Disney concediază 7000 de persoane, serviciul de streaming pierde clienți

Gigantul lucrurilor fermecate nu o duce rău deloc, dar vrea să-i meargă și mai bine
Gigantul lucrurilor fermecate nu o duce rău deloc, dar vrea să-i meargă și mai bine

În căutarea profitabilității platformelor sale de streaming, inclusiv Disney + care a pierdut abonați pentru prima dată în istoria sa, compania Disney a anunțat concedierea a 7.000 de persoane.

„Deși este necesar pentru a face față dificultăților actuale, nu iau această decizie cu ușurință”, a spus directorul general Bob Iger în timpul unei conferințe. Disney+ are acum 161,8 milioane de abonați în întreaga lume, după ce a pierdut 2,4 milioane în ultimele trei luni din 2022.

Este prima dată de la lansare, la sfârșitul anului 2019, când serviciul de streaming nu câștigă milioane de spectatori noi în ultimul trimestru, o perioadă marcată de sărbători. „Ascensiunea fulgerătoare a grupului este considerată una dintre cele mai de succes rețete din istoria mass-mediei”, a spus Iger, care a lansat serviciul înainte de a preda frâiele companiei lui Bob Chapek, în 2020.

Disney i-a cerut în noiembrie să-și reia obligațiunile, pe fondul problemelor de performanță ale platformelor. „Este timpul să finalizăm o altă transformare, să eficientizăm afacerea noastră formidabilă de streaming și să o punem pe calea unei creșteri sustenabile și a profitabilității”, a detaliat Bob Iger, referindu-se la necesitatea „reducerii costurilor” și „îmbunătățirii marjelor”.

Profit

Investitorii au stat liniștiți, acțiunile Disney au afișat o creștere de până la 8%, înainte de a se stabiliza la 6% în timpul tranzacționării electronice, după închiderea Bursei din New York. Piața a salutat performanța financiară a Disney pentru perioada octombrie-decembrie.

Regatul fermecat a realizat o cifră de afaceri trimestrială de 23,5 miliarde de dolari, peste așteptările analiștilor. Iar pierderile operaționale ale platformelor sale de streaming (Disney+, ESPN+ și Hulu) au fost sub previziuni, cifrându-se la un miliard de dolari.

Platformele de streaming au cunoscut o creștere uimitoare în ultimii ani, evoluție puternic amplificată de pandemie, înainte ca ritmul lor să fie frânat de criza economică și de competiția frenetică pentru captarea atenției publicului. „Creșterea numărului de abonați nu va fi liniară în fiecare trimestru”, a avertizat Christine McCarthy, director financiar al Disney, în noiembrie, când platforma vedetă tocmai câștigase 12 milioane de abonați într-un trimestru.

Netflix, veteranul și liderul industriei, a avut o primă jumătate a anului 2022 grea, pierzând aproape 1,2 milioane de abonați, înainte de a reveni în această toamnă și iarna. Platforma are peste 230 de milioane de abonați plătitori, dar profitul net anual a scăzut cu 12%, până la 4,5 miliarde. 

Aplicațiile de streaming fac aceeași observație ca și rețelele sociale precum Snapchat, Facebook sau Instagram: câștigurile în utilizatori nu se mai traduc automat în câștiguri financiare.

Putere

Netflix și Disney au lansat așadar în decembrie abonamente noi, mai ieftine, cu publicitate, pentru a atrage și mai mulți telespectatori și mai ales pentru a-și diversifica sursele de venit. Disney+ a profitat de ocazie pentru a-și crește prețurile, la 10,99 de dolari pe lună în Statele Unite pentru abonamentul de bază fără publicitate, față de 7,99 de dolari pe lună cu publicitate.

„În dorința noastră de a atrage telespectatorii, cred că am mers prea departe”, a remarcat Bob Iger, referindu-se la prețurile care erau prea mici înainte. El a reiterat că streamingul este „viitorul” și „prioritatea numărul unu” a Disney, dar a clarificat că nu va abandona canalele TV și cinematografele „atâta timp cât acestea rămân benefice pentru noi și pentru acționarii noștri”.

Iger a menționat și „puterea fără precedent” pe care epoca platformelor o oferă consumatorilor care se pot abona pentru a vedea un program „pentru o taxă foarte mică” și apoi să se dezaboneze ușor. Bazându-se pe succesul lor, platformele par să încerce să-și recapete controlul după ani de laxitate, Netflix în frunte.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9481
Diferența 0.0076
Zi precendentă 4.9405
USD
Azi 4.574
Diferența -0.0173
Zi precendentă 4.5913
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 29-03-2023
EUR flag1 EUR = 4.9481 RON
USD flag1 USD = 4.5740 RON
GBP flag1 GBP = 5.6203 RON
CHF flag1 CHF = 4.9827 RON
AUD flag1 AUD = 3.0519 RON
DKK flag1 DKK = 0.6640 RON
CAD flag1 CAD = 3.3416 RON
HUF flag1 HUF = 0.0129 RON
JPY flag1 JPY = 0.0349 RON
NOK flag1 NOK = 0.4379 RON
SEK flag1 SEK = 0.4408 RON
XAU flag1 XAU = 287.1510 RON
Monede Crypto
1 BTC = 128247.41RON
1 ETH = 8252.96RON
1 LTC = 420.21RON
1 XRP = 2.49RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.71% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.85%
6 luni: 7.20%
12 luni: 7.55%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12137.95 0.35%
BET-BK 2274.10 0.50%
BET-FI 49965.99 0.32%
BET-NG 913.80 0.54%
BET-TR 23612.52 0.35%
BET-TRN 23494.34 0.35%
BET-XT 1053.23 0.37%
BET-XT-TR 2036.33 0.37%
BET-XT-TRN 2026.81 0.37%
BETAeRO 881.37 -0.01%
BETPlus 1813.36 0.32%
RTL 26684.40 0.47%

Opinii

Mircea Coșea
Care sunt marile pericole ale acestui an

Oamenii de afaceri prognozează o stagnare a economiei româneşti în 2023

Economia românească va stagna în acest an, în...

De fapt, nu facem decât să alegem răul cel mai mic

Ce-i așteaptă pe români. Mircea Coșea: Schimbări în bugetul familiei

Profesorul de economie Mircea Coșea a vorbit...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2023 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0