Tăieri de personal, profit prăbușit și un viitor nesigur pentru mașinile de lux

Monika Baciu |
Data publicării:
Autoturisme noi, transportate pe un trailer / Foto: Freepik
Autoturisme noi, transportate pe un trailer / Foto: Freepik

Industria auto de lux clatină din temelii: profituri în picaj, concedieri mascate și electrificare sub așteptări. Urmează cele mai dure măsuri din ultimul deceniu!

Directorul general al producătorului de automobile sport Porsche AG, Oliver Blume, a transmis angajaților o scrisoare prin care îi pregătește pentru un nou val de măsuri structurale menite să asigure performanța pe termen lung a companiei, într-un context economic dificil și în plină schimbare a industriei auto.

Un al doilea pachet de măsuri structurale, în discuție

„Situaţia rămâne dificilă, iar industria se dezvoltă extrem de dinamic. În semestrul doi din 2025, angajatorul şi reprezentanţii angajaţilor vor negocia un al doilea pachet structural pentru asigurarea performanţei pe termen lung a companiei”, se arată în scrisoarea trimisă personalului de Blume, consultată de agenția DPA și preluat de Agerpres.

Această etapă vine în completarea planului anunțat la începutul anului, potrivit căruia compania intenționează să reducă cu 1.900 numărul de angajați din regiunea Stuttgart până în 2029, „într-o manieră responsabilă din punct de vedere social”.

Concedierile operaționale, excluse până în 2030

Chiar dacă Porsche se confruntă cu o presiune crescută asupra performanței financiare, compania subliniază că asigurarea locurilor de muncă este garantată până în 2030, iar concedierile din motive operaționale sunt excluse.

„Modelul de afaceri care a susţinut timp de decenii compania nu mai funcţionează în actuala formă. Condiţiile cadru s-au deteriorat masiv într-o perioadă scurtă de timp”, a explicat Blume în scrisoare.

Tranziția lentă către mobilitatea electrică, un obstacol major

Unul dintre factorii esențiali care afectează performanța Porsche este ritmul mai lent decât estimările al adopției mobilității electrice pe multe piețe-cheie.

„Toate acestea ne afectează semnificativ. Mai mult decât pe orice alt producător auto”, avertizează Blume.

Profit în scădere accentuată în 2025

După un 2024 marcat de provocări, Porsche a raportat o continuare a declinului în primul trimestru din 2025. Profitul operațional al companiei a scăzut cu 40,6%, ajungând la 760 milioane de euro, iar veniturile s-au situat la 8,86 miliarde de euro, sub nivelul din perioada similară a anului trecut.

Livrările globale scad, dar America de Nord oferă un impuls pozitiv

Porsche a înregistrat o scădere de 6% a numărului total de automobile livrate la nivel global în prima jumătate a anului 2025, totalizând 146.391 de unități. Cea mai semnificativă reducere a fost în China, unde livrările au scăzut cu 28% din cauza „condițiilor dificile de pe piață și concurenței interne”.

Totuși, pe piața din America de Nord, compania a reușit o creștere de 10%, aceasta fiind atribuită „unui număr mai mare de produse disponibile pe piaţă şi protecţiei preţurilor oferite în prima jumătate a anului de majorarea tarifelor la import”, conform unui comunicat de presă al Porsche.

Vânzările de modele electrificate, în creștere

În ciuda dificultăților, Porsche anunță o creștere a ponderii modelelor electrificate în totalul vânzărilor. În primul semestru din 2025, 36% dintre vehiculele livrate au fost electrificate – în creștere cu 14,5% față de anul precedent. Dintre acestea, 23,5% au fost modele complet electrice, iar 12,6% hibride plug-in.

Viitor incert, dar nu lipsit de direcție

Cu un profit în scădere și o piață globală tot mai impredictibilă, Porsche se vede nevoită să regândească strategiile interne și să ajusteze structura de costuri. Declarațiile directorului general Oliver Blume reflectă o realitate dură pentru industria auto de lux, confruntată cu tranziția energetică, fluctuațiile pieței și o presiune constantă asupra competitivității.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0736
Diferența 0.0012
Zi precendentă 5.0724
USD
Azi 4.3612
Diferența -0.0140
Zi precendentă 4.3752
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0736 RON
USD flag1 USD = 4.3612 RON
GBP flag1 GBP = 5.8607 RON
CHF flag1 CHF = 5.4336 RON
AUD flag1 AUD = 2.8425 RON
DKK flag1 DKK = 0.6798 RON
CAD flag1 CAD = 3.1773 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0293 RON
NOK flag1 NOK = 0.4273 RON
SEK flag1 SEK = 0.4507 RON
XAU flag1 XAU = 470.1608 RON
Monede Crypto
1 BTC = 515700.69RON
1 ETH = 16368.46RON
1 LTC = 512.48RON
1 XRP = 15.37RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET19768.540.41%
BET-BK3723.700.42%
BET-EF1072.950.46%
BET-FI62322.37-0.01%
BET-NG1418.740.79%
BET-TR45860.370.43%
BET-TRN44342.230.42%
BET-XT1678.480.42%
BET-XT-TR3812.620.43%
BET-XT-TRN3695.830.43%
BETAeRO897.330.43%
BETPlus2902.140.38%
RTL43923.020.52%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel