Câți români își pregătesc cozonacii acasă. Pâinea albă, favorită în listele de cumpărături

Matei Ion |
Data publicării:
Românii preferă pâine albă / Foto: Freepik
Românii preferă pâine albă / Foto: Freepik

Peste jumătate dintre românii din mediul rural consumă pâine zilnic, în comparaţie cu doar o treime dintre cei care locuiesc în mediul urban, iar cinci din zece persoane au afirmat că vor prepara cozonacul de Paşte în casă, conform celui mai nou studiu Reveal Marketing Research, publicat marţi.

Cercetarea de specialitate relevă faptul că franzela (42%), alături de pâinea feliată/ambalată (41%) şi pâinea albă (39%) sunt cele mai populare produse de panificaţie incluse în dieta zilnică a românilor. De altfel, acestea sunt şi produsele pentru care 84% dintre români au resimţit în cea mai mare măsură creşterea preţurilor, comparativ cu anul anterior.

În ceea ce priveşte românii de la oraş, pâinea neagră/integrală/cu seminţe este consumată zilnic de către 19% dintre aceştia în mai mare măsură, faţă de persoanele din mediul rural (14%).

Potrivit sursei citate, locuitorii din mediul rural consumă în fiecare zi mai multă pâine decât persoanele din mediul urban, iar diferenţe semnificative se pot observa atât în cazul franzelei (urban: 35%, rural: 51%), cât şi în cazul pâinii albe (urban: 32%, rural: 49%).

Categoria celor mai puţin populare produse de panificaţie în rândul românilor cuprinde ciabatta şi foccacia, care nu sunt consumate niciodată de către 40% dintre români.

Frumosu: Majorarea salariului se face discriminatoriu. Dacă nu rezolvăm rapid, începem protestele

Pe de altă parte, 95% dintre respondenţi au declarat că mănâncă, cel puţin o dată pe an, cozonac. Jumătate dintre cei chestionaţi au spus că vor prepara cozonacul pentru Paşte în casă, în mai mare măsură persoanele din mediul rural (56%).

Totodată, comparativ cu anul trecut, proporţia celor care declară că vor cumpăra dintr-un magazin cozonacul a crescut cu cinci procente, până la 42%. Dintre aceştia, cei mai mulţi (44%) vor cumpăra cozonaci de la supermarket/hypermarket. În acelaşi timp, ponderea persoanelor care preferă să cumpere cozonac de la brutărie s-a majorat de la 33% la 37%, de la an la an.

Pe acest segment, opt din zece români optează pentru branduri şi reţete româneşti, în mai mare măsură persoanele peste 55 de ani (90%), dar şi cele din mediul rural (84%). Procentul persoanelor care preferă reţete sau branduri internaţionale a scăzut faţă de anul anterior, de la 28% la 21%.

"Comparativ cu studiul Reveal Marketing Research derulat anul anterior, românii preferă în măsură semnificativ mai mică să prepare produse de panificaţie în casă, procentul celor care declară că preferă să le cumpere crescând cu 9 procente, de la 48% (2021) la 57% (2022). Persoanele din mediul rural - care, în general, dispun de venituri mai mici şi/sau sunt mai orientate către tradiţie - prepară în mai mare măsură produse de panificaţie în casă (38%), comparativ cu persoanele din mediul urban (23%)", se menţionează în studiu.

În topul preferinţelor pentru produse de panificaţie preparate în casă se clasează cozonacul (39%), urmat de pâine (16%). Principalele motive pentru care românii nu prepară produse de panificaţie în casă sunt reprezentate de faptul că reţeta durează prea mult (57%) şi că este prea complicată (34%).

În 2021, principalul impediment se referea la faptul că produsele din comerţ erau considerate mai bune (49%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 4 - 7 aprilie 2022 pe un eşantion de 1.008 persoane cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban şi rural. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9761
Diferența -0.0001
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.6567
Diferența -0.0132
Zi precendentă 4.6699
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 25-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9761 RON
USD flag1 USD = 4.6567 RON
GBP flag1 GBP = 5.7878 RON
CHF flag1 CHF = 5.0938 RON
AUD flag1 AUD = 3.0265 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.4036 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0301 RON
NOK flag1 NOK = 0.4252 RON
SEK flag1 SEK = 0.4287 RON
XAU flag1 XAU = 346.6114 RON
Monede Crypto
1 BTC = 297558.47RON
1 ETH = 14606.44RON
1 LTC = 388.09RON
1 XRP = 2.44RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17027.49 0.47%
BET-BK 3125.89 0.24%
BET-FI 60634.17 0.25%
BET-NG 1215.69 0.26%
BET-TR 35329.96 0.47%
BET-TRN 34515.64 0.47%
BET-XT 1450.70 0.45%
BET-XT-TR 2976.20 0.45%
BET-XT-TRN 2912.48 0.45%
BETAeRO 1055.69 -0.23%
BETPlus 2514.66 0.45%
RTL 37397.14 0.45%

Comunicate de presa

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor...

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...


Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel