidentul politic

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel