Șoferii, monitorizați prin sistemul e-Sigur. Legea, promulgată de președinte

Matei Ion / 29 dec 2022, 16:09
Traficul rutier din România va fi supravegheat video
Traficul rutier din România va fi supravegheat video

Conform Comisiei Europene, în perioada 2010-2020, România s-a regăsit pe ultimul loc la nivelul Uniunii Europene, în ceea ce priveşte siguranţa rutieră. 

Totodată, conform celor mai recente date statistice, România a înregistrat, în anul 2021, 93 de decese la 1 milion de locuitori, ceea ce ne menţine pe ultimul loc. 

În expunerea de motive a inițiativei legislative s-a menționat și faptul că siguranţa rutieră  a fost abordată în Master Planul General de Transport al României  MPGT iar în urma  analizei stării tehnice a reţelei naţionale de drumuri, precum şi tendinţele viitoare privind fluxurilc de trafic dar  măsurile puse în aplicare nu au avut impactul scontat şi necesită eforturi susţinute şi integrate, realizate în mod continuu. 

La nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - C.N.A.I.R. S.A, cu sprijinul Băncii Europene de Investiţii (BEI), a fost elaborată o cartografiere a zonelor de risc situate pe reţeaua naţională de transport rutier.

Astfel că în cadrul programului de construcţii de noi autostrăzi, drumuri expres şi de reabilitare a celor existente, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere implementează Sistemele de Transport Inteligente (STI), ca opţiune majoră de creştere a eficienţei, fluenţei, siguranţei şi limitării impactului asupra mediului privind procesul de transport rutier. 

Structural, infrastructura de transport (inclusiv cea rutieră) are două componente majore: 

a) Infrastructura „fizică"; 

b) Infrastructura „ digitală"; 

Infrastructura digitală rutieră, cunoscută sub denumirea internaţională de „Sisteme de Transport Inteligente" devine în contextul transporturilor şi reducerii poluării, unul din pilonii dezvoltării durabile a transporturilor. 

Sistemele de transport inteligente (STI) sunt aplicaţii ale electronicii, comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiilor care asigură atât monitorizarea şi managementul reţelei rutiere cât şi informarea participanţilor la trafic. 

STI contribuie Ia armonizarea, la nivelul Uniunii Europene, a serviciilor de informare a participanţilor la trafic şi a managementului reţelei rutiere, şi asigură furnizarea unor servicii ca cele de mai jos: 

a) Servicii de informare privind evenimentele în timp real şi avertizări; 

b) Servicii de informare privind condiţiile de trafic; 

c) Servicii de informare privind Iimitele de viteză; 

d) Servicii de informare asupra timpului de călătorie; 

e) Servicii de control al respectării legislaţiel privind viteza; 

f) Servicii de avertizare asupra evenimentelor rutiere; 

g) Servicii pentru managementul strategic al traficului pe coridoare; 

h) Servicii de management al incidentelor rutiere; 

i) Servicii privind reglementările transporturilor speciale şi de mărfuri periculoase; 

j) Servicii de informare şi management a parcărilor pentru vehicule de nansport mariă; 

k) Servicii de monitorizare şi control a greutăţii şi gabaritului vehiculelor; 

l) Servicii de monitorizare, siguranţă şi securizare a infrastructtnii. Toate aceste servicii au toate funcţifie de bază pentru dezvoltări/ integrări ulterioare. 

În acest sens, pe reţeaua de autostrăzi din România în cadrul sistemelor de transport inteligent se implementează infrastructura care asigură furnizarea serviciilor de mai sus şi care cuprinde subsistemele: 

a) Subsistem de măsurare trafic; 

b) Subsistem de detecţie automată a incidentelor; 

c) Subsistem de monitorizare video; 

d) Subsistem de măsurare a condiţiilor meteo; 

e) Subsistem de informare prin panouri cu mesaje variabile; 

f) Subsistem de cântărire dinamică şi măsurare dimensiuni; 

g) Subsistem de detecţie a vitezei de deplasare a autovehiculelor; 

h) Subsistem de comunicaţii; 

i) Subsistem de securitate echipamente; 

j) Subsistem de management a defectelor. 

În cadrul acestor subsisteme, datele sunt obţinute prin intermediul echipamentelor/ ansamblelor de echipamente care permit colectarea automată a imaginilor, a sunetului, a informaţifior privind viteza de deplasare a unui vehicul, a informaţfilor privind condiţiile meteo ori a altor infonnaţii relevante pentru scopul monitorizării traficului rutier. 

Aceste echipamente/ ansamble de echipamente pot fi: camere video/ sisteme de televiziune cu circuit închis, cinemometre, bucle inductive, staţil meteo rutiere, senzori/ sisteme pentru cântărire în mişcare, senzori/sisteme de măsurare folosind tehnologia doppler/lidar. 

Transmiterea informaţiilor în timp real către participanţii la trafic se realizează prin intermediul panourilor cu mesaje variabile/ indicatoarelor electronice, şi pot afişa fără a se limita la, informaţii referitoare la condiţiile de trafic, condiffile meteo, starea infrastructurii, limitele maxime ale vitezei de deplasare, lucrări, informaţii centralizate şi procesate de către componentele centrului de management al traficului. 

Misiunea centrului de management este reprezentată de monitorizarea stării drumurilor şi a parametrilor, analizarea situaţillor de urgenţă şi totodată asigurarea unei bune cooperări intre operatorii din teren şi instituțiile implicate în gestionarea traficului rutier (poliţia rutieră, companii de utilităji, echipe de intervenţie etc.) astfel încât utilizatorii infrastructurii rutiere să ooată beneficia de cele mai oromote servicii. 

În vederea creşterii eficienţei sistemelor de transport inteligente este necesară instituirca unui sistem integrat şi interoperabil pentru monitorizarea traficului rutier pe drumurile publice, în vederea îndeplinirii următoarelor scopuri: 

a) supravegherea şi controlul respectării unor norme de circulatie pe drumurile publice, inclusiv constatarea încălcării acestora; 

b) identificarea unor vehicule supuse confiscării, căutate potrivit legii, sau care pot fi utilizate ca probă într-o procedură judiciară. 

c) stabilirea măsurilor necesare desfăşurării fluente şi în siguranţă a circulaţiei rutiere; 

d) reducerea factorilor de risc care pot afecta transporturile cu caracter special sau care pot conduce la tulburarea gravă a ordinii publice, constituirea şi adaptarea dispozitivelor de pază şi ordine publică; 

e) administrarea drumurilor publice prin identificarea timpurie a factorilor care pot afecta starea părţii carosabile şi stabilirea unor măsuri preventive pentru diminuarea consecinţelor; 

f) protejarea spatiilor de servicii şi a parcărilor amplasate de-a lungul drumurilor publice; 

g) limitarea fenomenului de degradare a părţii carosabile. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9005
Diferența -0.0019
Zi precendentă 4.9024
USD
Azi 4.4823
Diferența 0.0191
Zi precendentă 4.4632
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 05-02-2023
EUR flag1 EUR = 4.9005 RON
USD flag1 USD = 4.4823 RON
GBP flag1 GBP = 5.4945 RON
CHF flag1 CHF = 4.9076 RON
AUD flag1 AUD = 3.1660 RON
DKK flag1 DKK = 0.6582 RON
CAD flag1 CAD = 3.3580 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0349 RON
NOK flag1 NOK = 0.4473 RON
SEK flag1 SEK = 0.4328 RON
XAU flag1 XAU = 275.3749 RON
Monede Crypto
1 BTC = 103898.06RON
1 ETH = 7400.28RON
1 LTC = 435.46RON
1 XRP = 1.81RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.71% p.a.
ROBOR:
3 luni: 7.15%
6 luni: 7.50%
12 luni: 7.87%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12275.89 0.13%
BET-BK 2334.60 0.08%
BET-FI 49974.13 0.56%
BET-NG 914.29 0.24%
BET-TR 23877.03 0.13%
BET-TRN 23757.81 0.13%
BET-XT 1068.73 0.18%
BET-XT-TR 2065.88 0.18%
BET-XT-TRN 2056.25 0.18%
BETAeRO 890.50 0.57%
BETPlus 1833.38 0.09%
RTL 27399.41 0.25%

Opinii

Analistul face o analiză a rezervelor / Foto: Freepik

Cât de pregătită este România pentru frigul care se anunță

Dumitru Chisăliță, expert în energie, face o...

Adrian Negrescu
Sunt trei factori care vor determina această evoluție

Prețul benzinei. Adrian Negrescu spune ce se va întâmpla de luna viitoare

Analistul economic Adrian Negrescu a vorbit...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2023 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0