PE încheie cooperarea pe transport cu Rusia și dezvoltă mobilitatea militară

DCBusiness Team |
Data publicării:
Tren de marfă / Foto: Freepik
Tren de marfă / Foto: Freepik

Parlamentul European a actualizat orientările privind rețelele transeuropene de transport iar cele trei direcții sunt finalizarea până în 2030 a marilor legături de transport, tăierea legăturilor cu Rusia în domeniul infrastructurii de transport și concentrarea pe Ucraina și crearea unor condiții mai bune pentru mobilitatea militară de-a lungul principalelor drumuri și căi ferate din UE.

Deputații europeni au aprobat planurile actualizate de finalizare a proiectelor majore de transport transeuropean, cum ar fi drumurile transfrontaliere, căile ferate, podurile și tunelurile, până la sfârșitul anului 2030.

Pentru a elimina blocajele și legăturile de transport lipsă, deputații europeni au susținut o actualizare a planului UE de construire a unei rețele de căi ferate, drumuri, căi navigabile interioare și rute de transport maritim pe distanțe scurte, conectate prin porturi și terminale în întreaga UE. Proiectele actuale de transport transeuropean (TEN-T) includ numeroase legături europene, cum ar fi Rail Baltica, care leagă Helsinki și Varșovia, tunelul de bază Brenner, care leagă Austria și Italia, și linia feroviară de mare viteză Lisabona-Madrid.

Proiectele majore de infrastructură de transport din rețeaua TEN-T centrală ar trebui finalizate până la sfârșitul anului 2030, pentru a asigura o rețea completă până la sfârșitul anului 2050. Pentru a accelera lansarea proiectelor în întreaga rețea, se introduce un termen intermediar, 2040.

Trenuri mai rapide și parcări mai sigure pentru șoferii de camioane

Deputații europeni s-au asigurat că, până la sfârșitul anului 2030, căile ferate din rețeaua centrală TEN-T vor fi electrificate, vor circula cu viteze de 100 km/h pentru marfă și vor traversa frontierele interne ale UE în mai puțin de 25 de minute în medie. O viteză minimă de 160 km/h ar trebui să devină norma pentru trenurile de pasageri de la sfârșitul anului 2040.

Marile aeroporturi europene (care procesează mai mult de 12 milioane de pasageri anual) vor fi conectate la rețeaua feroviară transeuropeană. Pentru a garanta condiții de odihnă mai bune pentru șoferii profesioniști de camioane, vor trebui amenajate locuri de parcare sigure și securizate cel puțin la fiecare 150 km de-a lungul drumurilor principale din UE.

România stă extrem de prost la capitolul transport feroviar, investițiile în această infrastructută fiind practic inexistente la această oră.

Încheierea cooperării cu Rusia și concentrarea asupra Ucrainei

În conformitate cu noile norme, proiectele de infrastructură de transport cu Rusia și Belarus vor fi oprite, consolidându-se în schimb legăturile cu Ucraina și Moldova.

În ceea ce privește implicarea companiilor din țări terțe în proiecte TEN-T majore, statele membre vor trebui să informeze Comisia Europeană cu privire la măsurile adoptate pentru a reduce orice risc de securitate.

Îmbunătățirea mobilității militare

Deputații europeni au convins guvernele UE să ia în considerare nevoile militare (greutatea sau dimensiunea transportului militar) atunci când construiesc sau modernizează infrastructura care se suprapune cu rețelele de transport militar, pentru a asigura transferul fără probleme al trupelor și echipamentelor. În termen de un an de la intrarea în vigoare a normelor, Comisia va trebui să efectueze un studiu privind deplasările pe scară largă pe termen scurt și cu notificare prealabilă în UE, pentru a facilita planificarea mobilității militare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9748
Diferența -0.0003
Zi precendentă 4.9751
USD
Azi 4.5777
Diferența -0.0102
Zi precendentă 4.5879
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 20-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9748 RON
USD flag1 USD = 4.5777 RON
GBP flag1 GBP = 5.8147 RON
CHF flag1 CHF = 5.0370 RON
AUD flag1 AUD = 3.0641 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3626 RON
HUF flag1 HUF = 0.0129 RON
JPY flag1 JPY = 0.0294 RON
NOK flag1 NOK = 0.4288 RON
SEK flag1 SEK = 0.4282 RON
XAU flag1 XAU = 359.4834 RON
Monede Crypto
1 BTC = 313372.68RON
1 ETH = 14405.43RON
1 LTC = 384.53RON
1 XRP = 2.39RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.06%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17495.92 0.77%
BET-BK 3233.11 1.03%
BET-FI 59384.03 0.21%
BET-NG 1239.89 0.08%
BET-TR 37002.55 0.80%
BET-TRN 36091.36 0.80%
BET-XT 1487.89 0.80%
BET-XT-TR 3106.45 0.84%
BET-XT-TRN 3035.41 0.84%
BETAeRO 1057.41 0.58%
BETPlus 2583.56 0.75%
RTL 38420.45 0.81%

Opinii

Prof. Mircea Coșea

Mircea Coșea: BNR a ajuns un alergător singur de cursă lungă

Banca Națională a României a transmis luni, 13...

Parc industrial / FOTO: Freepik

Șanse bune pentru România. Parcurile industriale, o miză de 10 miliarde de euro

România are toate șansele să devină un...

Bogdan Chirieac

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel