Alitalia a efectuat ultimul zbor din istoria sa. Ce companie va înlocui operatorul aerian

De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor sale, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaţionale.
De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor sale, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaţionale.

Alitalia, înfiinţată în 1946, a avut joi seara ultimul zbor, de la Cagliari la Roma.

Odată un jucător important în industria transportului aerian european, în ultimii ani Alitalia a avut de suferit de pe urma competiţiei trenurilor de mare viteză şi a transportatorilor low-cost, care au diminuat cota de piaţă şi profiturile sale.

După zborul final al Alitalia, noua companie de stat, Italia Trasporto Aereo SpA (ITA), îşi va începe vineri operaţiunile

Primul zbor ITA este programat să decoleze de pe aeroportul Linate din Milano la ora 6:20 AM (04:20 GMT) în direcţia Bari, în sudul Italiei. În prima zi vor fi operate 191 de curse aeriene, a anunţat compania.

Iniţial ITA va avea la dispoziţie 52 de aeronave şi va avea 2.950 de angajaţi, în timp ce Alitalia avea aproximativ 110 avioane şi 10.000 de angajaţi.

Guvernul italian s-a angajat să investească în următorii trei ani aproximativ 1,35 miliarde de euro în ITA, care va rebui să fie profitabilă până la finalul planului său de afaceri din perioada 2021-2025.

Noua companie negociază achiziţionarea brandului Alitalia şi ar urma să păstreze culorile tradiţionale: verde, alb şi roşu.

Autorităţile de reglementare din Uniunea Europeană au dat undă verde în septembrie succesorului Alitalia, Italia Trasporto Aereo SpA (ITA), şi au cerut operatorului aerian italian să ramburseze ajutoare de stat ilegale de 900 de milioane de euro (1,1 miliarde de dolari).

Comisia Europeană a a decis că ITA va fi singura companie care va putea prelua părţi limitate din operaţiunile Alitalia de manipulare şi mentenanţă.

În ultimele luni au avut loc discuţii dificile între autorităţile de la Roma şi Comisia Europeană privind planificata repornire a operatorului aerian, programată iniţial în aprilie. UE a cerut ca ITA să fie independentă pentru a nu fi făcută răspunzătoare de ajutoarele de miliarde de euro primite de Alitalia în ultimii ani.

Negocierile au întârziat lansarea ITA, permiţând operatorilor aerieni low-cost Ryanair şi Wizz Air să domine rutele interne din Italia.

Recent, publicaţia italiană Corriere della Sera anunţa că Airbus este favorit să câştige licitaţia de miliarde de dolari pentru noua flotă de aeronave a ITA.

Licitaţia este evaluată la 5,3 miliarde de dolari, iar ITA vrea să achiziţioneze 81 de avioane de ultimă generaţie, în următorii patru ani, susţin sursele citate de Corriere della Sera.

Citește și: ANRE a amendat furnizorii de gaze care au NOTIFICAT creşterea preţului în timpul contractului

În 2019, compania a deservit sute de destinaţii din întreaga lume, transportând aproximativ 20 de milioane de pasageri de la hubul său principal din Roma şi de la alte aeroporturi din Italia.

De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaţionale.

În 2017, Alitalia a fost plasată sub administrare specială, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor şi a salariilor. Compania supravieţuieşte datorită creditelor acordate de statul italian.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9765
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.6373
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.6386
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9765 RON
USD flag1 USD = 4.6373 RON
GBP flag1 GBP = 5.8018 RON
CHF flag1 CHF = 5.0832 RON
AUD flag1 AUD = 3.0320 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3966 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0296 RON
NOK flag1 NOK = 0.4220 RON
SEK flag1 SEK = 0.4261 RON
XAU flag1 XAU = 350.3208 RON
Monede Crypto
1 BTC = 292276.27RON
1 ETH = 14483.59RON
1 LTC = 405.86RON
1 XRP = 2.41RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16992.22 0.12%
BET-BK 3128.86 0.27%
BET-FI 60314.98 0.44%
BET-NG 1214.58 -0.02%
BET-TR 35256.78 0.12%
BET-TRN 34444.16 0.12%
BET-XT 1447.96 0.16%
BET-XT-TR 2970.58 0.16%
BET-XT-TRN 2906.97 0.16%
BETAeRO 1064.78 0.47%
BETPlus 2509.88 0.12%
RTL 37298.92 0.08%

Comunicate de presa

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor...

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...


Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel