Documentele privind pensia pot fi depuse şi online, prin email sau prin portalul CNPP. Ce prestaţii pot fi solicitate

Mihai Ciobanu |
Data publicării:
Plata online card energie. Foto: Pexels.com
Plata online card energie. Foto: Pexels.com

CNPP vine cu detalii despre procedura privind utilizarea comunicării electronice cu Casa Națională de Pensii Publice și casele teritoriale de pensii.

Comunicarea electronică între beneficiarii sistemului public de pensii, ai sistemului de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale și Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), respectiv casele teritoriale de pensii (CTP) în vederea acordării drepturilor pe care acestea le stabilesc și plătesc se realizează prin utilizarea uneia dintre următoarele modalități:

  1. Prin poșta electronică;
  2. Prin intermediul serviciilor electronice oferite de Portalul CNPP.

 

Comunicarea prin poșta electronică

 

Solicitanţii care au acces la poșta electronică, respectiv e-mail, vor transmite solicitarea în atenția casei de pensii căreia îi este arondat, la adresele specificate pe site-ul instituției în cauză.

În acest sens, solicitantul:

  • descarcă formularele necesare;
  • completează formularele;
  • semnează olograf formularele;
  • transmite formularele către instituția responsabilă, în format: .JPEG, .JPG, .PNG, .XML, .CMS sau .PDF;
  • transmite în același e-mail și numărul de telefon la care poate fi contactat.

 

Tipurile de prestații care pot fi solicitate prin intermediul poștei electronice:

  • recalculare pensie;
  • schimbare nume/adresă/modalitate de plată; ajutor de deces;
  • drepturi cuvenite și neîncasate; suspendare/reluare plată drepturi;
  • transfer al drepturilor de la o casă teritorială de pensii la alta;
  • transmitere buletin de calcul al pensiei și datele care au stat la baza stabilirii pensiei;
  • bilete de tratament balnear;
  • despăgubiri în caz de deces;
  • indemnizaţie pentru incapacitate temporară de muncă;
  • rambursarea cheltuielilor ocazionate de achiziționarea aparatelor acustice, în situaţia în care acestea sunt necesare sau au fost deteriorate ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale
  • rambursarea cheltuielilor ocazionate de confecţionarea ochelarilor, în situaţia în care acestea sunt necesare sau au fost deteriorate ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale
  • rambursarea cheltuielilor ocazionate de confecţionarea protezelor oculare, în situaţia în care acestea sunt necesare sau au fost deteriorate ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale
  • rambursarea cheltuielilor ocazionate de transportul de urgenţă, în cazuri temeinic justificate, când salvarea victimei unui accident de muncă impune utilizarea altor mijloace decât cele uzuale
  • rambursarea de cheltuieli ocazionate de transportul necesar pentru repatriere în cazul decesului unui lucrător asigurat, ca urmare a unui accident de muncă sau boală profesională
  • acordarea de prestaţii în natură în baza documentului portabil DA1/formularului E123.

În cazul solicitărilor adresate prin intermediul poștei electronice, înscrisul/decizia/documentul final care atestă soluționarea cererilor nu vor fi comunicate prin e-mail, ci se va utiliza transmiterea prin poștă sau procedura programării prealabile.

 

Comunicarea prin intermediul serviciilor electronice oferite de Portalul CNPP se poate realiza sub două forme:

 

A. În cazul solicitanților care și-au creat cont pe portal se accesează secțiunea „Completare formulare” și se selectează tipul de cerere dorit;

b. În cazul solicitanților care nu și-au creat cont pe portal:

  • Solicitanul accesează Portalul CNPP în sectiunea ”Comunicare cu publicul” – Depunere cereri și documente;
  • Selectează tipul de cerere dorit și completează formularul;
  • Formularele necesare se descarcă, se completează și se semnează olograf, apoi vor fi încărcate în format JPEG, JPG,PNG,XML, CMS sau PDF;

Procedura de obținere a unui cont online este detaliată în secțiunea ” De ce să îmi fac cont?”, din Portal.

Pentru crearea unui cont online vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator şi să îşi exprime acordul pentru condiţiile de utilizare a portalului CNPP. Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.

Acest flux este necesar pentru menținerea integrității datelor personale proprii. Acordul utilizării datelor personale este dat prin introducerea datelor personale și semnarea olografă a acestei cereri.

 

Tipurile de prestații care pot fi solicitate prin intermediul serviciilor electronice oferite de Portalul CNPP:

 

Toate tipurile de prestații care sunt acordate de CNPP și casele teritoriale de pensii;

Servicii electronice pe zona de evidență contribuabili:

Evidența contractelor de asigurare socială;

  • Evidența declarațiilor de asigurare socială;
  • Evidența declarațiilor nominale A11 și A12/D112;
  • Vizualizarea informațiilor centralizate referitoare la: istoricul carierei de asigurat, stagii de cotizare, viramente Pilonul II;

Soluționarea cererilor persoanelor fizice și juridice care se adresează CNPP în vederea emiterii formularelor privind atestarea legislației aplicabile (formularele A1, respectiv certificate de atestare a legislației aplicabile întocmite în baza acordurilor bilaterale de securitate socială la care România este);

Soluționarea cererilor executorilor judecătorești care se adresează CNPP în vederea obținerii informațiilor despre debitori - persoane fizice;

Soluționarea cererilor persoanelor juridice care solicită prestații din sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale:

despăgubiri în caz de deces;

- rambursarea cheltuielilor ocazionate de transportul de urgenţă, în cazuri temeinic justificate, când salvarea victimei unui accident de muncă impune utilizarea altor  

  mijloace decât cele uzuale;

- rambursarea de cheltuieli ocazionate de transportul necesar pentru repatriere în cazul decesului unui lucrător asigurat, ca urmare a unui accident de muncă sau boală profesională;

- indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă;

- indemnizaţia pentru reducerea timpului de muncă ;

- indemnizaţia pentru trecerea temporară în alt loc de muncă.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9715
Diferența 0.0008
Zi precendentă 4.9707
USD
Azi 4.5614
Diferența -0.0031
Zi precendentă 4.5645
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 19-03-2024
EUR flag1 EUR = 4.9715 RON
USD flag1 USD = 4.5614 RON
GBP flag1 GBP = 5.8088 RON
CHF flag1 CHF = 5.1628 RON
AUD flag1 AUD = 2.9953 RON
DKK flag1 DKK = 0.6666 RON
CAD flag1 CAD = 3.3679 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4309 RON
SEK flag1 SEK = 0.4392 RON
XAU flag1 XAU = 316.4037 RON
Monede Crypto
1 BTC = 297365.28RON
1 ETH = 15424.51RON
1 LTC = 369.84RON
1 XRP = 2.74RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.97% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.08%
6 luni: 6.10%
12 luni: 6.11%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16347.25 0.62%
BET-BK 3017.97 0.39%
BET-FI 59593.10 0.62%
BET-NG 1175.05 0.81%
BET-TR 33918.60 0.62%
BET-TRN 33136.81 0.62%
BET-XT 1399.18 0.63%
BET-XT-TR 2870.54 0.63%
BET-XT-TRN 2809.09 0.63%
BETAeRO 1087.27 -0.29%
BETPlus 2418.01 0.60%
RTL 35850.36 0.64%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel