Modificări pentru situațiile în care notarul nu mai activează
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat în Monitorul Oficial Ordinul nr. 1.810/2025, care completează procedura de organizare a Registrului achizițiilor de locuințe cu cota redusă de TVA. Noul act normativ introduce reguli clare pentru corectarea erorilor materiale în cazurile în care notarul public care a efectuat înscrierile nu mai are calitatea de notar sau este suspendat.
Cine poate corecta erorile
Potrivit modificărilor, îndreptarea erorilor va fi realizată în funcție de situație:
de către notarul asociat sau notarii publici asociați, dacă societatea profesională notarială își continuă activitatea;
de notarul sau notarii care au preluat arhiva, în cazul desființării societății;
de un notar desemnat de Camera Notarilor Publici, atunci când arhiva a fost preluată de aceasta.
Citește și: Locuinţă cu TVA de doar 9%? Care sunt condiţiile - ANAF a publicat procedura
Instrucțiuni suplimentare pentru notari
Documentul stabilește că instrucțiunile privind modul concret de corectare a erorilor sunt incluse în Ghidul privind accesul notarilor la registru și modalitatea de utilizare a acestuia.
Implementare imediată
Ordinul prevede că structurile ANAF, inclusiv Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili și direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, trebuie să aplice noile prevederi fără întârziere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.