Industria auto din Rusia s-a prăbușit aproape complet

Oana Pavelescu / 01 iul 2022, 09:20
După ce Renault s-a retras din Rusia Avtovaz a început să producă mașini  fără elemente esențiale precum aib-bag-uri sau sisteme ABS
După ce Renault s-a retras din Rusia Avtovaz a început să producă mașini fără elemente esențiale precum aib-bag-uri sau sisteme ABS

Producția de automobile din Rusia aproape s-a oprit după ce marii producători de automobile s-au retras, iar guvernele occidentale au impus sancțiuni debilitante împotriva Moscovei ca răspuns la invazia acesteia în Ucraina. 

Rusia a fabricat 3.700 de autoturisme în luna mai, cu 97% mai puține decât în aceeași lună a anului trecut, a anunțat miercuri agenția de statistică a țării, Rosstat, citată de Moscow Times.

Producția a fluctuat la începutul anului, cu 95.000 de mașini în ianuarie și 108.000 în februarie, înainte de a se prăbuși la 40.800 de mașini în martie - prima lună completă după ce președintele Vladimir Putin a ordonat trupelor să atace Ucraina. 

Rusia a fabricat un total de 268.000 de vehicule între ianuarie și mai anul acesta, mai puțin de jumătate din cantitatea din aceeași perioadă a anului trecut. 

Producția de camioane și autobuze în luna mai a scăzut cu aproape 40% și, respectiv, 6,5%, comparativ cu mai 2021. 

Industria auto din Rusia are 300.000 de angajați, iar alte 3 milioane de persoane lucrează în industrii conexe.

Doar două din cele 20 de uzine auto au rămas în Rusia după ce marii producători auto au oprit producția și au oprit vânzările din cauza invaziei desfășurate în Ucraina. 

Vânzările celei mai populare și accesibile mărci din țară, Lada, s-au prăbușit cu aproape 84% în luna mai, a declarat Asociația Întreprinderilor Europene. 

Ministrul Comerțului și Industriei, Denis Manturov, a atribuit creșterea de 30% a prețului pentru vehicule inflației, creșterii costurilor pieselor de schimb și întăririi rublei. 

Președintele Vladimir Putin a ordonat luna aceasta o nouă strategie pentru a reduce dependența industriei auto de tehnologia străină și pentru a asigura "competitivitatea globală".

Citește și: Rușii produc autoturisme fără airbag-uri sau ABS. Sancțiunile mușcă adânc în industria auto

Rusia va fi obligată să producă vehicule fără elemente de siguranță de bază, precum airbag-uri și sisteme de frânare antiblocare, pentru a reporni totuși producția locală, potrivit fostului proprietar al celei mai mari fabrici de automobile din țară.

Directorul general al Renault SA, Luca de Meo, a declarat că uzina AvtoVaz, pe care producătorul francez a controlat-o până luna trecută, va trebui să facă compromisuri în ceea ce privește siguranța șoferilor, din cauza lipsei pieselor necesare pentru fabricarea noilor mașini.

"Este deja legal să nu ai ABS, airbaguri" în Rusia, a declarat de Meo miercuri, în cadrul unei conferințe la Paris, referindu-se la tehnologia care împiedică mașinile să derapeze fără control. Rusia "va reveni probabil la specificații pe care nu le mai facem".

De Meo vorbea la o lună după ce Renault a fost de acord să își transfere afacerile din Rusia, în valoare de 2,2 miliarde de euro, către entități de stat pentru o sumă simbolică, în ceea ce a reprezentat o naționalizare declanșată de războiul din Ucraina. AvtoVaz - care produce autoturismele Lada, cea mai bine vândută marcă - a fost preluată de un institut de cercetare auto de stat cunoscut sub numele de NAMI.

AvtoVaz și alți producători străini au oprit producția în lunile care au urmat după ce președintele rus Vladimir Putin a invadat Ucraina, deoarece sancțiunile au redus livrările de piese. Compania rusă a reluat producția pe 8 iunie, a anunțat Tass. Vânzările de mașini în țară s-au prăbușit de la izbucnirea războiului.

De Meo a declarat că sancțiunile comerciale au împiedicat intrarea de componente necesare pentru fabricarea vehiculelor la fabrica AvtoVaz din Togliatti.

"A fost imposibil să operăm ca un producător clasic, așa cum am vrut să o facem și cu nivelul de tehnologie care este bun pentru marca noastră", a declarat directorul general. Citeșe mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8909
Diferența -0.0181
Zi precendentă 4.909
USD
Azi 4.745
Diferența -0.0044
Zi precendentă 4.7494
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 13-08-2022
EUR flag1 EUR = 4.8909 RON
USD flag1 USD = 4.7450 RON
GBP flag1 GBP = 5.7696 RON
CHF flag1 CHF = 5.0380 RON
AUD flag1 AUD = 3.3761 RON
DKK flag1 DKK = 0.6575 RON
CAD flag1 CAD = 3.7206 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0355 RON
NOK flag1 NOK = 0.4990 RON
SEK flag1 SEK = 0.4689 RON
XAU flag1 XAU = 272.6466 RON
Monede Crypto
1 BTC = 116265.64RON
1 ETH = 9451.52RON
1 LTC = 302.87RON
1 XRP = 1.80RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.65% p.a.
ROBOR:
3 luni: 7.98%
6 luni: 8.13%
12 luni: 8.27%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12631.92 0.49%
BET-BK 2306.53 0.56%
BET-FI 51102.06 0.79%
BET-NG 975.90 0.52%
BET-TR 24551.29 0.48%
BET-TRN 24429.65 0.48%
BET-XT 1107.38 0.55%
BET-XT-TR 2138.64 0.54%
BET-XT-TRN 2128.77 0.54%
BETAeRO 911.53 0.60%
BETPlus 1882.01 0.43%
RTL 28889.67 0.62%

Opinii

Pilonul II de pensii nu mai are credibilitate

Mircea Coșea, pesimist în privința Pilonului II de pensii. Sfatul economistului pentru români

Mircea Coșea a nu are o viziune prea optimistă...

Profesorul Mircea Coșea

Mircea Coșea, dezamăgit de discursul lui Mugur Isărescu. Reproșurile aduse de analist

Profesorul Mircea Coșea a declarat pentru...

Autorii raportului afirmă că nu suntem conectați la discuțiile europene

Comunicate de presa

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

OTP Bank România a fost selectată de stat...

Maldive
Maldive
Maldive
Maldive
Maldive
Maldive
Maldive
Maldive
Maldive
Maldive
Maldive
Maldive
Maldive
Maldive
Maldive
Maldive

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0