H&M raportează un profit cu 40% mai mare în trimestrul al treilea

Georgel Simionică |
Data publicării:
Magazin H&M / Foto: Ajay Suresh / Flickr
Magazin H&M / Foto: Ajay Suresh / Flickr

Retailerul suedez H&M a raportat un salt de 40% al profitului operațional în trimestrul al treilea, semn că strategia de repoziționare și investițiile în produse mai atractive și lanțuri de aprovizionare mai eficiente încep să dea rezultate. Acțiunile companiei au urcat cu până la 11% după anunț, pe fondul optimismului investitorilor privind redresarea grupului în fața competiției acerbe din industria modei.

Profit în creștere, marje în urcare

Profitul operațional al H&M a ajuns la 4,9 miliarde coroane suedeze (aprox. 420 milioane euro) în cele trei luni încheiate la 31 august, în creștere față de 3,5 miliarde coroane în aceeași perioadă din 2023. Vânzările nete în monedă locală au urcat cu 2%, până la 57 miliarde coroane, iar marja operațională a crescut semnificativ, de la 5,9% la 8,6%.

Compania atribuie rezultatele peste așteptări „unei oferte îmbunătățite pentru clienți, unei marje brute mai bune și unui control eficient al costurilor”. H&M, care deține 3.680 de magazine în întreaga lume și operează și branduri precum Cos și & Other Stories, a închis 97 de unități în primele nouă luni ale anului, inclusiv 26 doar în trimestrul al treilea, în efortul de a eficientiza rețeaua de retail.

Schimbarea de strategie începe să dea roade

Directorul general Daniel Ervér, aflat la conducerea companiei din 2023, a declarat că aceste rezultate confirmă faptul că H&M este „pe drumul cel bun”. Planul său de redresare, anunțat anul trecut, vizează atingerea unei marje operaționale de 10% în anii următori – un obiectiv ambițios având în vedere că indicatorul coborâse la doar 3,2% în 2022, de la peste 20% în 2010.

„Creșterea profitului arată că progresul făcut ne duce în direcția corectă. Concurența acerbă și contextul economic mai dificil ne-au forțat să ne diferențiem prin dezvoltarea produselor și prin designuri mai proaspete, pentru a oferi clienților mai multă valoare”, a spus Ervér.

Citește și: Acțiunile H&M scad cu 5% după un trimestru dificil. Ce urmează?

Retailerul a reacționat la presiunea venită din partea rivalilor, în special a gigantului Inditex (proprietarul Zara), dar și a noilor competitori din China, precum Shein și Temu, închizând magazinele neprofitabile și concentrându-se pe creșterea vânzărilor online, care reprezintă acum peste 30% din total.

Reorientare pe segmentul „calitate la preț accesibil”

Russ Mould, director de investiții la AJ Bell, a remarcat că „perioada dificilă” prin care a trecut H&M în ultimii ani a forțat compania să își redefinească poziționarea în piață. „A trebuit fie să concureze direct cu retaileri de tip discount, fie să se repoziționeze ca un loc unde poți cumpăra produse mai bune calitativ, dar tot accesibile, fără a fi cele mai ieftine. H&M a ales a doua cale, iar primele rezultate arată că strategia funcționează”, a explicat el.

Totuși, Mould a avertizat că noile tarife comerciale globale ar putea afecta marjele în trimestrul curent.

Piața reacționează pozitiv, dar provocările continuă

Acțiunile H&M au crescut cu până la 11% în tranzacțiile de joi dimineață, ceea ce a dus avansul cumulat de la începutul anului la peste 14%. Cu toate acestea, titlurile rămân cu aproximativ 6% sub nivelul din urmă cu un an.

Analiștii Citi au remarcat performanțe solide în Europa de Vest și de Est, în timp ce piețele din Asia și sudul Europei au fost mai slabe. Compania a anunțat că noile colecții de toamnă au fost „bine primite” și se așteaptă ca vânzările din septembrie să fie comparabile cu cele de anul trecut, în ciuda unei baze de comparație ridicate.

Îmbunătățirea lanțurilor de aprovizionare a contribuit la reducerea stocurilor, iar H&M estimează că va continua să își optimizeze poziția de inventar și în trimestrul al patrulea.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0903
Diferența -0.0024
Zi precendentă 5.0927
USD
Azi 4.3905
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.3905
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0903 RON
USD flag1 USD = 4.3905 RON
GBP flag1 GBP = 5.8560 RON
CHF flag1 CHF = 5.4664 RON
AUD flag1 AUD = 2.8641 RON
DKK flag1 DKK = 0.6817 RON
CAD flag1 CAD = 3.1360 RON
HUF flag1 HUF = 0.0130 RON
JPY flag1 JPY = 0.0288 RON
NOK flag1 NOK = 0.4360 RON
SEK flag1 SEK = 0.4617 RON
XAU flag1 XAU = 575.7083 RON
Monede Crypto
1 BTC = 506567.86RON
1 ETH = 18687.29RON
1 LTC = 438.13RON
1 XRP = 11.52RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET21644.870.07%
BET-BK4203.20-0.07%
BET-EF1177.720.20%
BET-FI78889.970.74%
BET-NG1592.050.19%
BET-TR50239.870.07%
BET-TRN48574.170.07%
BET-XT1864.290.10%
BET-XT-TR4236.610.10%
BET-XT-TRN4106.640.10%
BETAeRO960.50-2.16%
BETPlus3160.660.04%
RTL48486.670.09%

Opinii

Ungurii vor fi întrebați ce părere au

Analiști: dezechilibrele macro și politica fiscală impredictibilă mențin incertitudinea

Încrederea analiștilor în economia României...

Portul Constanța / Foto: kepass / Pixabay
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook

Negrescu: TVA-ul ne „sângerează” bugetul, taxarea inversă e soluția

Adrian Negrescu: Extinderea taxării inverse, o...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel