Eduard Hanganu, despre unde se blochează marile proiecte de infrastructură

DCBusiness Team |
Data publicării:
Coadă de camioane / Foto: MTI
Coadă de camioane / Foto: MTI

România nu are nici în ziua de astăzi o autostradă care să traverseze Carpaţii, legătura din Portul Constanţa şi ieşirea din ţară spre ţările din Vest nu este nici acum realizată, iar drumul spre Moldova se face pe un DN2 care este un adevărat drum al morţii. 

Aceasta este o scurtă radiografie a situaţiei infrastructurii din România, o radiografie tristă, chiar sumbră, având în vedere timpul pe care îl pierd oamenii în trafic şi miile de morţi înregistraţi pe şoselele care nu mai fac faţă numărului de maşini.

Eduard Hanganu, preşedintele Consitrans, a explicat, pentru DC News, unde se blochează marile proiecte de infrastructură. De asemenea interlocutorul nostru a scos în evidenţă faptul că marile firme româneşti de construcţii au început să dispară, locul lor fiind luat de firme străine. 

„Lucrurile merg în măsura în care nu se înregistrează claimuri sau s-au luat la preţuri bune. Altfel, nu merg foarte bine. Iar dovada cea mai bună este aceea că au dispărut constructorii mari. A rămas Umbrărescu, care a fost şi el dispărut o vreme, iar acum a revenit. 

La toate licitaţiile de acum sunt 2-3 firme româneşti, iar restul sunt turceşti. În curând vom avea firme ucrainene. Vă daţi seama ce va ieşi pentru că ei lucrează după regulile lor de proiectare iar noi după normele noastre, iar acum sunt cele ale Uniunii Europene”, subliniază preşedintele Consitrans.

Cât priveşte strategia României privind infrastructura, interlocutorul nostru a explicat: „Strategia e bună, însă drumul spre Iad e pavat cu intenţii bune. Degeaba autorităţile au făcut o strategie bună dacă nu o urmăresc. Lucrurile se blochează atunci când trebuie să se aplice, la CFR, la CNAIR, la cei de la naval.

Ministerul Transporturilor este de acuzat cu privire la modul în care este făcut masterplanul. A fost făcut de o firmă străină care l-a lucrat în subantrepriză cu firme mărunţele. Pe vremea comuniştilor s-a lucrat cu specialişti din Iptana mult timp. Evident s-a greşit atunci când a fost întocmit actualul masterplan.”

Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.06
Diferența -0.0003
Zi precendentă 5.0603
USD
Azi 4.2961
Diferența 0.0044
Zi precendentă 4.2917
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0600 RON
USD flag1 USD = 4.2961 RON
GBP flag1 GBP = 5.8673 RON
CHF flag1 CHF = 5.4155 RON
AUD flag1 AUD = 2.8177 RON
DKK flag1 DKK = 0.6782 RON
CAD flag1 CAD = 3.1616 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0298 RON
NOK flag1 NOK = 0.4267 RON
SEK flag1 SEK = 0.4502 RON
XAU flag1 XAU = 460.7924 RON
Monede Crypto
1 BTC = 464708.06RON
1 ETH = 10806.20RON
1 LTC = 374.15RON
1 XRP = 9.52RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET18614.05-0.26%
BET-BK3523.390.03%
BET-EF1012.35-0.28%
BET-FI61449.210.18%
BET-NG1351.390.11%
BET-TR43108.38-0.26%
BET-TRN41688.77-0.26%
BET-XT1586.72-0.20%
BET-XT-TR3598.02-0.20%
BET-XT-TRN3488.42-0.20%
BETAeRO859.70-0.87%
BETPlus2733.90-0.23%
RTL41274.97-0.36%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel