Cutremur la vârful Renault. Directorul Luca de Meo pleacă pentru a prelua o funcție de top în afara industriei auto

DCBusiness Team |
Data publicării:
Renault / FOTO: Unsplash
Renault / FOTO: Unsplash

Luca de Meo pleacă de la Renault și ar urma să preia conducerea grupului Kering, proprietarul Gucci, relatează Reuters.

Directorul general al Renault, Luca de Meo, va părăsi compania franceză în luna iulie pentru a prelua o funcție de top în afara industriei auto, a anunțat duminică Renault. Potrivit cotidianului Le Figaro, de Meo va deveni noul CEO al grupului de lux Kering, care deține branduri celebre precum Gucci, Balenciaga și Yves Saint Laurent.

Italianul a fost artizanul redresării Renault în ultimii cinci ani, restructurând alianța de lungă durată cu Nissan și concentrându-se pe hibrizi și electrificare. În 2020, când a preluat funcția, Renault era profund afectată de pierderi record în contextul pandemiei.

Potrivit Le Figaro, de Meo îl va înlocui pe François-Henri Pinault, actualul CEO și moștenitorul familiei care controlează conglomeratul Kering, puternic îndatorat în prezent. Pinault ar urma să păstreze poziția de președinte al consiliului de administrație.

 

Kering nu a comentat informațiile apărute în presă

 

„Luca de Meo a exprimat dorința de a se retrage pentru a accepta noi provocări în afara sectorului auto”, a transmis Renault, adăugând că oficialul va pleca la mijlocul lunii iulie. Statul francez deține 15% din acțiunile companiei.

Dacă mutarea se confirmă, de Meo ar prelua conducerea Kering într-un moment dificil pentru gigantul de lux, care încearcă să readucă Gucci pe traiectoria de creștere. În ultimii doi ani, acțiunile Kering s-au prăbușit cu peste 60%, pe fondul profitabilității în scădere și al schimbărilor frecvente de designeri.

Schimbarea la vârful Kering era anticipată de analiști, după ce presa franceză a relatat săptămâna trecută că François-Henri Pinault ar urma să renunțe la funcția de CEO. Potrivit unor surse apropiate de conducere, se discută separarea rolurilor de CEO și președinte.


Arhitectul redresării Renault

 

Demisia lui De Meo este a doua plecare de top din industria auto europeană în mai puțin de șase luni, după ce Carlos Tavares a părăsit Stellantis. În contextul noilor tarife comerciale impuse de administrația Trump și al presiunii din partea concurenței chineze, industria auto europeană traversează o perioadă delicată.

De Meo a venit la Renault de la Volkswagen în 2020 și a implementat reduceri masive de costuri, restrângând operațiunile globale și transformând Renault într-o companie mai mică, dar mai agilă. A contribuit decisiv și la redefinirea relației cu Nissan, parteneriat ce durează de peste 20 de ani.

Publicația japoneză Nikkei a relatat că Nissan analizează vânzarea unei părți din participația deținută la Renault, deși compania a transmis că nu a luat „nicio decizie definitivă” în acest sens.

Spre deosebire de alți producători auto europeni afectați de politica comercială americană, Renault, concentrat mai ales pe piața europeană, a fost ferit de turbulențe. A fost printre puținele companii care nu au emis avertismente de profit în toamna trecută. Acțiunile Renault au crescut cu 90% în ultimii cinci ani, cea mai bună performanță din industria auto europeană.

În schimb, Kering are nevoie urgentă de o schimbare de direcție. Grupul s-a concentrat exclusiv pe segmentul de lux în ultimul deceniu și a avut o perioadă de creștere spectaculoasă datorită Gucci. Dar, de la pandemie încoace, performanțele brandului au scăzut, iar datoriile acumulate — peste 10 miliarde de euro — pun presiune asupra ratingului de credit.

În mod neașteptat, Kering a anulat o întâlnire cu analiștii programată pentru luni, fără a oferi explicații.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0736
Diferența 0.0012
Zi precendentă 5.0724
USD
Azi 4.3612
Diferența -0.0140
Zi precendentă 4.3752
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0736 RON
USD flag1 USD = 4.3612 RON
GBP flag1 GBP = 5.8607 RON
CHF flag1 CHF = 5.4336 RON
AUD flag1 AUD = 2.8425 RON
DKK flag1 DKK = 0.6798 RON
CAD flag1 CAD = 3.1773 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0293 RON
NOK flag1 NOK = 0.4273 RON
SEK flag1 SEK = 0.4507 RON
XAU flag1 XAU = 470.1608 RON
Monede Crypto
1 BTC = 516961.56RON
1 ETH = 15590.64RON
1 LTC = 444.97RON
1 XRP = 14.92RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET19768.540.41%
BET-BK3723.700.42%
BET-EF1072.950.46%
BET-FI62322.37-0.01%
BET-NG1418.740.79%
BET-TR45860.370.43%
BET-TRN44342.230.42%
BET-XT1678.480.42%
BET-XT-TR3812.620.43%
BET-XT-TRN3695.830.43%
BETAeRO897.330.43%
BETPlus2902.140.38%
RTL43923.020.52%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel