Discuții bilaterale România - Ungaria pe tema infrastructurii de transporturi

Oana Pavelescu / 24 iun 2022, 14:22
Ionuţ-Cristian Săvoiu (S) și Dávid Vitézy (D)
Ionuţ-Cristian Săvoiu (S) și Dávid Vitézy (D)

Reprezentanții ministerelor transporturilor din România și Ungaria au purtat discuții pe tema dezvoltării infrastructurii de transport dintre cele două țări.

David Vitezy, secretarul de stat responsabil pentru politica de transporturi în cadrul Ministerului Tehnologiei şi Industriei din Ungaria a purtat discuţii cu omologul său român, Ionuţ-Cristian Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România.

În cadrul întrevederii care a avut loc la Budapesta au fost trecute în revistă problemele cu privire la conexiunile feroviare şi rutiere dintre cele două ţări, respectiv proiectele aflate în curs de derulare şi unele planificate în viitor, notează MTI..

Potrivit unei postări publicate pe pagina de Facebook a lui Dávid Vitézy, discuţiile au decurs foarte bine, secretarul de stat maghiar a spus că speră că această primă întâlnire dintre cele două părți să reprezinte un prim pas pentru o cooperare fructuoasă, de pe urma căreia ambele state vor avea numai de câştigat.

Linia Bucureşti-Braşov-Arad-Békéscsaba-Szolnok-Budapesta este cea mai importantă direcţie de transport feroviar de marfă între cele două ţări, care joacă un rol important şi în transportul de călători. În ultimii ani, a doua linie a fost înlocuită atât pe partea română, cât şi pe cea maghiară, iar acum se lucrează la ultimul tronson care lipseşte - între Békéscsaba şi graniţa României. În paralel, secţiunile acestea trebuie adaptate ca să corespundă pentru restul parametrilor necesari privind coridoarele UE (ex. viteză, sarcină pe osie).

"Împreună vom face tot posibilul pentru a accelera trecerea la frontieră, atât cu privire la transportul de marfă, cât şi pentru traficul de pasageri", a subliniat secretarul de stat maghiar, pe pagina sa de Facebook.

Problema liniei de cale ferată care trece prin Biharkeresztes şi Oradea este că între Püspökladány şi Cluj-Napoca nu există electrificare, deşi pe liniile de legătură, în ambele ţări circulă locomotive electrice. Pe partea maghiară, electrificarea este programată să fie finalizată anul acesta, iar în luna ianuarie 2022 a fost lansată licitaţia şi în România, aceasta urmând să aibă trei etape, a explicat Dávid Vitézy.

Potrivit planurilor, viitoarea linie ferată de mare viteză Budapesta-Cluj-Napoca va fi tot pe acest traseu. Este vorba despre planuri pe termen foarte lung; în acest sens, în cele două ţări deocamdată se fac doar pregătiri, urmând să înceapă şi consultarea privind locaţia exactă a conexiunii de la frontieră, a mai spus oficialul ungar.

Se doreşte şi îmbunătăţirea legăturii feroviare dintre Debrecen şi Oradea. Există mai multe soluţii posibile pentru o legătură feroviară între cele două mari oraşe apropiate, cooperarea urmând să înceapă şi în acest sens, a specificat secretarul de stat ungar.

La reţeaua de autostrăzi dintre cele două ţări se lucrează în mod constant; legătura dintre M43-A1 funcţionează bine, iar în cazul M4-A3, autostrada a fost deja construită pe partea maghiară. Dávid Vitézy a subliniat că pentru Ungaria ar fi importantă continuarea autostrăzii în nordul Transilvaniei, deoarece şi la zonele locuite de maghiari se ajunge pe acest drum. Este adevărat că trecerea de pe A1 a fost construită, astfel că - deşi este nevoie de un mic ocol - se poate ajunge pe autostradă atât la Cluj-Napoca, cât şi la Târgu Mureş.

În direcţia Satu Mare se va construi autostrada M49, care va trece graniţa la Csenger. În Ungaria a fost finalizată recent licitaţia pentru primul tronson de 28 de kilometri, iar lucrările de construcţie a tronsonului de legătură cu România ar putea începe în 2023. Potrivit planurilor, autostrada M44 va ajunge în România - de la Békéscsaba va continua până la Sarkad, iar ulterior, în România se va conecta la viitoarea autostradă Arad-Oradea, a explicat politicianul maghiar.

"Vom continua să lucrăm împreună, dezvoltarea legăturilor rutiere şi feroviare este în interesul comun al ambelor ţări", a scris secretarul de stat, pe pagina sa de Facebook.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9184
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9184
USD
Azi 4.7383
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.7383
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 01-12-2022
EUR flag1 EUR = 4.9184 RON
USD flag1 USD = 4.7383 RON
GBP flag1 GBP = 5.6933 RON
CHF flag1 CHF = 4.9890 RON
AUD flag1 AUD = 3.1941 RON
DKK flag1 DKK = 0.6614 RON
CAD flag1 CAD = 3.5228 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0343 RON
NOK flag1 NOK = 0.4759 RON
SEK flag1 SEK = 0.4516 RON
XAU flag1 XAU = 267.3958 RON
Monede Crypto
1 BTC = 81167.98RON
1 ETH = 6106.15RON
1 LTC = 366.65RON
1 XRP = 1.90RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 4.06% p.a.
ROBOR:
3 luni: 7.79%
6 luni: 8.01%
12 luni: 8.24%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 11730.66 1.74%
BET-BK 2189.66 1.13%
BET-FI 49855.59 0.99%
BET-NG 877.69 1.44%
BET-TR 22817.40 1.74%
BET-TRN 22703.46 1.74%
BET-XT 1027.20 1.63%
BET-XT-TR 1985.37 1.63%
BET-XT-TRN 1976.13 1.63%
BETAeRO 822.31 0.03%
BETPlus 1751.63 1.67%
RTL 26356.39 1.83%

Opinii

Care sunt dificultățile cu care se vor confrunta economia și oamenii
Numai ei știu adevărul despre această majorare

Acesta este adevărul despre majorarea pensiilor cu 12,5%

Un procent de creștere decis cu dificultate,...

Profesorul Mircea Coșea

Mircea Coșea: Suntem într-o economie de război; Guvernul nu ne protejează

Profesorul și analistul de economie Mircea...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0