Ford majorează investiţiile în Marea Britanie pentru a produce motoarele utilizate la fabricile din România şi Turcia

Ford majorează investiţiile în Marea Britanie pentru a produce motoarele utilizate la fabricile din România şi Turcia / Foto: Julissa Helmuth - Pexels
Ford majorează investiţiile în Marea Britanie pentru a produce motoarele utilizate la fabricile din România şi Turcia / Foto: Julissa Helmuth - Pexels

Constructorul auto american Ford Motor Co a anunţat joi că va investi o sumă suplimentară de 180 milioane de euro în uzina sa de la Halewood, nordul Angliei, pentru a majora cu 70% producţia de motoare destinate automobilelor electrice, urmând ca această uzină să furnizeze şi motoarele pentru noile modele produse la uzinele din România şi Turcia, transmite Reuters.

Graţie acestor investiţii, capacităţile de producţie de motoare electrice ale uzinei de la Halewood vor creşte de la 250.000 de unităţi pe an, până la 420.000 de unităţi pe an în 2024, a precizat al doilea mare producător auto american.

"Acesta este un pas important în extinderea şi transformarea noastră. Este de asemenea un acord important pentru afacerile Ford din Europa", a declarat Tim Slatter, directorul pentru operaţiunile Ford din Marea Britanie.

Ford s-a angajat să vândă doar autoturisme complet electrice în Europa începând din 2030 şi doar utilitare complet electrice din 2035.

Tim Slatter a precizat că Ford intenţionează să comercializeze nouă modele complet electrice în Europa în 2024 iar uzina de la Halewood va furniza motoarele electrice pentru cinci modele care vor fi asamblate la uzinele din România şi Turcia, printre care se va număra şi o versiune electrică a SUV-ului Puma.

Potrivit estimărilor, uzina de la Halewood ar urma să furnizeze motoarele pentru aproximativ 70% din cele 600.000 de vehicule electrice pe care Ford intenţionează să le vândă anual în Europa, începând din 2026.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan, cu aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume. În Europa, Ford este responsabilă pentru producerea, vânzarea şi întreţinerea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are aproximativ 45.000 de angajaţi la unităţile sale deţinute în totalitate şi la întreprinderile mixte consolidate şi aproximativ 59.000 de oameni când sunt incluse afacerile neconsolidate.

În luna martie, constructorul auto Ford a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor. Ford şi Ford Otosan speră ca procesul de transfer al proprietăţii să fie finalizat în cel de-al treilea trimestru al anului 2022.

Un startup olandez începe producția primelor mașini solare

Primul său model, Lightyear 0, are un preț de 250.000 de euro și a strâns deja aproximativ 150 de precomenzi. 

Lightyear plănuiește să producă aproximativ o mie de exemplare ale modelului la o o fabrică Valmet Automotive Oyj din Finlanda, începând cu un ritm de o mașină pe săptămână. Până în a doua jumătate a anului viitor, producția ar trebui să crească la cinci pe săptămână, a declarat directorul executiv și cofondatorul Lex Hoefsloot într-un interviu acordat Bloomberg.

Automobilul, care are panouri solare curbate pe capotă și pe acoperiș, este capabil să ruleze două luni fără încărcare în Amsterdam, în timpul verii, și chiar șapte luni în Portugalia, potrivit lui Hoefsloot. Energia obținută de la soare va adăuga până la 70 de kilometri (43 de mile) de autonomie în fiecare zi.

Reticențe

Mașinile alimentate de soare au avut dificultăți în a depăși stadiul de prototip din cauza suprafeței mari pe care o necesită panourile solare. Strângerea de fonduri în primele zile a fost o provocare, deoarece investitorii au fost reticenți în a-și plasa banii într-un concept nou, a declarat Hoefsloot. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9221
Diferența 0.0191
Zi precendentă 4.903
USD
Azi 4.5466
Diferența 0.0530
Zi precendentă 4.4936
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 31-01-2023
EUR flag1 EUR = 4.9221 RON
USD flag1 USD = 4.5466 RON
GBP flag1 GBP = 5.6028 RON
CHF flag1 CHF = 4.8998 RON
AUD flag1 AUD = 3.1795 RON
DKK flag1 DKK = 0.6617 RON
CAD flag1 CAD = 3.3781 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0349 RON
NOK flag1 NOK = 0.4512 RON
SEK flag1 SEK = 0.4345 RON
XAU flag1 XAU = 278.5779 RON
Monede Crypto
1 BTC = 105053.10RON
1 ETH = 7234.41RON
1 LTC = 428.88RON
1 XRP = 1.83RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.71% p.a.
ROBOR:
3 luni: 7.19%
6 luni: 7.52%
12 luni: 7.86%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12139.42 0.13%
BET-BK 2317.99 0.16%
BET-FI 49749.09 0.06%
BET-NG 903.52 0.65%
BET-TR 23611.60 0.13%
BET-TRN 23493.70 0.13%
BET-XT 1058.04 0.14%
BET-XT-TR 2045.22 0.14%
BET-XT-TRN 2035.69 0.14%
BETAeRO 877.88 -0.45%
BETPlus 1814.08 0.12%
RTL 27027.08 0.34%

Opinii

Analistul face o analiză a rezervelor / Foto: Freepik

Cât de pregătită este România pentru frigul care se anunță

Dumitru Chisăliță, expert în energie, face o...

Adrian Negrescu
Sunt trei factori care vor determina această evoluție

Prețul benzinei. Adrian Negrescu spune ce se va întâmpla de luna viitoare

Analistul economic Adrian Negrescu a vorbit...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2023 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0