Conflict între CFR SA și CFR Călători
Potrivit unor surse din domeniu, tensiunile au apărut după ce CFR Călători a plătit salariile angajaților cu două zile mai devreme, în timp ce CFR SA a rămas fără resurse pentru a-și acoperi propriile salarii, din cauza întârzierii încasării taxei de utilizare a infrastructurii.
Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), Mihai Barbu, a explicat că deși luni fusese identificată o soluție temporară, administratorul infrastructurii a revenit miercuri asupra deciziei inițiale.
CFR Călători: datorii de peste 41 de milioane de lei
CFR Călători a transmis miercuri seara că nu a putut achita la termen factura pentru TUI, în valoare de 41,4 milioane de lei. Compania arată că ARF îi datorează peste 139 de milioane de lei pentru facilitățile de călătorie și compensațiile pentru serviciul public, însă până în prezent a încasat doar 7,8 milioane.
Din suma datorată CFR SA, compania a reușit să plătească parțial 13 milioane de lei și a cerut scuze publicului pentru inconvenientele generate de anulări.
Citește și: Transportul călătorilor cu trenul, luat la puricat de ANPC
Trenuri anulate de la 1 septembrie
Notificarea CFR SA precizează că, începând cu 1 septembrie, vor fi suspendate mai multe garnituri Regio și InterRegio din toată țara. Printre acestea se numără trenuri din relațiile Bacău – Suceava Nord, București Obor – Fetești, Timișoara Nord – Oradea, Sibiu – Sighișoara, Cluj – Bistrița și Satu Mare – Halmeu.
Transferoviar Călători va opri, de asemenea, trenuri importante pe rutele București – Adjud, Ploiești Sud – Slănic, Nehoiașu – Buzău și Cluj – Brașov.
Noi anulări de la 1 octombrie
Lista se extinde din 1 octombrie, când vor fi anulate inclusiv trenuri InterRegio cu circulație intensă: București – Iași, București – Galați, București – Constanța, București – Drobeta Turnu Severin sau Baia Mare – Timișoara Nord.
Pierderi pentru toate părțile implicate
Președintele ARF a avertizat că anulările nu aduc beneficii nimănui. Operatorii pierd compensațiile pentru serviciul public, CFR SA colectează mai puțin din TUI, iar bugetul de stat înregistrează neutilizarea fondurilor alocate. În același timp, pasagerii vor resimți direct impactul prin reducerea semnificativă a numărului de trenuri disponibile.
Concluzie
Decizia CFR SA pune presiune pe transportul feroviar de călători chiar la început de toamnă, când cererea este ridicată. Dacă soluțiile financiare promise de ARF nu se concretizează rapid, anulările riscă să afecteze grav mobilitatea pasagerilor și încrederea în transportul feroviar public.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.