Autoritatea italiană pentru concurență (AGCM) a anunțat luni o amendă de 1 milion de euro aplicată retailerului chinez de fashion online Shein, acuzat că a indus în eroare consumatorii în privința impactului de mediu al produselor sale.
Sancțiunea vizează compania Infinite Styles Services CO. Limited, cu sediul la Dublin, cea care operează platforma Shein în Europa. Aceasta vine la capătul unei investigații lansate în septembrie privind practicile de „greenwashing” ale brandului.
Potrivit AGCM, afirmațiile legate de sustenabilitatea de mediu și responsabilitatea socială, promovate pe site-ul Shein, „erau uneori vagi, generice și/sau exagerate, iar în alte cazuri incomplete sau de-a dreptul înșelătoare”.
Instituția a subliniat că evaluarea a fost influențată de „o obligație crescută de prudență” ce revine companiei, având în vedere că activează într-un sector „extrem de poluant” – cel al modei rapide și ultra-rapide – și folosește metode de producție cu un impact ridicat asupra mediului.
Reuters a contactat Shein pentru un punct de vedere. La momentul deschiderii investigației, anul trecut, compania declara că este „pregătită să coopereze în mod deschis cu autoritățile italiene relevante, oferind suportul și informațiile necesare pentru clarificarea oricăror solicitări”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.