Bucureștiul, codaș la calitatea aerului. Bujduveanu: „Mașinile poluante nu sunt taxate”

Georgel Simionică |
Data publicării:
Stelian Bujduveanu
Stelian Bujduveanu

Bucureștiul este mult în urmă la capitolul calitate a aerului, avertizează Stelian Bujduveanu, care acuză lipsa taxării mașinilor poluante și promite un transport public complet „verde” până în 2030.

Traficul și șantierele, principalii poluatori din Capitală

Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, avertizează că Bucureștiul este mult în urmă la capitolul calitate a aerului, din cauza lipsei unor politici eficiente de taxare a mașinilor poluante și a statutului incorect acordat vehiculelor electrice, care sunt tratate în anumite situații la fel ca cele pe combustie internă.

„Planul integrat de măsurare a calităţii aerului, pe care îl facem anual, ne arată că poluarea este generată, în mare parte, de traficul din Bucureşti. Un alt factor decisiv este legat exclusiv de şantierele desfăşurate în municipiul Bucureşti și de modul în care constructorii asigură întreținerea acestor șantiere și a vehiculelor care intră și ies de acolo. Mare parte sunt şantierele municipiului sau ale ministerelor, și astăzi suntem într-o campanie agresivă de control, iar dacă nu respectă regulile, aplicăm amenzi”, a declarat Bujduveanu la CES ESG Conference 2025.

Lipsa taxării mașinilor poluante blochează progresul

Edilul susține că Bucureștiul nu poate avansa în lupta împotriva poluării fără măsuri ferme împotriva mașinilor poluante. „Suntem mult în urmă pe partea de calitatea aerului și acest lucru se datorează exclusiv comportamentului nostru de a nu taxa maşinile poluante şi de a permite ca o maşină full electric să aibă acelaşi statut, în anumite situaţii, ca o maşină pe combustie internă”, a afirmat el.

Citește și: Guvernul pregătește lege pentru a opri deșeurile mascate în produse second-hand

Potrivit acestuia, schimbarea de mentalitate este esențială: „Dacă vrem să mergem în direcţia corectă, trebuie să convingem oamenii că transportul în comun, care va fi full green, este alternativa corectă și trebuie să prioritizăm acele maşini care nu sunt poluante.”

Transportul public, complet verde până în 2030

Bujduveanu a anunțat că modernizarea transportului public din București se va finaliza până în 2030, când întreg parcul de aproximativ 1.500 de vehicule va fi „complet modern și non-poluant”.

„Cea mai mare problemă a noastră ţine de trafic, care este cel mai mare generator de poluare. Am făcut paşi mari, de la înnoirea parcului am trecut la o flotă pur green. Nu mai avem voie, prin noul contract de delegare, să achiziţionăm niciun autovehicul pe combustie internă în următorii 10 ani. În perioada următoare vom schimba absolut tot parcul auto pentru a fi exclusiv fără poluanţi”, a spus primarul general interimar.

El a precizat că pe străzile Capitalei circulă deja 100 de tramvaie noi, 100 de autobuze full electric și 100 de troleibuze moderne, iar municipalitatea este în procedură de achiziție pentru încă 250 de tramvaie, din care pentru 86 există deja finanțare. „Cu cât convingem mai mulţi oameni să folosească transportul în comun, cu atât scădem traficul și poluarea din București”, a adăugat Bujduveanu.

Capitala vizează creșterea numărului de mașini electrice

În opinia sa, prioritatea este ca în Bucureşti să circule cât mai multe maşini electrice, amintind că acestea beneficiază deja de facilități precum scutirea de taxe și impozite sau gratuitatea parcării.

Declarațiile au fost făcute la o dezbatere dedicată sustenabilității și impactului ESG asupra mediului de afaceri, la care participă reprezentanți ai autorităților centrale, experți și lideri din mediul privat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0861
Diferența 0.0010
Zi precendentă 5.0851
USD
Azi 4.4167
Diferența 0.0220
Zi precendentă 4.3947
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0861 RON
USD flag1 USD = 4.4167 RON
GBP flag1 GBP = 5.7988 RON
CHF flag1 CHF = 5.4698 RON
AUD flag1 AUD = 2.8921 RON
DKK flag1 DKK = 0.6811 RON
CAD flag1 CAD = 3.1449 RON
HUF flag1 HUF = 0.0131 RON
JPY flag1 JPY = 0.0286 RON
NOK flag1 NOK = 0.4365 RON
SEK flag1 SEK = 0.4646 RON
XAU flag1 XAU = 567.6303 RON
Monede Crypto
1 BTC = 471932.17RON
1 ETH = 15917.12RON
1 LTC = 386.42RON
1 XRP = 10.18RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET22642.280.56%
BET-BK4381.240.53%
BET-EF1238.960.51%
BET-FI80319.220.00%
BET-NG1704.910.65%
BET-TR52582.300.61%
BET-TRN50836.210.60%
BET-XT1945.300.52%
BET-XT-TR4424.590.57%
BET-XT-TRN4288.480.56%
BETAeRO947.07-0.58%
BETPlus3299.100.54%
RTL50790.870.56%

Opinii

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro

Nazare, după depistarea fraudei cu mașini second-hand: Nimeni nu e mai presus de lege

O nouă schemă de fraudă fiscală de amploare,...

Gabriel Biriș

Gabriel Biriș, reacție la deciziile CCR: Amatorism sau sabotaj?

Avocatul Gabriel Biriș critică dur modul în...

Fermier / Foto: Oana Pavelescu

Mircea Coșea: România va intra într-o criză agricolă

România riscă să intre, în anii următori,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel