Bugetele C.E. Oltenia, Romarm şi IOR, aprobate de Guvern

Mihai Ciobanu |
Data actualizării: | Data publicării:
Calcule / Foto: Freepik
Calcule / Foto: Freepik

Decizii importante ale Guvernului României, în şedinţa de joi, 28 martie, privind cele trei companii. Executivul aprobă bugetele de venituri şi cheltuieli ale acestora.

 

Proiectul de Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 pentru Societatea Complexul Energetic Oltenia S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Energiei:

 

Elaborarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 pentru Societatea Complexul Energetic Oltenia S.A. operator economic ce desfășoară în principal activități în domeniul producerii de energie electrică şi termică, s-a realizat avându-se în vedere următoarele:

 condițiile actuale de piață legate de evoluția consumului de energie electrică, precum și a prețurilor pe diferite segmente ale pieţei;

 veniturile totale sunt în sumă de 5.462.697 mii lei, fiind compuse din:
 - venituri din exploatare în sumă de 5.407.285 mii lei, din care veniturile din producția vândută sunt în sumă de 3.545.303 mii lei, din vânzarea mărfurilor în sumă de 101.793 mii lei și alte venituri din exploatare în sumă de 1.760.189 mii lei;
 - venituri financiare in suma de 55.412 mii lei.

 cheltuielile totale sunt în sumă de 5.414.305 mii lei și cuprind în principal:
- cheltuieli cu bunuri și servicii în sumă de 937.343 mii lei;
- cheltuieli cu impozite, taxe și vărsăminte asimilate în sumă de 120.577 mii lei;
- cheltuieli de natură salarială în sumă de 1.397.213 mii lei. - cheltuieli financiare în sumă de 55.412 mii lei.

 societatea estimează un rezultat brut în sumă de 48.392 mii lei;

 societatea nu are plăți restante;

 responsabilitatea stabilirii veniturilor și cheltuielilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare, specifice activității societății, revine conducerii acesteia;

 proiectul bugetului de venituri si cheltuieli a fost supus controlului financiar de gestiune, conform prevederilor H.G. nr. 1151/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune.

 

Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 pentru Compania Națională Romarm S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului:

 

Elaborarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 pentru Compania Naţională Romarm S.A., operator economic ce desfășoară activități în domeniul industriei de apărare, s-a realizat avându-se în vedere următoarele:

 nivelul preliminat al realizărilor pe anul 2023;

 avizul C.A. nr. 30/2024 privind proiectul de buget de venituri și cheltuieli pe anul 2024;

 nivelul veniturilor totale propuse sunt în sumă de 620.165 mii lei, în creștere cu 14,88% față de nivelul preliminat la finalul anului 2023;

 nivelul cheltuielilor totale propuse sunt în sumă de 617.665 mii lei, în creștere cu 14,87% față de nivelul preliminat la finalul anului 2023;

 rezultatul brut propus este pozitiv în sumă de 2.500 mii lei, în creștere cu 19,05% față de nivelul preliminat la finalul anului 2023;

 nivelul mediu estimat al inflaţiei pe anul 2024: 6%, prevăzut în Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2024-2026 publicată de Ministerul Finanțelor;

 nivelul total al cheltuielilor care a fost estimat funcție de necesarul de materiale și servicii necesare desfăşurării în condiţii de siguranță în
exploatare, precum și în condiții normale a activităţii;

 nivelul și structura cheltuielilor care au fost estimate având în vedere necesarul de materii prime, materiale, energie și apă, servicii și lucrări, prețurile estimate ale acestora, luând în calcul consumurile specifice normate, prevederile legale privind amortizarea mijloacelor fixe, contribuţiile stabilite de lege aferente drepturilor salariale, cheltuielile cu taxele și impozitele calculate conform legii etc;

 nivelul stabilit prin acte normative pentru costurile ce sunt prevăzute în legi speciale;

 nivelul cheltuielilor de natură salarială a fost fundamentat având în vedere prevederile art. 73 alin. (1) lit. a) și lit. e) din Legea nr. 421/2023 a
bugetului de stat pe anul 2024 şi prezintă o creștere de 10,34% față de nivelul aprobat al anului 2023, ca urmare a:

 influenței sumelor reprezentând creșteri ale cheltuielilor de natură salarială aferente indicelui mediu de creștere a prețurilor prognozat pentru anul 2024, cu suma de 660 mii lei;

 influenței sumelor reprezentând creşteri ale cheltuielilor cu salariile, aferente reîntregirii acestora, pentru întreg anul 2024, determinate ca
urmare a acordării unor creşteri salariale în anul 2023, cu suma de 477 mii lei;

 câștigul mediu brut pe salariat scade cu 7,44% față de cel preliminat la finele anului 2023, cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (3) din O.G. nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară și ale art. 73 din Legea nr. 421/2023 a bugetului de stat pe anul 2024;

 cuprinderea în cadrul bugetului a influenţelor din aplicarea prevederilor O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și
completările ulterioare, cu privire la drepturile aferente contractelor de mandat;

 compania nu are plăți restante.

 

Proiect de hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 pentru Societatea IOR S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Economiei, Antreprenoriatulul şi Turismului:

 

Elaborarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 pentru Societatea IOR S.A., operator economic ce desfășoară activități, în principal, în domeniul fabricării de instrumente optice și echipamente fotografice, s-a realizat avându-se în vedere următoarele:

 nivelul preliminat al realizărilor pe anul 2023;

 decizia C.A. nr. 2/13.02.2024 privind proiectul de buget de venituri și cheltuieli pe anul 2024;

 nivelul veniturilor totale propuse sunt în sumă de 46.185 mii lei, în creștere cu 32,70% față de nivelul preliminat la finalul anului 2023;

 nivelul cheltuielilor totale propuse sunt în sumă de 45.120 mii lei, în creștere cu 32,66% față de nivelul preliminat la finalul anului 2023;

 rezultatul brut propus este pozitiv în sumă de 1.065 mii lei, în creștere cu 34,64% față de nivelul preliminat la finalul anului 2023;

 nivelul mediu estimat al inflaţiei pe anul 2024: 6%, prevăzut în Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2024-2026 publicată de Ministerul Finanțelor;

 nivelul total al cheltuielilor care a fost estimat funcție de necesarul de materiale și servicii necesare desfăşurării în condiţii de siguranță în exploatare, precum și în condiții normale a activităţii;

 nivelul și structura cheltuielilor care au fost estimate având în vedere necesarul de materii prime, materiale, energie și apă, servicii și lucrări,
prețurile estimate ale acestora, luând în calcul consumurile specifice normate, prevederile legale privind amortizarea mijloacelor fixe, contribuţiile stabilite de lege aferente drepturilor salariale, cheltuielile cu taxele și impozitele calculate conform legii, etc;

 nivelul stabilit prin acte normative pentru costurile ce sunt prevăzute în legi speciale;

 nivelul cheltuielilor de natură salarială a fost fundamentat având în vedere prevederile art. 73 alin. (1) lit. a) și lit. e) din Legea nr. 421/2023 a
bugetului de stat pe anul 2024 şi prezintă o creștere de 13,51% față de nivelul aprobat al anului 2023, ca urmare a:

 influenței sumelor reprezentând creșteri ale cheltuielilor de natură salarială aferente indicelui mediu de creștere a prețurilor prognozat pentru anul 2024, cu suma de 856 mii lei;

 influenței sumelor reprezentând creşteri ale cheltuielilor cu salariile, aferente reîntregirii acestora, pentru întreg anul 2024, determinate ca urmare a acordării unor creşteri salariale în anul 2023, cu suma de 1.071 mii lei;

 veniturile din exploatare conțin credite bugetare în sumă de 5.223 mii lei, alocate de la bugetul de stat prin Legea nr. 421/2023 a bugetului de stat pe anul 2024, la capitolul 82.01 “Industria extractivă, prelucrătoare și construcții”, titlul 55 “Alte transferuri”, art. 55.01 “Transferuri interne”,
alineatul 55.01.01 “Restructurarea industriei de apărare”, conform prevederilor art. 24 din Legea nr. 232/2016 privind industria de națională de apărare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative;

 numărul mediu de salariați în nucleu pentru anul 2024 pentru care au fost alocate creditele bugetare este de 75 de persoane, așa cum a fost aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 134/2024 privind aprobarea numărului mediu maxim de personal pe anul 2024 pentru operatorii economici din industria naţională de apărare care desfăşoară activităţi conform prevederilor art. 24 din Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;

 câștigul mediu brut pe salariat crește cu 8,94% față de cel preliminat la finele anului 2023, cu respectarea prevederilor art. 9 alin. 3 din O.G. nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară și ale art. 73 din Legea nr. 421/2023 a bugetului de stat pe anul 2024;

 productivitatea muncii crește cu 35,70% față de nivelul preliminat al anului 2023;

 cuprinderea în cadrul bugetului a influenţelor din aplicarea prevederilor O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la drepturile aferente contractelor de mandat;

 societatea nu prevede în buget plăți restante în anul 2024.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9765
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.6373
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.6386
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9765 RON
USD flag1 USD = 4.6373 RON
GBP flag1 GBP = 5.8018 RON
CHF flag1 CHF = 5.0832 RON
AUD flag1 AUD = 3.0320 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3966 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0296 RON
NOK flag1 NOK = 0.4220 RON
SEK flag1 SEK = 0.4261 RON
XAU flag1 XAU = 350.3208 RON
Monede Crypto
1 BTC = 291193.23RON
1 ETH = 14437.03RON
1 LTC = 395.61RON
1 XRP = 2.38RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16992.22 0.12%
BET-BK 3128.86 0.27%
BET-FI 60314.98 0.44%
BET-NG 1214.58 -0.02%
BET-TR 35256.78 0.12%
BET-TRN 34444.16 0.12%
BET-XT 1447.96 0.16%
BET-XT-TR 2970.58 0.16%
BET-XT-TRN 2906.97 0.16%
BETAeRO 1064.78 0.47%
BETPlus 2509.88 0.12%
RTL 37298.92 0.08%

Comunicate de presa

Se iau la puricat documente / FOTO: Freepik

Cum se face schimbarea sediului social al unei firme în România

Sediul social al unei societăți reprezintă un...

Foto: Pexels.com

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel