Prejudiciul adus de atacurile Houthi asupra vaselor din Marea Roșie. Banii plătiți de marile companii

DCBusiness Team |
Data publicării:
Vas marfă / sursa foto: Freepik.com / tawatchai07
Vas marfă / sursa foto: Freepik.com / tawatchai07

Atacurile asupra navelor de marfă din Marea Roșie fac ravagii pe una dintre cele mai importante rute comerciale din lume

Gigantul transportului maritim, Maersk, a avertizat joi că perturbările ar putea dura până la un an, arată CNN.

Militanții Houthi, susținuți de Iran, și-au intensificat atacurile asupra navelor la sfârșitul lunii noiembrie, ca represalii la războiul Israelului împotriva Hamas.

Întârzierile și costurile suplimentare rezultate pentru companiile de transport maritim au alimentat efectele economice negative asupra consumatorilor, care se luptă deja de o perioadă prelungită cu inflație galopantă, iar ca urmare ar putea fi loviți de noi creșteri de prețuri în consecința acestor atacuri.

A avut loc un "exod aproape în masă" al navelor mari de containere din Marea Roșie și din Canalul Suez, a declarat pentru Richard Meade, redactor-șef al publicației din acest domeniu, Lloyds List. Aceste nave, care transportă orice, de la haine, la telefoane mobile, provenite de la producătorii din Asia pentru clienții din Europa, au luat rute mai lungi pentru a evita zona.

Canalul Suez, care leagă Marea Roșie de Marea Mediterană, reprezintă 10-15% din comerțul mondial, include exporturile de petrol, și 30% din volumul global de transport maritim de containere.

Criza actuală și-a lăsat amprenta asupra Tesla, determinând compania să își întrerupă o parte din producție din cauza întârzierii livrărilor de piese auto în Germania, iar gigantul suedez de mobilă Ikea a avertizat, de asemena, cu privire la posibile penurii de produse.

"Nu suntem aproape de o rezolvare sau de o situație în care să vedem că comunitatea internațională este capabilă să asigure o trecere sigură", a declarat joi directorul general al Maersk, Vincent Cler,c într-un interviu acordat CNN.

 

Cu un milion de dolari mai mult

 

Consultantul unei companii din domeniu estimează că transportatorii, companii precum Maersk și Hapag-Lloyd vor plăti un milion de dolari în plus pe navă pentru a face o călătorie dus-întors în jurul vârfului sudic al Africii, marea majoritate a acestei cifre fiind reprezentată de costurile mai mari cu combustibilul.

În consecință, transportatorii au majorat tarifele de transport plătite de companii pentru ca mărfurile să fie transportate în continuare pe navele lor și au adăugat, de asemenea, suprataxe de urgență.

Costurile de transport maritim la nivel mondial pentru un container tipic de 12 metri s-au ridicat la 3.786 de dolari în această săptămână, în creștere cu 90% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Drewry World Container Index.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0707
Diferența -0.0026
Zi precendentă 5.0733
USD
Azi 4.3397
Diferența 0.0100
Zi precendentă 4.3297
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0707 RON
USD flag1 USD = 4.3397 RON
GBP flag1 GBP = 5.8604 RON
CHF flag1 CHF = 5.4290 RON
AUD flag1 AUD = 2.8660 RON
DKK flag1 DKK = 0.6792 RON
CAD flag1 CAD = 3.1258 RON
HUF flag1 HUF = 0.0129 RON
JPY flag1 JPY = 0.0293 RON
NOK flag1 NOK = 0.4371 RON
SEK flag1 SEK = 0.4631 RON
XAU flag1 XAU = 505.2770 RON
Monede Crypto
1 BTC = 501082.94RON
1 ETH = 19608.59RON
1 LTC = 500.97RON
1 XRP = 13.24RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET20651.990.11%
BET-BK4000.86-0.05%
BET-EF1121.160.14%
BET-FI73782.12-0.10%
BET-NG1504.180.11%
BET-TR47924.310.11%
BET-TRN46336.450.11%
BET-XT1771.440.07%
BET-XT-TR4024.750.07%
BET-XT-TRN3901.360.07%
BETAeRO952.48-0.55%
BETPlus3026.220.12%
RTL46197.240.14%

Opinii

Portul Constanța / Foto: kepass / Pixabay
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook

Negrescu: TVA-ul ne „sângerează” bugetul, taxarea inversă e soluția

Adrian Negrescu: Extinderea taxării inverse, o...

Cristian Popa, BNR

Cele trei sectoarele unde România nu găsește oameni. Avertisment din partea BNR

BNR: România are un deficit de forță de muncă...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel