Companiile românești sunt mult prea defensive și nu riscă în extinderea în exterior prin achiziții. Este un capitol la care companiile din alte țări stau foarte bine astfel că vedem achiziții făcute în România de către unguri, polonezi sau antreprenori bulgari.
"Rarisim vedem companii româneşti care cumpără peste hotare şi care se internaţionalizează, este o situaţie foarte rar întâlnită, probabil vedem o dată la fiecare doi ani că există o tranzacţie. În timp ce polonezii sunt foarte achizitivi, dar şi ungurii sunt mai achizitivi în România, bulgarii, toţi sunt mai achizitivi decât românii. Deci, ca o critică a mediului de afaceri, probabil că trebuie făcute multe pentru consolidarea pieţei locale şi chiar pentru expansiunea, din aproape în aproape. Ai un model de business, îl poţi replica. În principiu ar trebui să epuizezi posibilităţile de creştere locale ca să te duci apoi în exterior", a spus Ioana Filipescu, partener Deloitte.
Reprezentanta Deloitte a estimat că firmele create cu scopul explicit de a fi vândute nu au un viitor economic bun.
Deloitte a precizat aceste aspecte la reuniunea de afaceri cu tema "Dezvoltarea Accelerată a Afacerilor", organizată de Elite Business Women - comunitatea femeilor antreprenor din România.
Citește și:Oficial Deloitte: Plafonarea dobânzilor duce la explozia cursului de schimb