Urmărește dezbaterea live

Inteligența artificială îi sperie pe piloți. Care este marea lor teamă

Simona Haiduc |
Data publicării:
În cabina piloților
În cabina piloților

Constructorii de avioane și-au propus să introducă și mai multe elemente de automatizare cu ajutorul inteligenței artificiale, spre disperarea piloților.

Sindicatul național francez al piloților de linie (SNPL) s-a declarat îngrijorat în legătură cu planurile constructorilor de aeronave de a automatiza și mai mult aeronavele cu ajutorul inteligenței artificiale, care ar putea înlocui în cele din urmă unul dintre piloții de la bord.

În cadrul unei conferințe de presă, președintele SNPL, care reprezintă trei sferturi dintre piloții francezi, a criticat "un fel de gând nebunesc al inginerilor care visează să creeze computerul perfect care ar putea înlocui pilotul uman". "Tragem un semnal de alarmă asupra acestui proiect", a adăugat Karine Gély. "Suntem convinși că un astfel de computer sau orice inteligență artificială, oricare ar fi ea, este total incapabilă să gestioneze imprevizibilul sau foarte improbabilul", a continuat Karine Gély. Cu doi dintre noi în cabina de pilotaj, "suntem capabili să elaborăm planuri de acțiune și strategii de zbor. Și știm, de asemenea, că suntem mult mai puternici și avem performanțe mult mai bune ca echipaj format din două persoane decât dacă am fi singuri la comenzi", a afirmat ea.

Pe lângă problemele legate de oboseală dacă în aeronavă ar fi un singur pilot, SNPL subliniază importanța verificărilor încrucișate: "Un pilot verifică ce face celălalt, verifică ce face aeronava etc." "Oamenii sunt failibili, dar și noi suntem failibili. "Oamenii sunt failibili, oamenii fac greșeli. Este adevărat, este absolut adevărat, cu toții le facem. Dar (...) și sistemele automate sunt de asemenea failibile, oricât de sofisticate ar fi ele", a subliniat purtătoarea de cuvânt a SNPL, Fanny Aronssohn. "Suntem perfect mulțumiți de tehnologie și de sistemele automate, care ne ușurează viața în fiecare zi și sporesc siguranța. Dar sistemele automatizate și tehnologia de la bord nu fac decât să completeze elementul uman. Trebuie să fim împreună, (...) nu poate înlocui ființa umană", a adăugat ea.

Constructorul de avioane Airbus, care a fost evidențiat în mod special de SNPL, a declarat: "Credem că piloții vor rămâne în centrul operațiunilor în viitor și că automatizarea îi poate ajuta prin reducerea volumului de muncă în cabina de pilotaj, îmbunătățind operațiunile din timpul zborului și performanța generală a aeronavei". Grupul afirmă că principalul său obiectiv este "creșterea siguranței zborurilor și a eficienței operaționale a companiilor aeriene", în colaborare cu autoritățile de certificare și companiile aeriene.

Studiile "menite să îmbunătățească gestionarea oboselii echipajului pe zborurile pe distanțe lungi și să le permită să își organizeze mai bine prezența în cabina de pilotaj în timpul fazelor de croazieră, grație unor funcții automate suplimentare", se bazează pe principiul că la bordul aeronavei se află cel puțin doi piloți, a explicat un purtător de cuvânt al constructorului de aeronave. În ceea ce privește cercetările privind operațiunile cu un singur pilot fără a compromite siguranța, există mai multe proiecte, dar nu toate se vor concretiza neapărat, potrivit Airbus.

La rândul său, directorul general al Asociației Internaționale a Transportului Aerian (Iata), care reunește marea majoritate a companiilor aeriene din lume, s-a declarat sceptic cu privire la posibilitatea de a vedea apariția unor astfel de aeronave pe termen mediu. "Personal, nu văd să se întâmple așa ceva", a declarat Willie Walsh într-o conferință de presă organizată în marja congresului Iata de la Istanbul. "Motivul pentru care spun acest lucru este că aeronavele aflate în serviciu în prezent și în curs de livrare vor rămâne în serviciu timp de 20 sau 25 de ani" și nu vor fi echipate pentru a opera cu un singur pilot. "Sincer, nu văd ca acest lucru să se întâmple în timpul vieții mele", a adăugat Willie Walsh, care are 61 de ani.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.973
Diferența 0.0020
Zi precendentă 4.971
USD
Azi 4.6085
Diferența 0.0193
Zi precendentă 4.5892
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 29-03-2024
EUR flag1 EUR = 4.9730 RON
USD flag1 USD = 4.6085 RON
GBP flag1 GBP = 5.8167 RON
CHF flag1 CHF = 5.0914 RON
AUD flag1 AUD = 2.9924 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3896 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4255 RON
SEK flag1 SEK = 0.4316 RON
XAU flag1 XAU = 327.8351 RON
Monede Crypto
1 BTC = 322337.15RON
1 ETH = 16308.19RON
1 LTC = 464.58RON
1 XRP = 2.86RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.06%
6 luni: 6.08%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16966.82 0.22%
BET-BK 3100.46 -0.12%
BET-FI 60105.40 -0.98%
BET-NG 1222.48 0.44%
BET-TR 35204.12 0.22%
BET-TRN 34392.70 0.22%
BET-XT 1446.25 0.06%
BET-XT-TR 2967.10 0.06%
BET-XT-TRN 2903.59 0.06%
BETAeRO 1082.38 -0.21%
BETPlus 2502.91 0.21%
RTL 37277.36 0.21%

Opinii

Analistul Adrian Negrescu explicând cum stau lucrurile / FOTO: Facebook

Plafonarea prețurilor. Adrian Negrescu: Este doar o măsură de imagine, nimic altceva

Propunere controversată pe masa Executivului:...

Adrian Negrescu

Guvernul a uitat de austeritate (document). Negrescu: Drumul spre recesiune este bătut!

Ministerul Finanțelor a pus în dezbatere...

Un muncitor instalează o centrală termică / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel