Avionul-tren. Aparatele de zbor ale viitorului

Simona Haiduc / 22 iun 2019 / 08:45
Fiecare constructor încearcă să vină cu ceva nou
Fiecare constructor încearcă să vină cu ceva nou
  • Fiecare constructor încearcă să vină cu ceva nou

Salonul aeronautic de la Bourget, lângă Paris, a reprezentat întotdeauna ocazia pentru diferiți actori ai sectorului eronautic de a dezvălui și prezenta proiecte futuriste, chemate, înainte de toate, să fluidizeze traficul. Pentru a face facță afluxului tot mai mare de pasageri, grupul francez Akka Technologies a conceput un fel de avion-tren.

Link&Fly, avionul-tren de la Akka Technologies

”Avioanele care petrec mai mult tip la sol reprezintă un cost suplimentar pentru companii”, explică Markus Leutert, directorul de comunicații de la Akka Technologies. Iată de ce, compania a gândit și conceput prototipul unui avion mai altfel decât celelalte. Cabina, care adăpostește pasagerii, se poate detașa de aripi și cockpit, luând, astfel, forma unui vagon care poate fi transportat pe roți sau pe șine de tren.

Îmbarcarea s-ar putea face, prin urmare, în altă parte decât pe aeroport, undeva în afara orașului. Ideea este de a reduce timpul care se scurge între două zboruri, care este, în prezent, de circa 50 de minute. Pasagerii vor fi controlați în interiorul cabineti, printr-un dispozitiv de scanare montat în ecranul încrustat în scanul din fața lor.

Dragon, avionul de la Onera

Acest prototip pus la punct de Onera, Centrul francez pentru cercetători aerospațiale, ar trebui să permită o reducere substanțială a consumului de carburant. Cum? Grație unei propulsii distribuite, asigurată de motoare electrice alimentate cu energie de două turbine situate în spatele avionului. Totuși, aparatul va avea nevoie de carburant pentru funcționarea turbinelor.

În același timp însă, prezența motoarelor electrice va permite reducerea cu 25% până la 30% a cantității de kerosen folosită. Peter Schmollgrubere, inginerul care răspunde de proiectul Dragon la Onera susține că avionul, cu o capacitate de 150 de locuri, ar putea intra în serviciu în 2040. Aparatul va putea efectua zboruri pe trasee de cel puțin 1400 de kilometri.

Cassio, avionul cu propulsie hibridă

VoltAero propune, de asemenea, prototipul unui aparat cu propulsie hibridă, Cassio. Dar întreprinderea, cu sediul la Royan, în Franța, speră ca avionul lui să poată zbura până la sfârșitul anului pentru a obține certificat de navigabilitate și pentru a putea demara comercializarea aeronavei sale începând din 2022.

Spre deosebire de proiectul aparatului hibrid EchoPulse, dezvoltat de Airbus Safran și Daher, cel de la VoltAero propune un avion de aproximativ două tone, care poate transporta maxim nouă persoane pe o distanță de circa 1200 kilometri. Este echipat cu două motoare electrice de 60 kilowați, montate pe aripile cu elice multiple.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.7274
Diferența 0.0058
Zi precendentă 4.7216
USD
Azi 4.2656
Diferența 0.0418
Zi precendentă 4.2238
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 18-08-2019
EUR flag1 EUR = 4.7274 RON
USD flag1 USD = 4.2656 RON
GBP flag1 GBP = 5.1830 RON
CHF flag1 CHF = 4.3506 RON
AUD flag1 AUD = 2.8909 RON
DKK flag1 DKK = 0.6338 RON
CAD flag1 CAD = 3.2083 RON
HUF flag1 HUF = 0.0146 RON
JPY flag1 JPY = 0.0401 RON
NOK flag1 NOK = 0.4744 RON
SEK flag1 SEK = 0.4409 RON
XAU flag1 XAU = 207.0308 RON
Monede Crypto
1 BTC = 43403.59RON
1 ETH = 790.71RON
1 LTC = 311.56RON
1 XRP = 1.14RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.63% p.a.
ROBOR:
3 luni: 3.09%
6 luni: 3.18%
12 luni: 3.28%
EURIBOR:
3 luni: -0.3100%
6 luni: -0.2300%
12 luni: -0.1120%
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 9035.27 -0.19%
BET-BK 1682.37 -0.41%
BET-FI 40121.16 -0.49%
BET-NG 726.75 -0.20%
BET-TR 14460.21 -0.19%
BET-XT 816.94 -0.29%
BET-XT-TR 1315.25 -0.29%
BETPlus 1349.89 -0.20%
RTL 18839.08 -0.11%

Opinii

Mugur Isărescu spune că trebuie găsită o soluție

Guvernatorul BNR: Este puşcărie curată pentru un bancher

Băncile au bani, însă nu pot...

Amnistia fiscală poate genera neînțelegeri

Care sunt riscurile amnistiei fiscale. Ce spun analiștii

Amnistia fiscală este un act normativ...

Numărul locurilor de muncă vacante au ajuns la 1,93 milioane

Comunicate de presa

Călin Rangu

Călin Rangu, numit pentru un nou mandat la conducerea ISF

Astazi 7 august 2019 Consiliul ASF a numit...

Maarten Deboo
Bucureștenii pot gusta din bucătăria țărilor asiatice
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza
Meduza

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
business.n-nxt.22