Ofertă de 68,4 miliarde de dolari, respinsă. Unilever nu a avut noroc

Mara Ivan |
Data publicării:
GSK a anunțat că nu este mulțumită de oferta primită
GSK a anunțat că nu este mulțumită de oferta primită

GlaxoSmithKline (GSK) a respins oferta de 50 de miliarde de lire sterline (68,4 miliarde de dolari) de la Unilever pentru divizia sa bunuri de consum, spunând că "subevaluează în mod fundamental" afacerea şi perspectivele sale de viitor, şi a informat că nu renunţă la planul de scindare a diviziei, transmit BBC şi Reuters.

Ar fi fost una dintre cele mai mari tranzacţii care ar fi implicat firme listate la Bursa de la Londra şi ar fi transformat Unilever într-un lider pe segmentul produselor de frumuseţe şi îngrijire personală.

GSK a confirmat că a primit trei oferte de la Unilever, ultima în data de 20 decembrie, cuprinzând 41,7 miliarde de lire sterline în numerar şi 8,3 miliarde de lire sterline în acţiuni Unilever, dar care nu reflectă valoarea intrinsecă a afacerii şi potenţialul său.

GSK, cu sediul în Londra, vrea să scindeze divizia sa bunuri de consum printr-o listare separată la mijlocul acestui an, la Bursa de la Londra.

Anterior, publicaţia britanică Sunday Times anunţase că oferta nesolicitată a Unilever pentru divizia bunuri de consum a GSK era în valoare de aproximativ 50 de miliarde de lire sterline şi a fost respinsă, deoarece a fost considerată prea scăzută, de GSK şi de Pfizer, care deţine o participaţie minoritară în divizie.

Unilever deţine branduri ca săpunul Dove şi crema Marmite, în timp ce în portofoliul Glaxo de branduri se află medicamentele Panadol şi pasta de dinţi Sensodyne. Reprezentanţii Unilever nu au dorit să precizeze dacă vor reveni cu o ofertă mai ridicată: "Nu există certitudine că se va ajunge la un acord".

Analiştii de la Jefferies estimau anul trecut că valoarea diviziei de consum a GSK se ridică la 45 miliarde de lire sterline.

Compania europeană CVC Capital Partners a anunţat în noiembrie că va plăti cinci miliarde de dolari pentru achiziţionarea diviziei de ceaiuri a Unilever, după ce a depăşit ofertele firmelor de private equity Advent şi Carlyle pentru o afacere care deţine brandurile PG Tips şi Lipton.

Citește și China, creștere de 8,1% în 2021, cel mai bun ritm din ultimul deceniu

Tranzacţia vine după ce timp de doi ani Unilever, gigantul din domeniul bunurilor de larg consum, a efectuat un proces de revizuire şi scindare a diviziei, care se confruntă cu scăderea vânzărilor, deoarece consumatorii optează pentru alte tipuri de produse, de exemplu cafea şi ceaiuri de plante. Revizuirea a fost determinată de încetinirea vânzărilor de ceai negru pe pieţele dezvoltate, deoarece consumatorii preferă ceaiul de plante. Cea mai importantă parte a afacerii cu ceaiuri a Unilever este reprezentată de ceaiul negru. Acesta se vinde în 60 de ţări şi generează vânzări anuale de trei miliarde de euro, a anunţat anul trecut directorul financiar al Unilever, Graeme Pitkethly.

Vânzarea este un test cheie pentru Unilever, în condiţiile în care preţul acţiunilor stagnează şi se confruntă cu presiuni din partea investitorilor pentru a arăta modul în care Alan Jope, care a preluat conducerea în 2019, va rezolva problema încetinirii creşterii vânzărilor.

Unilever a fost înfiinţată în 1930, în urma fuziunii dintre un producător olandez de margarină şi un fabricant britanic de săpunuri. Unilever este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali de alimente şi produse de îngrijire personală.

Unilever South Central Europe coordonează din Bucureşti operaţiunile în şapte ţări din zonă: România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia şi Republica Moldova.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.973
Diferența 0.0020
Zi precendentă 4.971
USD
Azi 4.6085
Diferența 0.0193
Zi precendentă 4.5892
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 28-03-2024
EUR flag1 EUR = 4.9730 RON
USD flag1 USD = 4.6085 RON
GBP flag1 GBP = 5.8167 RON
CHF flag1 CHF = 5.0914 RON
AUD flag1 AUD = 2.9924 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3896 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4255 RON
SEK flag1 SEK = 0.4316 RON
XAU flag1 XAU = 327.8351 RON
Monede Crypto
1 BTC = 326382.08RON
1 ETH = 16455.66RON
1 LTC = 433.71RON
1 XRP = 2.90RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.97% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.08%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16928.98 0.59%
BET-BK 3104.20 0.52%
BET-FI 60700.98 0.95%
BET-NG 1217.08 0.61%
BET-TR 35125.60 0.59%
BET-TRN 34315.99 0.59%
BET-XT 1445.33 0.66%
BET-XT-TR 2965.22 0.66%
BET-XT-TRN 2901.75 0.66%
BETAeRO 1084.68 -0.45%
BETPlus 2497.77 0.56%
RTL 37198.07 0.62%

Opinii

Analistul Adrian Negrescu explicând cum stau lucrurile / FOTO: Facebook

Plafonarea prețurilor. Adrian Negrescu: Este doar o măsură de imagine, nimic altceva

Propunere controversată pe masa Executivului:...

Adrian Negrescu

Guvernul a uitat de austeritate (document). Negrescu: Drumul spre recesiune este bătut!

Ministerul Finanțelor a pus în dezbatere...

Un muncitor instalează o centrală termică / Foto: Freepik

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel