PE încheie cooperarea pe transport cu Rusia și dezvoltă mobilitatea militară

DCBusiness Team |
Data publicării:
Tren de marfă / Foto: Freepik
Tren de marfă / Foto: Freepik

Parlamentul European a actualizat orientările privind rețelele transeuropene de transport iar cele trei direcții sunt finalizarea până în 2030 a marilor legături de transport, tăierea legăturilor cu Rusia în domeniul infrastructurii de transport și concentrarea pe Ucraina și crearea unor condiții mai bune pentru mobilitatea militară de-a lungul principalelor drumuri și căi ferate din UE.

Deputații europeni au aprobat planurile actualizate de finalizare a proiectelor majore de transport transeuropean, cum ar fi drumurile transfrontaliere, căile ferate, podurile și tunelurile, până la sfârșitul anului 2030.

Pentru a elimina blocajele și legăturile de transport lipsă, deputații europeni au susținut o actualizare a planului UE de construire a unei rețele de căi ferate, drumuri, căi navigabile interioare și rute de transport maritim pe distanțe scurte, conectate prin porturi și terminale în întreaga UE. Proiectele actuale de transport transeuropean (TEN-T) includ numeroase legături europene, cum ar fi Rail Baltica, care leagă Helsinki și Varșovia, tunelul de bază Brenner, care leagă Austria și Italia, și linia feroviară de mare viteză Lisabona-Madrid.

Proiectele majore de infrastructură de transport din rețeaua TEN-T centrală ar trebui finalizate până la sfârșitul anului 2030, pentru a asigura o rețea completă până la sfârșitul anului 2050. Pentru a accelera lansarea proiectelor în întreaga rețea, se introduce un termen intermediar, 2040.

Trenuri mai rapide și parcări mai sigure pentru șoferii de camioane

Deputații europeni s-au asigurat că, până la sfârșitul anului 2030, căile ferate din rețeaua centrală TEN-T vor fi electrificate, vor circula cu viteze de 100 km/h pentru marfă și vor traversa frontierele interne ale UE în mai puțin de 25 de minute în medie. O viteză minimă de 160 km/h ar trebui să devină norma pentru trenurile de pasageri de la sfârșitul anului 2040.

Marile aeroporturi europene (care procesează mai mult de 12 milioane de pasageri anual) vor fi conectate la rețeaua feroviară transeuropeană. Pentru a garanta condiții de odihnă mai bune pentru șoferii profesioniști de camioane, vor trebui amenajate locuri de parcare sigure și securizate cel puțin la fiecare 150 km de-a lungul drumurilor principale din UE.

România stă extrem de prost la capitolul transport feroviar, investițiile în această infrastructută fiind practic inexistente la această oră.

Încheierea cooperării cu Rusia și concentrarea asupra Ucrainei

În conformitate cu noile norme, proiectele de infrastructură de transport cu Rusia și Belarus vor fi oprite, consolidându-se în schimb legăturile cu Ucraina și Moldova.

În ceea ce privește implicarea companiilor din țări terțe în proiecte TEN-T majore, statele membre vor trebui să informeze Comisia Europeană cu privire la măsurile adoptate pentru a reduce orice risc de securitate.

Îmbunătățirea mobilității militare

Deputații europeni au convins guvernele UE să ia în considerare nevoile militare (greutatea sau dimensiunea transportului militar) atunci când construiesc sau modernizează infrastructura care se suprapune cu rețelele de transport militar, pentru a asigura transferul fără probleme al trupelor și echipamentelor. În termen de un an de la intrarea în vigoare a normelor, Comisia va trebui să efectueze un studiu privind deplasările pe scară largă pe termen scurt și cu notificare prealabilă în UE, pentru a facilita planificarea mobilității militare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0861
Diferența 0.0010
Zi precendentă 5.0851
USD
Azi 4.4167
Diferența 0.0220
Zi precendentă 4.3947
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0861 RON
USD flag1 USD = 4.4167 RON
GBP flag1 GBP = 5.7988 RON
CHF flag1 CHF = 5.4698 RON
AUD flag1 AUD = 2.8921 RON
DKK flag1 DKK = 0.6811 RON
CAD flag1 CAD = 3.1449 RON
HUF flag1 HUF = 0.0131 RON
JPY flag1 JPY = 0.0286 RON
NOK flag1 NOK = 0.4365 RON
SEK flag1 SEK = 0.4646 RON
XAU flag1 XAU = 567.6303 RON
Monede Crypto
1 BTC = 470078.04RON
1 ETH = 15821.28RON
1 LTC = 382.75RON
1 XRP = 10.07RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET22642.280.56%
BET-BK4381.240.53%
BET-EF1238.960.51%
BET-FI80319.220.00%
BET-NG1704.910.65%
BET-TR52582.300.61%
BET-TRN50836.210.60%
BET-XT1945.300.52%
BET-XT-TR4424.590.57%
BET-XT-TRN4288.480.56%
BETAeRO947.07-0.58%
BETPlus3299.100.54%
RTL50790.870.56%

Opinii

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro

Nazare, după depistarea fraudei cu mașini second-hand: Nimeni nu e mai presus de lege

O nouă schemă de fraudă fiscală de amploare,...

Gabriel Biriș

Gabriel Biriș, reacție la deciziile CCR: Amatorism sau sabotaj?

Avocatul Gabriel Biriș critică dur modul în...

Fermier / Foto: Oana Pavelescu

Mircea Coșea: România va intra într-o criză agricolă

România riscă să intre, în anii următori,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel