Grupul american Mattel, cunoscut în special pentru păpușile Barbie, a anunțat marți că renunță la estimările financiare anuale și va majora prețurile la unele produse comercializate în SUA, pe fondul extinderii tarifelor impuse de Administrația Trump, care au crescut semnificativ costurile de producție ale companiei.
Tarifele vamale forțează scumpiri și schimbări în strategia comercială
„În contextul unui mediu macroeconomic volatil și al modificărilor tarifare recente, este dificil să oferim estimări clare privind evoluția cheltuielilor de consum și a vânzărilor Mattel în SUA pentru restul anului, inclusiv în sezonul sărbătorilor”, se arată într-un comunicat emis de companie.
Statele Unite reprezintă aproape 50% din totalul vânzărilor globale de jucării ale Mattel. În prezent, aproximativ 20% dintre produsele vândute în SUA sunt importate din China, iar compania a anunțat că intenționează să reducă această pondere la sub 15% până în 2026.
În paralel, Mattel își mută treptat producția destinată pieței americane din China spre alte țări precum India, și redirecționează o parte din livrările din China către alte piețe internaționale, ca măsură de evitare a tarifelor punitive.
Un nou război comercial lovește lanțurile globale de aprovizionare
Războiul comercial dintre SUA și China a fost relansat odată cu revenirea lui Donald Trump la Casa Albă la începutul anului. Ambele economii și-au majorat reciproc tarifele vamale pentru bunurile importate la niveluri de peste 100%, afectând grav lanțurile globale de aprovizionare.
„Nu există nicio îndoială că tarifele creează perturbări în industrie. Multe companii au fost nevoite să-și oprească producția sau livrările către SUA. Susținem apelul Asociației Producătorilor de Jucării pentru tarife zero la produsele din acest sector”, a declarat directorul general Mattel, Ynon Kreiz.
Costuri suplimentare de 270 de milioane de dolari
Conform estimărilor interne, noile tarife impuse de Administrația Trump ar putea crește costurile Mattel cu aproximativ 270 de milioane de dolari începând din iulie. Totuși, compania spune că are un plan de compensare a acestor pierderi prin reducerea campaniilor promoționale și majorarea economiilor anuale planificate.
„Măsurile de ajustare sunt așteptate să compenseze integral impactul tarifelor”, a declarat directorul financiar al companiei, Anthony DiSilvestro. Mattel a anunțat, de asemenea, o majorare a obiectivului de economii pentru anul în curs, de la 60 la 80 de milioane de dolari.
Perspectivele financiare anulate: incertitudinea persistă
Anterior, Mattel estima pentru 2025 un profit ajustat pe acțiune între 1,66 și 1,72 dolari, precum și o creștere netă a vânzărilor cuprinsă între 2% și 3%. Compania a renunțat acum la aceste obiective, invocând dificultatea de a anticipa dinamica economică și comportamentul consumatorilor în actualul climat de incertitudine globală.
Pe lângă China, Mattel produce și importă jucării din țări precum Indonezia, Malaezia și Thailanda, care au fost și ele vizate de tarife vamale suplimentare în aprilie. Totuși, aceste măsuri au fost suspendate temporar, pentru o perioadă de 90 de zile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.