Bulgaria a JUCAT TARE! Performanță de invidiat în TURISM

Mara Ivan / 29 iul 2020 / 12:29
Au profitat de orice oportunitate
Au profitat de orice oportunitate

Bulgaria a reuşit, în ultimele două luni, să atragă 50% dintre turiştii care în mod normal mergeau în Turcia sau în Grecia, reiese din analiza realizată de Travel Planner, agenţie specializată în vacanţe pe litoral în Bulgaria şi Grecia. Potrivit sursei citate, pe această destinaţie s-a coagulat un nucleu de turişti cu venituri medii şi peste medie care sunt dispuşi să cheltuiască mai mult pentru că sunt obişnuiţi cu calitatea din Grecia şi Turcia.

"Cei care merg în Turcia şi în Grecia de obicei caută acum hoteluri în Bulgaria, deoarece este cea mai permisivă destinaţie pentru turiştii români, nu solicită testele PCR, nu trebuie să stai în carantină la întoarcere pentru că nu s-a reportat niciun caz de covid-19 pe litoralul bulgăresc şi reprezintă una dintre cele mai sigure destinaţii europene. Piaţa s-a schimbat destul de mult, iar cele mai căutate sunt hotelurile de calitate. Turiştii care merg acum în Bulgaria sunt mai pretenţioşi, cu venituri de la medie în sus, şi caută hotelurile de 5 stele, de lanţ, cele de 4 stele sau hotelurile unde au fost mulţumiţi de calitatea serviciilor. Mare parte din clientela din Bulgaria - poate chiar 50% dintre turiştii actuali - nu a mai fost pe litoralul bulgăresc până acum. Pentru că Bulgaria este în general o destinaţie pentru familii, observăm o creştere a segmentului pentru cupluri. Ei constituiau clientela pentru Turcia şi Grecia, a declarat Sebastian Constantinescu, CEO Travel Planner, într-un comunicat.

Portretul turistului

Reprezentaţii agenţiei susţin că, în general, turistul care s-a reprofilat pe litoralul bulgăresc are venituri de minimum 800-1.000 de euro pe lună, pe membru adult, face parte dintr-o familie cu cel puţin un copil şi provine din marile oraşe ale României. Pentru vacanţă, este interesat de hotelurile de 4 şi de 5 stele, de lanţ, având în vedere că este prima oară când vine pe litoralul bulgăresc.

Totodată, turistul este destul de precaut şi preferă să aleagă last minute pentru a reduce cât mai mult riscul de evenimente neprevăzute. Potrivit agenţiei, deşi stă la all inclusive este dispus să cheltuiască pentru servicii extra la hotel dar şi pentru ieşiri în oraş, pe mese la restaurantele din staţiune pentru a experimenta tradiţiile culinare locale.

"Numai în ultimele două luni, am avut parte de peste 1.800 de clienţi care au renunţat la Grecia şi Turcia pentru a veni în Bulgaria în lunile august şi septembrie. În continuare, ne aşteptăm ca acest număr să crească, mai ales că nu sunt puţini hotelierii bulgari care au păstrat calitatea serviciilor, deşi în general există o scădere a calităţii serviciilor datorită acestor reduceri de până la 40%. Cu toate acestea, Bulgaria continuă să aibă un raport calitate-preţ foarte bun. Sunt multe hoteluri de calitate, în regim all inclusive, care aduc aminte de resorturile turceşti", a mai spus Sebastian Constantinescu.

Reduceri last-minute

Reprezentanţii agenţiei susţin că în Bulgaria au început să apară resorturi în genul celor turceşti, cu camere mari, cu servicii all inclusive de calitate, precum Reina del Mar din Obzor (5 stele), un proiect care se anunţă foarte ambiţios pentru litoralul bulgăresc.

Citește și Turism. Reprezentanții industriei se consideră hărțuiți

"În general hotelurile vin cu reduceri last-minute de până la 30-40%. În general hotelurile care erau orientate către piaţa din vest, precum lanţurile Griffith sau Riu, care au o cotaţie foarte bună, acum se orientează mai mult către piaţa din România şi vin cu oferte speciale de reduceri, cum ar fi 'Griffith Mareea' din Nisipurile de Aur, care are o reducere de 40% până la sfârşitul verii. Majoritatea hotelurilor au reduceri de 20-40%, media fiind de 30%. Spre deosebire de Grecia, care nu a mai scăzut tarifele şi nu mai practică reduceri, deoarece cine vrea să meargă, merge. Bulgarii păstrează un grad de ocupare de 40-50%, dar hotelurile populare, cum ar fi cele din lanţul Griffith, ajung până la 70%", se mai arată în documentul citat.

Hotelierii din Bulgaria vor să menţină un grad de ocupare de 60-70% pentru a nu pune presiune asupra calităţii serviciilor şi pentru a putea păstra măsurile de securitate şi de distanţare în condiţiile actuale. 

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play


Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8351
Diferența 0.0035
Zi precendentă 4.8316
USD
Azi 4.1131
Diferența 0.0351
Zi precendentă 4.078
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 03-08-2020
EUR flag1 EUR = 4.8351 RON
USD flag1 USD = 4.1131 RON
GBP flag1 GBP = 5.3685 RON
CHF flag1 CHF = 4.4859 RON
AUD flag1 AUD = 2.9242 RON
DKK flag1 DKK = 0.6493 RON
CAD flag1 CAD = 3.0633 RON
HUF flag1 HUF = 0.0140 RON
JPY flag1 JPY = 0.0389 RON
NOK flag1 NOK = 0.4494 RON
SEK flag1 SEK = 0.4690 RON
XAU flag1 XAU = 260.8073 RON
Monede Crypto
1 BTC = 46123.77RON
1 ETH = 1600.49RON
1 LTC = 238.60RON
1 XRP = 1.25RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.41% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.15%
6 luni: 2.24%
12 luni: 2.34%
EURIBOR:
3 luni: -0.4610 %
6 luni: -0.3990 %
12 luni: -0.3280 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 8418.45 0.48%
BET-BK 1640.69 -0.25%
BET-FI 41593.76 -1.31%
BET-NG 635.60 0.23%
BET-TR 14036.28 0.48%
BET-XT 766.39 0.15%
BET-XT-TR 1283.97 0.15%
BETPlus 1261.76 0.46%
RTL 17346.75 0.67%

Comunicate de presa

Franța retrage Hidroxiclorochina din schema de tratament

Medicamente la ușă, pentru clujeni

Poşta Română a încheiat un acord...

Horia Grigorescu, directorul Poștei Române a spus ce urmează să se întâmplă în zona de investiții privind compania pe care o conduce

UNICEF şi Poşta Română, parteneriat pentru prevenirea răspândirii COVID-19

UNICEF și Poşta Română își unesc...

Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă
Pe apă

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
nxt.22
YesMy