Transportul pe apă va fi altfel. Ce reglementări sunt luate în vedere

Afacerea nu mai este una exclusiv masculina
Afacerea nu mai este una exclusiv masculina

Legile privind poluarea provenită de la vasele maritime din spațiul maritim european vor fi actualizate.

Comisia Europeană salută acordul la care s-a ajuns, vineri, în cadrul Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI) de a-şi revizui strategia din 2018 privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră provenite de la nave, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

Acordul este o etapă importantă pentru reducerea amprentei de carbon a transportului maritim internaţional şi pentru asigurarea faptului că sectorul transportului maritim contribuie în mod echitabil la atingerea obiectivelor Acordului de la Paris, proporţional cu cota sa de 3% din emisiile globale.

"Acum că se ajunge la un acord, este important să se înceapă punerea în aplicare cât mai curând posibil", se menţionează în comunicat, transmite Agerpres.

Strategia revizuită pentru 2023 stabileşte un obiectiv de zero emisii nete ale navelor "până în sau în jurul anului 2050, adică aproape de". Aceasta reprezintă o creştere majoră a nivelului de ambiţie în comparaţie cu strategia existentă pentru 2018, care vizează reducerea emisiilor provenite de la nave cu doar 50% în acelaşi orizont de timp.

Reducerea emisiilor de carbon pe mare se va face treptat

De asemenea, s-a convenit asupra unei traiectorii cu puncte de control orientative stabilite pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră provenite de la nave cu cel puţin 20% - depunând eforturi pentru 30% - în 2030 şi cu cel puţin 70% - depunând eforturi pentru 80% - în 2040, ambele în comparaţie cu nivelurile din 2008. Comisia este pregătită să colaboreze cu statele membre ale UE şi cu alte părţi ale OMI pentru a pune în aplicare o traiectorie conformă cu obiectivul privind temperatura din Acordul de la Paris.

Strategia stabileşte, de asemenea, un obiectiv important: cel puţin 5% - să se depună eforturi pentru 10% - adoptarea de tehnologii, combustibili şi/sau surse de energie cu emisii de GES egale cu zero sau aproape egale cu zero până în 2030.

Acest obiectiv va pune în aplicare tranziţia, trimiţând un semnal clar industriei maritime şi a combustibililor şi stimulând deciziile de investiţii şi opţiunile în materie de combustibili necesare, subliniază sursa citată.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9746
Diferența -0.0003
Zi precendentă 4.9749
USD
Azi 4.6864
Diferența -0.0350
Zi precendentă 4.7214
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 30-09-2023
EUR flag1 EUR = 4.9746 RON
USD flag1 USD = 4.6864 RON
GBP flag1 GBP = 5.7433 RON
CHF flag1 CHF = 5.1446 RON
AUD flag1 AUD = 3.0414 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.4896 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0314 RON
NOK flag1 NOK = 0.4418 RON
SEK flag1 SEK = 0.4329 RON
XAU flag1 XAU = 282.2442 RON
Monede Crypto
1 BTC = 126328.43RON
1 ETH = 7849.81RON
1 LTC = 308.46RON
1 XRP = 2.42RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.96% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.40%
6 luni: 6.50%
12 luni: 6.63%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 14337.52 0.87%
BET-BK 2675.95 1.25%
BET-FI 54101.37 0.96%
BET-NG 1068.38 0.97%
BET-TR 29328.70 0.86%
BET-TRN 28686.39 0.86%
BET-XT 1237.92 0.89%
BET-XT-TR 2509.46 0.88%
BET-XT-TRN 2458.16 0.88%
BETAeRO 919.08 0.85%
BETPlus 2132.92 0.89%
RTL 31565.47 0.92%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2023 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1