Avionul-tren. Aparatele de zbor ale viitorului

Simona Haiduc |
Data publicării:
Fiecare constructor încearcă să vină cu ceva nou
Fiecare constructor încearcă să vină cu ceva nou
  • Fiecare constructor încearcă să vină cu ceva nou

Salonul aeronautic de la Bourget, lângă Paris, a reprezentat întotdeauna ocazia pentru diferiți actori ai sectorului eronautic de a dezvălui și prezenta proiecte futuriste, chemate, înainte de toate, să fluidizeze traficul. Pentru a face facță afluxului tot mai mare de pasageri, grupul francez Akka Technologies a conceput un fel de avion-tren.

Link&Fly, avionul-tren de la Akka Technologies

”Avioanele care petrec mai mult tip la sol reprezintă un cost suplimentar pentru companii”, explică Markus Leutert, directorul de comunicații de la Akka Technologies. Iată de ce, compania a gândit și conceput prototipul unui avion mai altfel decât celelalte. Cabina, care adăpostește pasagerii, se poate detașa de aripi și cockpit, luând, astfel, forma unui vagon care poate fi transportat pe roți sau pe șine de tren.

Îmbarcarea s-ar putea face, prin urmare, în altă parte decât pe aeroport, undeva în afara orașului. Ideea este de a reduce timpul care se scurge între două zboruri, care este, în prezent, de circa 50 de minute. Pasagerii vor fi controlați în interiorul cabineti, printr-un dispozitiv de scanare montat în ecranul încrustat în scanul din fața lor.

Dragon, avionul de la Onera

Acest prototip pus la punct de Onera, Centrul francez pentru cercetători aerospațiale, ar trebui să permită o reducere substanțială a consumului de carburant. Cum? Grație unei propulsii distribuite, asigurată de motoare electrice alimentate cu energie de două turbine situate în spatele avionului. Totuși, aparatul va avea nevoie de carburant pentru funcționarea turbinelor.

În același timp însă, prezența motoarelor electrice va permite reducerea cu 25% până la 30% a cantității de kerosen folosită. Peter Schmollgrubere, inginerul care răspunde de proiectul Dragon la Onera susține că avionul, cu o capacitate de 150 de locuri, ar putea intra în serviciu în 2040. Aparatul va putea efectua zboruri pe trasee de cel puțin 1400 de kilometri.

Cassio, avionul cu propulsie hibridă

VoltAero propune, de asemenea, prototipul unui aparat cu propulsie hibridă, Cassio. Dar întreprinderea, cu sediul la Royan, în Franța, speră ca avionul lui să poată zbura până la sfârșitul anului pentru a obține certificat de navigabilitate și pentru a putea demara comercializarea aeronavei sale începând din 2022.

Spre deosebire de proiectul aparatului hibrid EchoPulse, dezvoltat de Airbus Safran și Daher, cel de la VoltAero propune un avion de aproximativ două tone, care poate transporta maxim nouă persoane pe o distanță de circa 1200 kilometri. Este echipat cu două motoare electrice de 60 kilowați, montate pe aripile cu elice multiple.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0823
Diferența -0.0008
Zi precendentă 5.0831
USD
Azi 4.3826
Diferența -0.0009
Zi precendentă 4.3835
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0823 RON
USD flag1 USD = 4.3826 RON
GBP flag1 GBP = 5.8522 RON
CHF flag1 CHF = 5.4929 RON
AUD flag1 AUD = 2.8541 RON
DKK flag1 DKK = 0.6804 RON
CAD flag1 CAD = 3.1323 RON
HUF flag1 HUF = 0.0130 RON
JPY flag1 JPY = 0.0287 RON
NOK flag1 NOK = 0.4386 RON
SEK flag1 SEK = 0.4654 RON
XAU flag1 XAU = 580.0143 RON
Monede Crypto
1 BTC = 480932.15RON
1 ETH = 16812.22RON
1 LTC = 409.82RON
1 XRP = 10.46RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET22314.170.79%
BET-BK4295.290.70%
BET-EF1220.250.94%
BET-FI81332.352.48%
BET-NG1668.081.11%
BET-TR51793.290.79%
BET-TRN50076.080.79%
BET-XT1922.800.91%
BET-XT-TR4371.150.91%
BET-XT-TRN4236.910.91%
BETAeRO958.72-0.70%
BETPlus3253.280.77%
RTL50039.130.83%

Opinii

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro

Nazare, după depistarea fraudei cu mașini second-hand: Nimeni nu e mai presus de lege

O nouă schemă de fraudă fiscală de amploare,...

Gabriel Biriș

Gabriel Biriș, reacție la deciziile CCR: Amatorism sau sabotaj?

Avocatul Gabriel Biriș critică dur modul în...

Fermier / Foto: Oana Pavelescu

Mircea Coșea: România va intra într-o criză agricolă

România riscă să intre, în anii următori,...

Comunicate de presa

Banca de Investiții și Dezvoltare

Ministerul Finanțelor și Banca de Investiții și Dezvoltare: noi programe de finanțare pentru IMM-uri

Ministerul Finanțelor și Banca de Investiții...

Mihai Voicu

Industria berii cere stabilitate economică: investiții record și planuri de extindere

Industria berii din România a ajuns la o...

Circulația s-a redeschis pe Transalpina / Foto: Oana Pavelescu

Transfăgărășanul și Transalpina, închise pentru iarnă. Ce sectoare sunt afectate

Compania Națională de Administrare a...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel