Barnum avea nu numai un mare respect pentru clienții săi, ci o serie de idei care pot funcționa azi la fel de bine ca în urmă cu 100 de ani.
Nu juca la sigur. Prea mulți oameni din domeniul vânzărilor sunt conservatori, Barnum nu era așa însă, lui îi plăcea să experimenteze. Fii original. Îndrăznește să ai un mesaj îndrăzneț și ai grijă să și susții afirmațiile tale prin fapte!
Nu strică să fii un om de divertisment. Barmun a folosit un elefant pentru a ara curtea casei sale din Connecticut, aflată în apropierea unor căi ferate. De fiecare dată când un tren se îndrepta spre New York, pasagerii puteau vedea reclama expusă de Barnaum prin intermediul acestei „cascadorii”.
Oferă oamenilor mai mult decât valoarea banilor lor. Barnum a călătorit pe întreg globul pentru a descoperi acte artistice exotice, dar cu toate acestea și-a menținut prețurile la un nivel rezonabil. Muzeul său din New York a găzduit peste o jumătate de milion de exponate, iar un bilet la acesta costa doar 25 de cenți, iar oamenii puteau stau o zi întreagă. (Aceasta lucru se întâmpla la mijlocul anilor 1850, când salariile săptămânale erau în medie între 4 și 5 dolari.)
Nu accepta respingerea. Asta nu înseamnă că trebuie să deranjezi pe cineva care a decis să nu cumpere de la tine; mai degrabă, ar trebui să reevaluezi nevoile clientului, produsul și volumul de vânzări. Descoperă însă un nou motiv pentru care clientul ar putea achiziționa produsul tău. Fiecare eșec pe care Barnum l-a avut în viață era considerat de acesta o provocare pe care o va depăși.
Oferiți clienților informațiile de care au nevoie. Acest aspect este evident, dar merită repetat încontinuu. Spune-le clienților cum produsul tău le-ar putea rezolva probleme sau îndeplini nevoile. Agenții de vânzări petrec mult prea mult timp vorbind fără a oferi clientului informația de care acesta are nevoie cu adevărat, conform site-ului Entrepreneur.
Căutați clienți peste tot. Gândiți-vă la noi metode de abordare, căutați noi teritorii pentru a vă extinde afacerea. Barnum a crezut Pământul reprezintă baza sa de clienți; nu a crezut niciodată că există o limită a clienților care ar putea cumpăra de la el.
Cross-sell. Gândiți-vă întotdeauna la modalități de a combina ceea ce vindeți împreună cu un alt produs sau serviciu. În mod similar, căutați promovarea încrucișată alături de firme care nu vă sunt competitori. Odată, Barnum a convins un producător de pălării să înceapă să liciteze pentru un bilet la un spectacol nou de-al său, la care nu mai existau bilete. Jocul de licitație a ajuns la sute de dolari, toată lumea vorbit despre asta, iar acest lucru le-a conferit amîndurora o publicitate mai mare decât ar fi putut cumpăra oricare dintre ei.
Fă-ți clienții să se simtă bine în pielea lor. Nu este suficient numai să vinzi ceva, ci să-l faci pe cel care cumpără să se simtă atât de bine încât să vorbească apoi cu alte persoane despre asta, pentru a te recomanda mai departe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.