Tancurile petroliere second-hand au devenit un produs la mare căutare din cauza războiului din Ucraina

Antonia Popescu |
Data publicării:
Tancuri petroliere / Foto: Freepik
Tancuri petroliere / Foto: Freepik

 Invadarea Ucrainei de către Rusia a provocat o creştere explozivă pe un segment al pieţei de transporturi navale, în condiţiile în care creşterea tarifelor pentru utilizarea tancurilor petroliere a determinat companiile să se grăbească să cumpere astfel de nave în loc să le închirieze, transmite Bloomberg.

Restricţiile comerciale impuse Moscovei au modificat livrările globale de carburanţi, blocând mai multe nave pe rutele lungi. Asta a dus la diminuarea ofertei de tancuri petroliere, majorând tarifele de transport şi generând interes pentru navele second-hand. În condiţiile în care cererea a depăşit cu mult oferta, şi având în vedere că durează în medie trei ani pentru a intra în posesia unui nou tanc petrolier, cumpărătorii au fost dispuşi să plătească preţuri semnificativ mai mari pentru aşa-numitele "clean tankers", tancuri petroliere utilizate la transportul de produse rafinate, susţin brokerii consultaţi de Bloomberg.

În total, 184 de tancuri petroliere utilizate la transportul de produse rafinate, cu o valoare de 3,79 miliarde de dolari, au fost vândute în ultimele şapte luni, arată datele culese de VesselsValue. Este vorba de cea mai mare valoare şi cel mai ridicat număr de tranzacţii din ultimii cinci ani.

Săptămâna trecută, de exemplu, un tanc petrolier sud-coreean cu o vechime de 14 ani a fost vândut pentru 19,3 milioane de dolari, cu aproximativ cinci milioane de dolari mai mult decât preţului unui vas similar vândut în luna aprilie.

Valoarea medie a unui tanc petrolier vechi de 15 ani, un indicator de referinţă pe piaţa navelor second-hand, a crescut cu aproape 60% în acest an, susţin analiştii de la VesselsValue. Tarifele pentru tancurile petroliere au crescut pe măsură ce cumpărătorii occidentali au căutat alternative la produsele petroliere ruseşti, astfel că au convenit livrări de pe pieţe mai îndepărtate. Asta înseamnă călătorii mai lungi şi reducerea numărului de nave disponibile.

Chiar dacă tarifele de transport au mai scăzut recent, este posibil ca proprietarii de nave să continue să obţină venituri mari pentru restul anului, susţine Anoop Singh, analist la Braemar ACM Shipbroking.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0835
Diferența 0.0012
Zi precendentă 5.0823
USD
Azi 4.3789
Diferența -0.0037
Zi precendentă 4.3826
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0835 RON
USD flag1 USD = 4.3789 RON
GBP flag1 GBP = 5.8344 RON
CHF flag1 CHF = 5.4992 RON
AUD flag1 AUD = 2.8446 RON
DKK flag1 DKK = 0.6806 RON
CAD flag1 CAD = 3.1228 RON
HUF flag1 HUF = 0.0130 RON
JPY flag1 JPY = 0.0286 RON
NOK flag1 NOK = 0.4372 RON
SEK flag1 SEK = 0.4664 RON
XAU flag1 XAU = 572.5195 RON
Monede Crypto
1 BTC = 482522.20RON
1 ETH = 17102.58RON
1 LTC = 417.66RON
1 XRP = 10.84RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET22544.201.03%
BET-BK4338.111.00%
BET-EF1235.541.25%
BET-FI83141.212.22%
BET-NG1698.181.80%
BET-TR52327.151.03%
BET-TRN50592.241.03%
BET-XT1943.951.10%
BET-XT-TR4419.261.10%
BET-XT-TRN4283.541.10%
BETAeRO952.54-0.64%
BETPlus3284.630.96%
RTL50581.871.08%

Opinii

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro

Nazare, după depistarea fraudei cu mașini second-hand: Nimeni nu e mai presus de lege

O nouă schemă de fraudă fiscală de amploare,...

Gabriel Biriș

Gabriel Biriș, reacție la deciziile CCR: Amatorism sau sabotaj?

Avocatul Gabriel Biriș critică dur modul în...

Fermier / Foto: Oana Pavelescu

Mircea Coșea: România va intra într-o criză agricolă

România riscă să intre, în anii următori,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel