În centrul evenimentului este lansarea „robotaxi”. Dezvăluirea acestei mașini autonome vine după un ani întregi de amânări ale lui Elon Musk.
Este de așteptat ca Tesla să prezinte prototipul numit „Cybercab”.
Autoritățile de reglementare și clienții au așteptări mari acum de la Tesla după ce ce principalii concurenți ai companiei, precum Waymo, proiect al Alphabet, compania mama a Google, extind flotele de robotaxi pe care le operează deja în anumite orașe.
Până în prezent, Tesla a urmat o cale diferită față de toți rivalii săi importanți în materie de conducere autonomă - o cale cu presupuse recompense mai mari, dar și cu riscuri mai mari atât pentru afacerea sa, cât și pentru pasageri, conform specialiștilor.
Tehnologia noului robotaxi
Strategia Tesla se bazează exclusiv pe o tehnologie care implică utilizarea camerelor în același mod în care oamenii își folosesc vederea, iar prin intermediul inteligenței artificiale transpune instantaneu imaginile în decizii de conducere.
Această tehnologie stă deja la baza funcției cu care Tesla a dotat unele dintre modelele sale „Full Self-Driving”.
Concurenții Tesla - inclusiv Waymo, Zoox de la Amazon, Cruise de la General Motors și o serie de firme chineze - utilizează aceeași tehnologie, dar aceștia adaugă sisteme și senzori precum cele radar, lidar și cartografiere sofisticată pentru a spori siguranța și a obține aprobarea autorităților de reglementare pentru vehiculele lor fără șofer.
Tesla caută cea mai simplă rețetă
Strategia Tesla este mai simplă și mult mai ieftină, dar are două puncte slabe, au declarat pentru Reuters specialiști din industrie, printre care și un inginer Tesla. Fără tehnologiile utilizate de competitorii săi, sistemul Tesla se luptă mai mult cu scenarii atipice de conducere pe care sistemele de conducere autonomă și inginerii lor încearcă să le anticipeze.
O altă provocare majoră: tehnologia AI, este o „cutie neagră”, a declarat inginerul Tesla, ceea ce face „aproape imposibil” să „vedem ce nu a mers bine atunci când se comportă greșit și provoacă un accident”. Incapacitatea de a identifica cu precizie astfel de defecțiuni, a spus el, face dificilă protejarea împotriva accidentelor.
Șeful Nvidia avertizează
Fondatorul și directorul general al Nvidia, Jensen Huang, a folosit aceeași descriere a „cutiei negre” într-un interviu pentru a descrie punctele slabe ale tehnologiei folosite de Tesla, fără a aborda în mod specific sistemul Tesla. Inteligența artificială „end-to-end” presupune pregătirea unui computer pentru a lua decizii direct din informații neprocesate, fără etape intermediare care necesită programare suplimentară.
Nvidia, cel mai mare producător mondial de cipuri de calcul AI, utilizează, de asemenea, tehnologia end-to-end în sistemele de conducere autonomă pe care le dezvoltă și intenționează să le vândă producătorilor de automobile. Însă Nvidia, a declarat Huang, combină această abordare cu sisteme de calcul mai convenționale și senzori suplimentari, precum radar și lidar, așa cum o fac și celalte companii care au dezvoltat modele de robotaxi.
Tehnologia end-to-end ia de obicei - dar nu întotdeauna - cele mai bune decizii de conducere, a spus Huang, motiv pentru care Nvidia adoptă o abordare mai conservatoare. „Trebuie să construim viitorul pas cu pas”, a spus el. „Nu putem merge direct în viitor. Este nesigur”.
Robotaxi, o speranță pentru Tesla
Acest model de mașină autonomă a căpătat o importanță sporită în acest an pentru Tesla, deoarece vânzările și profiturile sale au scăzut pe fondul scăderii cererii de vehicule electrice la nivel mondial și a concurenței acerbe din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, în plină ascensiune.
Dacă Tesla poate depăși provocările tehnice ale strategiei pentru vehiculele autonome, profitul ar putea fi enorm. În timp ce concurenți precum Waymo au deja robotaxi pe șosea, aceștia operează vehicule mult mai scumpe în zone restrânse.
Tesla își propune să vândă modele robotaxi accesibile care se pot conduce singure oriunde.
Fostul inginer Tesla, care a numit tehnologia folosită de companie o „cutie neagră”, a declarat că nu poate fi sigur de cum poate sistemul Tesla de conducere autonomă să ia deciziile optime. Iar acest lucru face dificil de spus dacă Tesla este aproape - și, dacă da, cât de aproape - de a produce vehicule sigure și complet autonome. Inginerul a spus că este „imposibil” ca sistemele AI sau inginerii care le antrenează să anticipeze fiecare „caz limită”, indiferent de cantitatea de date pe care o analizează. „Există un număr infinit de lucruri nebunești care se întâmplă pe șosea”, a spus inginerul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.