Un start-up vrea să învie o tehnologie sovietică

DCBusiness Team |
Data publicării:

Inginerul aerospațial din spatele Regent Craft dezvoltă un "seaglider" care ar putea fi clasificat ca o ambarcațiune și care ar putea să se deplaseze cu o viteză de până la 290 de km/h pe apă.

În anii 1960, inginerii sovietici au construit o combinație între un avion și o barcă, care putea zbura la câțiva metri deasupra oceanului sau a unui lac la viteze mari. Vehiculul, pe care l-au numit ekranoplan profita de o proprietate a fluxului de aer care oferă o portanță suplimentară prin împingerea. Dar au fost produse doar câteva zeci de ekranoplane - inclusiv unul supranumit Monstrul Mării Caspice - iar ideea a fost în mare parte uitată.

Billy Thalheimer este de părere că merită ca această idee să fie reluată, cel puțin atunci când ideea este combinată cu tehnologia hidrofoil, un fel de derivoare. Prin adăugarea propulsiei electrice și a acestui fel de derivoare pentru a îmbunătăți echilibrul, un ekranoplan modernizat - el îl numește hidroplanoid - poate oferi o alternativă fără emisii de carbon pentru rutele deasupra apei, cum ar fi de la New York la Boston, de la Los Angeles la San Diego sau de la Miami la Bahamas.

2. -imagine fara descriere- (ekranoplan_83427900.jpg)

Ekranoplanul sovieticilor

"Există ceva inerent nou în legătură cu un hidroplanoid", spune Thalheimer, un inginer aerospațial de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, care în 2020 a cofondat Regent Craft Inc., o companie din Rhode Island dedicată relansării ideii.

Reprezentanții companiei Regent spun că hidrofoilele - structuri asemănătoare unor aripi aflate sub corpul navei - pot rezolva limitările cu care se confruntau sovieticii, cum ar fi instabilitatea, dificultatea de a opera pe o mare agitată și vitezele mari necesare pentru decolare. Iar fără motoare cu reacție care sunt alimentate cu kerosen, aceste hidroavioane vor costa mult mai puțin decât avioanele comerciale pentru operare și întreținere.

3. -imagine fara descriere- (ekranolan-regent-1_08922800.jpg)

Regent, un acronim pentru Regional Electric Ground Effect Nautical Transport, este susținută de Peter Thiel și Mark Cuban, a numit în aprilie în consiliul său consultativ pe Dennis Muilenburg, fostul director executiv al Boeing Co. În octombrie, Regent a strâns 60 de milioane de dolari de la investitori, printre care se numără Japan Airlines, Lockheed Martin și Fondul de dezvoltare strategică al Emiratelor Arabe Unite.

4. -imagine fara descriere- (ekranolan-regent-2_13910900.jpg)

Compania spune că hidroavioanele pot fi clasificate din punct de vedere tehnic drept bărci, chiar dacă sunt proiectate să zboare la aproximativ 30 de metri deasupra apei. În consecință, în majoritatea locurilor, acestea ar intra sub incidența autorității maritime;

Billy Thalheimer spune că firma a finalizat cu succes testele unui prototip controlat de la distanță, cu o anvergură a aripilor de peste cinci metri.

5. -imagine fara descriere- (ekranolan-regent-3_66090000.jpg)

Acum se lucrează la o versiune la scară reală cu o anvergură a aripilor de 20 de metri - puțin mai mult decât un avion cu o capacitate similară - pe care intenționează să o testeze anul viitor. Regent își propune să înceapă operațiunile comerciale încă din 2025, oferind un model pentru 12 pasageri cu o autonomie de 300 km. Mai târziu, în decursul deceniului, compania își propune să introducă o versiune care va transporta până la 100 de pasageri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9699
Diferența 0.0009
Zi precendentă 4.969
USD
Azi 4.5984
Diferența 0.0161
Zi precendentă 4.5823
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 03-03-2024
EUR flag1 EUR = 4.9699 RON
USD flag1 USD = 4.5984 RON
GBP flag1 GBP = 5.8083 RON
CHF flag1 CHF = 5.1913 RON
AUD flag1 AUD = 2.9910 RON
DKK flag1 DKK = 0.6667 RON
CAD flag1 CAD = 3.3865 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4340 RON
SEK flag1 SEK = 0.4444 RON
XAU flag1 XAU = 303.5750 RON
Monede Crypto
1 BTC = 284147.83RON
1 ETH = 15718.16RON
1 LTC = 421.21RON
1 XRP = 2.90RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.97% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.08%
6 luni: 6.11%
12 luni: 6.12%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16009.52 0.75%
BET-BK 2978.41 0.63%
BET-FI 57504.25 1.41%
BET-NG 1140.41 0.70%
BET-TR 33218.43 0.74%
BET-TRN 32452.72 0.74%
BET-XT 1367.72 0.77%
BET-XT-TR 2806.07 0.76%
BET-XT-TRN 2745.99 0.76%
BETAeRO 1086.45 -0.09%
BETPlus 2375.59 0.71%
RTL 35341.99 0.96%

Opinii

Bursa de Valori București / Foto: BVB.ro

Performanțe record la BVB și politici credibile pentru România

Piața de capital din România a înregistrat...

Prof. Mircea Coșea

Mircea Coşea: Răscoală țărănească în România secolului XXI?

Profesorul Mircea Coşea semnează un editorial...

Profesorul Mircea Coșea

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel