Noul Citroen C4X, alt răspuns al grupului Stellantis la Renault Arkana

Simona Haiduc |
Data publicării:
Luat de la unii, de la alții, a ieșit altceva
Luat de la unii, de la alții, a ieșit altceva

Citroën prezintă noul C4X, care preia ingrediente de la ultimul C5X și de la Peugeot 408 pentru a răspunde la succesul variantelor SUV precum Renault Arkana.

Te-ai săturat de SUV-uri? Veți îndrăgi (sau nu) variantele care inundă acum piața. Cel mai bun exemplu este SUV-ul coupe, care încă poartă sigla pe care unii ar vrea să o interzică de pe șosele pentru că este prea grea și poluantă. Rețeta este simplă: o parte din spate plonjată care face mai dinamică această caroserie devenită banală, cu succesul înregistrat de Peugeot 3008 și 2008, Renault Captur, Dacia Duster și alte vehicule cu laturi înalte.

C4X, între C4 și C5X

Renault Arkana rămâne cel mai bun exemplu al acestor "noi" tipuri de caroserii. Primul SUV coupe "mainstream" - acest format s-a născut în rândul mărcilor premium - a avut un succes uriaș încă de la lansarea sa de anul trecut. Un succes pe care Volkswagen, de exemplu, încearcă să îl reproducă cu Taigo termic și ID.5 100% electric.

Stellantis pregătește, la rândul său, contraofensiva, dar cu crossover-uri, care amestecă mai multe formate, SUV-coupe, dar și sedan-break, fiind ceva mai jos ca poziție de condus decât un Arkana sau un Taigo. După Citroën C5X și Peugeot 408, Stellantis propune, în mod logic, un C4X, un fel de verigă lipsă între noul C4, mai apropiat de un SUV coupé și de C5X.

Din profil, Citroën C4X are o formă mai degrabă de SUV coupé decât verii săi C5X sau Peugeot 408. Mai pe scurt, este ca un C4, dar cu partea din spate mai pronunțată, cu o supraînălțare mai mare și un format cu trei cutii destul de rar în Europa. Un punct slab în comparație cu un Arkana sau un Taigo este portbagajul, care nu este foarte practic în comparație cu un hatchback.

Indiferent de acest detaliu, acest C4X ar putea avea și el o soartă asemănătoare cu cea a modelului Arkana. Cu o lungime de 4,60 metri, acesta completează oferta mărcii franceze, între un C4 de 4,36 metri și un C5X de 4,80 metri.

Forma originală a caroseriei sale îl face, de asemenea, un concurent pentru berlinele compacte vedetă de pe piață, precum Toyota Corolla și Peugeot 308. Și cu o lansare în aproape 80 de țări din întreaga lume, formatul cu trei cutii ar putea fi atractiv și în afara Europei. Citroën mizează puternic pe piețele din India și America de Sud prin lansarea unui C3 dedicat acestor noi piețe.

O versiune 100% electrică, ë-C4X

La interior, mașina este foarte asemănătoare cu cel mai recent C4, de la care primește ecranul de 10 inch și suportul pentru tabletă, cu un aspect mai premium al noilor scaune din alcantara. În spate, spațiul este mai confortabil, cu un spătar ușor mai înclinat. Citroën vede în acest model viitoarea vedetă a taxiurilor și VTC-urilor, la fel ca Mobilize Limo, berlina 100% electrică pe care Renault o oferă pe bază de abonament acestor profesioniști ai drumurilor.

În ceea ce privește motorizările, C4X va fi oferit în Franța în versiuni pe benzină (100 și 130 CP) și în versiuni 100% electrice (136 CP, autonomie WLTP de 359 km), ca și C4, de la care preia baza tehnică, platforma CMP.

În timp ce pe unele piețe va fi oferită o versiune diesel, pe altele va exista doar o versiune ë-C4X (denumirea versiunii 100% electrice), de exemplu în Europa de Nord, ceea ce este destul de logic, sau în Portugalia, ceea ce este mai surprinzător.

Citește și Dacia anunţă noua identitate vizuală şi o nouă culoare pentru autoturisme

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9763
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9761
USD
Azi 4.6386
Diferența -0.0181
Zi precendentă 4.6567
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 25-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9763 RON
USD flag1 USD = 4.6386 RON
GBP flag1 GBP = 5.8067 RON
CHF flag1 CHF = 5.0843 RON
AUD flag1 AUD = 3.0283 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3920 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0298 RON
NOK flag1 NOK = 0.4234 RON
SEK flag1 SEK = 0.4274 RON
XAU flag1 XAU = 346.8933 RON
Monede Crypto
1 BTC = 297330.27RON
1 ETH = 14640.72RON
1 LTC = 387.97RON
1 XRP = 2.43RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16971.24 0.14%
BET-BK 3120.46 0.07%
BET-FI 60049.67 -0.72%
BET-NG 1214.79 0.19%
BET-TR 35213.26 0.14%
BET-TRN 34401.64 0.14%
BET-XT 1445.69 0.10%
BET-XT-TR 2965.92 0.10%
BET-XT-TRN 2902.41 0.10%
BETAeRO 1059.84 0.16%
BETPlus 2506.82 0.14%
RTL 37270.19 0.11%

Comunicate de presa

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor...

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...


Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel