Prețurile afișate în farmacii, vizate de ANPC. Noi reguli

DCBusiness Team |
Data publicării:
Farmaciile au reguli noi pentru afișarea prețurilor
Farmaciile au reguli noi pentru afișarea prețurilor

ANPC vrea să clarifice modul de afișare a prețurilor produselor, atât în cazul magazinelor fizice, în farmacii cât și în cazul magazinelor online.

Astfel, ANPC a emis un ordin prin care vrea să fie eliminate orice fel de neclarități. 

Autoritatea spune că în urma acțiunilor de control au fost constate anumite practici ale operatorilor economici în general, inclusiv la cei din domeniul farmaciilor care, prin folosirea unor informații neclare în special în cazul comercializării prin intermediul cardurilor de fidelitate, determină consumatorii să achiziționeze anumite produse, pe care în condiţii normale poate nu le-ar achiziţiona.

Astfel, se spune în documentul ANPC, se afișează pe produs, cu cifre de dimensiuni mai mari, prețul mai mic dar care este valabil doar la comercializarea prin intermediul cardului emis de operatorul economic/farmacie, iar prețul mai mare, aplicabil fără card, se trece cu cifre mai mici, astfel încât consumatorul care nu posedă un card la operatorul economic respectiv este indus în eroare prin aplicarea prețului mai mare.

ANPC reclamă și faptul că nu sunt limitate cazurile în care operatorii economici solicită consumatorului cardul de fidelitate fără a rezulta din bonul de casă eliberat vreo reducere de pret, consumatorul fiind astfel indus în eroare.

Prin noul ordin ANPC urmărește să elimine unele practici care urmăresc să determine consumatorul să ia o decizie de cumpărare, oferindu-se perpectiva unui fals avantaj material. 

Documentul emis de ANPC mai explică și că operatorii economici, în general, inclusiv cei din domeniul farmaciilor trebuie să ofere informații clare cu privire la prețurile practicate.

În acest sens, ANPC a emis un ordine care este pus în dezbatere publică și care are în vedere următoarele prevederi:

”Art. 1. Prezentul ordin stabileşte condiţiile de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea /intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor.

Art. 2. In cazul unei vânzări directe, operatorii  economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate unde este expus produsul, cel putin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, marime și alte caracteristici.

Art. 3. In cazul unei vânzări on-line operatorii  economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin afișarea în același câmp vizual în care este expus produsul, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici.

Art. 4. Solicitarea şi utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să se asigure beneficii consumatorilor, este interzisă.

Art. 5. Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în onitorul Oficial al României, Partea I”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.6028
Diferența 0.0177
Zi precendentă 4.5851
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 30-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.6028 RON
GBP flag1 GBP = 5.8507 RON
CHF flag1 CHF = 5.0722 RON
AUD flag1 AUD = 3.0418 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.3541 RON
HUF flag1 HUF = 0.0128 RON
JPY flag1 JPY = 0.0293 RON
NOK flag1 NOK = 0.4355 RON
SEK flag1 SEK = 0.4324 RON
XAU flag1 XAU = 345.1286 RON
Monede Crypto
1 BTC = 313509.32RON
1 ETH = 17309.24RON
1 LTC = 383.14RON
1 XRP = 2.40RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.04%
6 luni: 6.06%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17555.18 -1.18%
BET-BK 3234.16 -0.71%
BET-FI 58985.38 0.51%
BET-NG 1256.16 -1.72%
BET-TR 37291.18 -0.82%
BET-TRN 36359.56 -0.85%
BET-XT 1491.68 -1.09%
BET-XT-TR 3131.96 -0.73%
BET-XT-TRN 3058.89 -0.76%
BETAeRO 1055.55 -0.15%
BETPlus 2593.41 -1.10%
RTL 38564.01 -1.30%

Comunicate de presa

Semnarea unui contract / Freepik

Banca Transilvania a ajuns la un acord pentru achiziţia BRD Pensii

Grupul Banca Transilvania, acord pentru...

Burgerii, în topul preferinţelor românilor, atunci când comandă online

Cu o creștere de peste 15% față de 2022,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel