Vești foarte proaste pentru turismul intern. Procent uriaș de români nu-și permit o vacanță

DCBusiness Team |
Data publicării:
O tânără pleacă în vacanță / Foto: Freepik
O tânără pleacă în vacanță / Foto: Freepik

Vacanţele reprezintă în continuare un răsfăţ pentru români, în condiţiile în care aproape un sfert (23%) dintre aceştia nu au fost în nicio vacanţă în ultimul an şi doar jumătate şi-au permis o vacanţă mai lungă de 4 nopţi, arată un studiu studiu realizat de o agenţie de cercetare de piaţă.

În schimb, 13% dintre respondenţi au declarat că au avut parte chiar de un mix de cel puţin o vacanţă de peste 4 nopţi şi cel puţin o mini-vacanţă de 1-3 nopţi în ultimele 12 luni.

Potrivit studiului, principalele motive pentru care românii merg în vacanţe sunt nevoia de recreere (61%), deconectare (60%) sau distracţie (53%). Jumătate dintre respondenţi (50%) au indicat că vacanţa este un mod de a se răsplăti sau de a avea grijă de ei (47%).

România a fost destinaţia aleasă pentru majoritatea vacanţelor din ultimul an, cu peste 90% dintre mini-vacanţe şi peste 70% din vacanţele mai lungi. Se observă însă o tendinţă de creştere a preferinţelor pentru vacanţe în străinătate, în linie cu comportamentul înregistrat şi la nivel european.

"Odată cu creşterea puterii de cumpărare, a veniturilor, oamenii aleg în mod firesc să călătorească mai mult în străinătate, lucru observat şi în alte ţări din Europa. Operatorii turistici din România trebuie să fie pregătiţi să facă faţă acestei situaţii, atât pentru a menţine atractivitatea pentru turiştii români, dar mai ales pentru a atrage turiştii străini interesaţi de experienţe în afara ţărilor lor", susţine Mihai Bârsan, organizator Destinaţia Anului.

Organizarea vacanțelor

Studiul mai arată că românii preferă să îşi organizeze singuri vacanţele, cu un procent de doar 18% care apelează la agenţii de turism pentru rezervări interne şi circa 32% pentru vacanţe în afara ţării.

În România, destinaţia preferată a fost muntele, atât în mini-vacanţe (1-4 nopţi), cât şi în vacanţele extinse (peste 4 nopţi). Dintre cei 91% care au ales să îşi petreacă mini-vacanţele în România, se remarcă un procent de 18% pentru city-break-uri în ţară, o altă tendinţă de urmărit şi capitalizat pentru oraşele autohtone.

Bulgaria a fost cea mai populară destinaţie pentru mini-vacanţe în străinătate, urmată de Spania, în timp ce pentru vacanţele extinse, Grecia a ocupat primul loc, urmată de Bulgaria şi Italia.

Analiza evidenţiază câteva judeţe "campioane", care se regăsesc în topurile respondenţilor pentru mai multe dintre criteriile analizate. Clasamentul celor mai vizitate judeţe în scop turistic include în ordine Braşov, Constanţa, Sibiu, Maramureş şi Ploieşti, în timp ce Maramureşul, Braşovul, Iaşiul, Sibiul şi Suceava sunt în topul celor mai recomandate judeţe, de către cei care le-au vizitat. Maramureşul ocupă locul 1 şi în topul judeţelor cu "Oameni primitori", urmat de Bihor, Braşov, Suceava, Sibiu. Respondenţii au indicat de asemenea Braşovul ca judeţul cu cel mai mare scor pentru raportul preţ-calitate ("Îşi merită toţi banii"), urmat de Maramureş, Sibiu, Bihor şi Suceava.

Jumătate dintre români aleg litoralul Mării Negre

Conform cercetării, atunci când vine vorba de litoral, România este alegerea a jumătate dintre respondenţi, urmată de Grecia şi Bulgaria. 49% dintre respondenţi declară că au fost la mare în România în 2022 şi 44% intenţionează să meargă în 2023. Cu toate acestea, când se gândesc la viitor, România este singura ţară care pierde în intenţia de vizitare, în timp ce Grecia şi Turcia sunt cele mai căutate destinaţii.

"Grecia câştigă detaşat bătălia imaginii, inclusiv a gradului de recomandare. Cei care au fost acolo în ultimii 5 ani apreciază Grecia peste România la toate capitolele, cu excepţia uşurinţei cu care poţi să ajungi acolo. Cele mai mari diferenţe faţă de România sunt la capitolele curăţenie şi preţ care merită (+30%), urmată de plaje şi calitatea serviciilor (+25%). Faţă de Bulgaria pare a exista o şansă mai bună ca litoralul românesc să îşi apere cota de piaţă: există o percepţie mai bună de siguranţă, despre mâncare sau posibilităţile de distracţie cu familia. În schimb trebuie îmbunătăţită percepţia nivelului de curăţenie şi calitate al serviciilor", arată studiul "Cercetarea Destinaţii Vizionare".

Per total, respondenţii declară că au fost mulţumiţi de destinaţiile unde şi-au petrecut vacanţele şi le-ar recomanda cu siguranţă unor prieteni sau colegi, indiferent dacă acestea se află în ţară sau în străinătate. Zona unde se înregistrează totuşi cea mai mare diferenţă între destinaţiile din România şi cele din afara ţării este cea de "servicii de calitate".

Cercetarea arată că este esenţial ca destinaţiile turistice să-şi promoveze recunoaşterea primită în competiţiile turistice pentru a beneficia de un impuls major de încredere din partea potenţialilor turişti. De altfel, destinaţiile premiate anul trecut în competiţia Destinaţia Anului au primit un "bonus" semnificativ de încredere - în jur de +20% din partea celor care au aflat de premiu.

Destinaţia Anului şi Institutul pentru Oraşe Vizionare (IOV) au lansat "Cercetarea Destinaţii Vizionare", cel mai mare studiu de obiceiuri şi atitudini ale turiştilor români, din ultimii 10 ani, realizat de agenţia de cercetare de piaţă independentă AHA Moments.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9765
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.6373
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.6386
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9765 RON
USD flag1 USD = 4.6373 RON
GBP flag1 GBP = 5.8018 RON
CHF flag1 CHF = 5.0832 RON
AUD flag1 AUD = 3.0320 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3966 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0296 RON
NOK flag1 NOK = 0.4220 RON
SEK flag1 SEK = 0.4261 RON
XAU flag1 XAU = 350.3208 RON
Monede Crypto
1 BTC = 291401.58RON
1 ETH = 14443.66RON
1 LTC = 404.74RON
1 XRP = 2.41RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16992.22 0.12%
BET-BK 3128.86 0.27%
BET-FI 60314.98 0.44%
BET-NG 1214.58 -0.02%
BET-TR 35256.78 0.12%
BET-TRN 34444.16 0.12%
BET-XT 1447.96 0.16%
BET-XT-TR 2970.58 0.16%
BET-XT-TRN 2906.97 0.16%
BETAeRO 1064.78 0.47%
BETPlus 2509.88 0.12%
RTL 37298.92 0.08%

Comunicate de presa

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor...

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...


Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel