Urmărește dezbaterea live

Restricții de trafic joi, în București

Restricții de trafic joi, în București
Restricții de trafic joi, în București

Reabilitarea sistemului de colectare și evacuare a apei la pasajul rutier Piața Unirii impune restricții de circulație în București, joi, de la ora 9.30.

În vederea ”reabilitării sistemului de colectare și evacuare a apei meteorice de pe suprafața pasajului rutier Piața Unirii", începând de astăzi, ora 09.30, se va restricționa traficul rutier pe banda I a Bd. I.C. Brătianu, după intersecția cu Bd. Corneliu Coposu, pe sensul de mers către Piața Universității.

Având în vedere aceste aspecte, Brigada Rutieră solicită conducătorilor de autovehicule să circule cu prudenţă, să păstreze o distanță suficientă pentru a putea frâna în condiții de siguranță, să respecte semnificaţia indicatoarelor rutiere montate temporar în zonă, precum şi semnalele poliţiştilor rutieri.

Experți: Mașinile pe hidrogen, în competiție cu cele electrice

În timp ce mulți producători auto s-au concentrat pe dezvoltarea de vehicule electrice cu baterii (BEV), o altă alternativă ecologică la mașinile tradiționale a luat amploare - vehiculul electric cu pile de combustie pe bază de hidrogen (FCEV). 

În ultimii ani, hidrogenul verde a fost aclamat ca fiind combustibilul curat al viitorului, lucru pe care mulți producători auto l-au luat în considerare în timp ce dezvoltau mașini cu pile de combustie. Deși s-a vorbit mult despre ascensiunea FCEV, cele mai multe companii se află încă în faza de dezvoltare timpurie. Dar acum, unele companii sunt pregătite să prezinte publicului modelele lor demonstrative pentru a vedea cum se descurcă în comparație cu vehiculele electrice de pe piață. 

Vehiculele electrice cu pile de combustie funcționează în același mod ca și BEV-urile tradiționale, funcționând cu un motor electric în locul unui motor cu ardere internă (ICE). Cu toate acestea, BEV-urile se bazează pe o baterie care trebuie să fie conectată la priză pentru a se reîncărca, folosind electricitate din rețea. Însă FCEV-urile pot produce energie electrică la bord, fără a fi nevoie de încărcare. Acest lucru este extrem de atrăgător pentru producătorii de automobile care doresc să mărească autonomia vehiculelor lor facilitând astfel trecerea consumatorilor de la vehiculele cu motor cu ardere internă la alternative ecologice. 

Unul dintre avantajele majore ale hidrogenului este faptul că acesta emite în atmosferă doar apă și căldură, și nu gaze cu efect de seră. Având în vedere că guvernele și companiile energetice din întreaga lume investesc fonduri consistente în proiecte ecologice pe bază de hidrogen, constructorii de automobile văd din ce în ce mai mult potențialul ca mașinile să funcționeze cu acest combustibil curat. Pentru a produce FCEV-uri ecologice, constructorii de automobile trebuie să se asigure că hidrogenul din care se aprovizionează este mai degrabă verde decât gri, adică derivat din gaz natural. În prezent, costul hidrogenului verde este mult mai mare decât cel al alternativelor care emit carbon. Dar, pe măsură ce companiile investesc mai mult în cercetare și dezvoltare, se așteaptă ca prețul hidrogenului verde să scadă, la fel cum s-a întâmplat cu costul energiei eoliene și solare pe măsură ce operațiunile s-au extins. 

În ciuda potențialului semnificativ al FCEV-urilor care funcționează cu hidrogen verde, conceptul de pilă de combustibil este încă relativ necunoscut pe piața de consum. În timp ce majoritatea oamenilor au auzit până acum de BEV-uri, în special de la boom-ul Tesla, producătorii de automobile au împărtășit consumatorilor puține informații despre dezvoltarea unei flote de HFCV. Acest lucru este cauzat probabil de multitudinea de obstacole care trebuie încă depășite înainte ca HFCV-urile să ajungă pe piață. De exemplu, dimensiunea și greutatea unei pile de combustie care poate genera suficientă energie electrică pentru a face să funcționeze o mașină sau un vehicul mai mare continuă să reprezinte o problemă. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9479
Diferența -0.0002
Zi precendentă 4.9481
USD
Azi 4.5594
Diferența -0.0146
Zi precendentă 4.574
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 30-03-2023
EUR flag1 EUR = 4.9485 RON
USD flag1 USD = 4.5545 RON
GBP flag1 GBP = 5.6239 RON
CHF flag1 CHF = 4.9726 RON
AUD flag1 AUD = 3.0513 RON
DKK flag1 DKK = 0.6644 RON
CAD flag1 CAD = 3.3636 RON
HUF flag1 HUF = 0.0130 RON
JPY flag1 JPY = 0.0343 RON
NOK flag1 NOK = 0.4363 RON
SEK flag1 SEK = 0.4375 RON
XAU flag1 XAU = 288.1415 RON
Monede Crypto
1 BTC = 130317.36RON
1 ETH = 8215.63RON
1 LTC = 410.95RON
1 XRP = 2.50RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.71% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.84%
6 luni: 7.18%
12 luni: 7.54%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12041.84 -0.10%
BET-BK 2276.94 0.17%
BET-FI 49895.87 0.38%
BET-NG 904.52 -0.05%
BET-TR 23425.56 -0.10%
BET-TRN 23308.32 -0.10%
BET-XT 1046.80 -0.03%
BET-XT-TR 2023.88 -0.03%
BET-XT-TRN 2014.43 -0.03%
BETAeRO 880.92 -0.05%
BETPlus 1799.65 -0.09%
RTL 26836.83 0.56%

Opinii

Mircea Coșea
Care sunt marile pericole ale acestui an

Oamenii de afaceri prognozează o stagnare a economiei româneşti în 2023

Economia românească va stagna în acest an, în...

De fapt, nu facem decât să alegem răul cel mai mic

Ce-i așteaptă pe români. Mircea Coșea: Schimbări în bugetul familiei

Profesorul de economie Mircea Coșea a vorbit...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2023 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0