De ce preferă românii maşinile second-hand din Germania şi la ce trebuie să fie atenţi - Studiu

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Foto: pexels.com
Foto: pexels.com

Șoferii români preferă mașinile la mâna a doua din Germania, potrivit unui studiu.

Multe mașini la mâna a doua sunt importate dintr-o țară în alta pentru a satisface cererea locală de vehicule rulate. Germania, Franța, Belgia și Italia sunt cei mai mari exportatori de mașini rulate din Europa, alimentând restul continentului cu vehicule second-hand. Cu toate acestea, mașinile din aceste țări nu sunt lipsite de defecte.

Cele mai recente cercetări ale carVertical, o companie de date auto, au dezvăluit că multe vehicule importate în România au kilometrajul dat înapoi și au fost avariate în trecut.

 

Multe mașini importate din Germania au un istoric dubios

 

carVertical a analizat rapoartele care prezintă istoricul vehiculelor achiziționate de utilizatorii platformei în 2023 și le-a numărat pe cele care au înregistrări istorice din alte țări. Dintre toate mașinile importate anul trecut în România și verificate pe carVertical, 44,2% au fost importate din Germania, 16,1% – Franța, 11,7% – Italia, 11% – Belgia și 6,4% – Olanda.

În timp ce aproape jumătate dintre vehiculele la mâna a doua de import au sosit în România din Germania, 3,4% dintre ele aveau kilometrajul dat înapoi și 22,8% au fost avariate în trecut. Situația nu este mai bună cu mașinile franceze: 3,3% dintre ele aveau kilometrajul falsificat și 41,2% au fost avariate. 4,8% dintre mașinile din Italia au avut odometrul modificat și 13,1% au suferit daune minore sau majore.

„Germania este cel mai mare exportator de mașini second-hand din Europa. Deoarece țara are o infrastructură bună de autostrăzi, exportă multe mașini premium și diesel care au kilometraj ridicat. Oamenii cred, de asemenea, că germanii acordă mai multă atenție întreținerii mașinilor. Cu toate acestea, atunci când vehiculele rulate trec în mâinile proprietarilor din alte țări, unele informații precum istoricul de service sau chiar kilometrajul pot fi editate, ceea ce sporește riscul”, spune Matas Buzelis, expert auto și șeful Departamentului de Comunicare carVertical.

 

Uneori cumpărătorii pot să nu știe că iau o mașină importată

 

Cumpărătorii pot să-și ia o mașină de import alegându-și modelul preferat de pe un site de anunțuri auto din străinătate și ulterior cumpărând-o direct sau prin intermediul unei companii specializate în servicii de import. Astfel, compania se ocupă de întocmirea tuturor documentelor și livrează mașina la ușa cumpărătorului.

O altă modalitate este cumpărarea unei mașini în România care nu a fost încă înmatriculată pe piața internă. În acest caz, cumpărătorul trebuie să înregistreze el însuși vehiculul și să-l treacă de inspecția tehnică.

„Există și a treia și cea mai riscantă opțiune. Un cumpărător poate rata complet faptul că mașina a fost importată în România pentru că aceasta este deja înmatriculată și vândută ca vehicul fără istoric peste hotare. Uneori, vânzătorii nu informează cumpărătorii despre trecutul vehiculului”, explică Buzelis.

În timp ce selecția largă de mașini importate îi poate tenta pe cumpărătorii de mașini second-hand să ia o decizie spontană, este important să inspectați istoricul unui vehicul rulat înainte de a-l cumpăra pentru a evita surprizele neplăcute care pot apărea câteva luni mai târziu.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0378
Diferența 0.0603
Zi precendentă 4.9775
USD
Azi 4.4517
Diferența 0.0614
Zi precendentă 4.3903
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0378 RON
USD flag1 USD = 4.4517 RON
GBP flag1 GBP = 5.9272 RON
CHF flag1 CHF = 5.3932 RON
AUD flag1 AUD = 2.8685 RON
DKK flag1 DKK = 0.6751 RON
CAD flag1 CAD = 3.2199 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0311 RON
NOK flag1 NOK = 0.4286 RON
SEK flag1 SEK = 0.4611 RON
XAU flag1 XAU = 483.5504 RON
Monede Crypto
1 BTC = 430930.70RON
1 ETH = 8132.63RON
1 LTC = 410.58RON
1 XRP = 9.56RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16570.20-0.45%
BET-BK3092.51-0.62%
BET-EF905.08-0.31%
BET-FI58198.51-1.42%
BET-NG1201.37-0.27%
BET-TR36540.09-0.45%
BET-TRN35516.84-0.45%
BET-XT1419.77-0.60%
BET-XT-TR3077.71-0.60%
BET-XT-TRN2997.94-0.60%
BETAeRO797.05-2.47%
BETPlus2441.45-0.56%
RTL37046.44-0.38%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Nu suntem loviți de tsunami, ci de greșelile făcute. Mircea Coșea: ”Am o teamă de viitor”

Profesorul de economie Mircea Coșea a vorbit,...

Adrain Negrescu / Foto: Facebook

”Roșul” de la bursă ar putea fi primul pas. Următorul, deprecierea leului

Analistul financiar Adrian Negrescu a respins...

Profesorul Mircea Coșea / FOTO: Arhivă

Comunicate de presa

Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik

Parcuri fotovoltaice. Alte 60 de contracte semnate cu primării și entități publice

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, anunță...

Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM

Guvernul a aprobat bugetul Administrației Fondului pentru Mediu pentru anul 2025

În ședința de Guvern de astăzi, la propunerea...

Leadership creativ

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel